Tinkerveulen laten keuren?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Tinkerveulen laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 19:50

Wij hebben een tijdje rondgekeken en zitten er nu over na te denken om een Tinkerveulen/jaarling aan te schaffen.

Zouden jullie het veulen/jaarling laten keuren?
Zo ja, met of zonder foto's van de benen?
Wat zijn veel voorkomende dingen bij een Tinker?
Heeft iemand een idee van wat de kosten van de keuring tegenwoordig zijn in het midden van het land?

Hebben jullie verder nog andere tips?

Alvast heel erg bedankt

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥



Girly1
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:42

Ik zou je tinker zeker laten keuren! Je kan nooit zeker weten of het beestje iets onder de leden heeft. Als het goed is vinden de eigenaren van het beestje het niet erg, als ze dat wel vinden, weet je genoeg. Ik weet niet precies wat het kost, maar dat zullen ze hier wel weten

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:55

Klinisch kun je je Tinker in ieder geval laten keuren.
Persoonlijk denk ik dat rontgenologisch nog weinig zin heeft bij zo'n jong paardje. Die zijn nog volop in de groei en er valt weinig te zien daardoor. Daarbij kan er in de rest van de groei-jaren nog veel 'verkeerd' groeien.
Veel voorkomend probleem zijn losse knieen maar weer valt hier weinig van te zeggen bij een jong paardje om dat die nog in de groei is.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:20

Je moet een paard ALTIJD laten keuren.....vind ik. Er kunnen genoeg dingen aan de hand zijn die niemand aan de buitenkant kan zien. Ook degene die hem verkoopt kan er niks van afweten....

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:49

Je kan een heleboel zelf zien. Heen en weer laten draven geeft je een goed beeld. Rontgologisch laten keuren hoef van mij niet, ik heb mijn tinker voor de recreatie en mijn vader is handelaar die is meegeweest en heeft zelf een buigproef gedaan en een volte laten lopen. Mijn merrie heb ik niet laten keuren en het hengstveulen dat ik gekocht heb ook niet.
Ik ben het wel met Flettie eens dat het bij een veulen weinig zin heeft. Neem gewoon iemand mee die er verstand van heeft

21-5-2010 Luc geboren!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 00:59

Ik neem zeker iemand mee die er meer verstand van heeft. Enne als ik misschien helemaal verkocht ben ziet die ander misschien wel de minpunten als die er zijn. Kan je die losse knieen op die leeftijd nog niet zien? Moet alles nog aan elkaar groeien dan op die plek? Zover gaat mijn kennis niet namelijk, nooit heel erg mee bezig gehouden. Ivm die knieen vroeg ik me af of foto's maken misschien een idee was. Mijn idee is namelijk ook om hem/haar in ieder geval even door een veearts te laten bekijken/keuren. Bedankt voor jullie reacties, ik ga eerdaags een afspraak maken om te gaan kijken bij het beessie.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 44 bezoekers