werken bij Land van Ooit..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

werken bij Land van Ooit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 20:28

Wie heeft er hier gewerkt en hoe is het bevallen en in welke functie.

zo meteen maar drie vragen met de deur in huis.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses


gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:30

heb er nooit gewerkt, maar misschien moet je even zeggen of het gaat als functie met of zonder paarden...

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 20:33

Nu ja dat vraag ik dus eigenlijk ook een beetje... in welke functie...als amazone/ruiter of acteur/muzikant?

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:48

Heeft me altijd leuk geleken, een ruiter/toneel functie dan. Alleen woon ik er nogal ver vandaan Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:17

20 januari is er een auditiedag Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:23

ArwenLune schreef:
Heeft me altijd leuk geleken, een ruiter/toneel functie dan. Alleen woon ik er nogal ver vandaan Lachen


Ruilen ?
Ik woon om de hoek, maar het lijkt me helemaal niet leuk *LOL*

Ik ken een paar mensen die er gewerkt hebben.
Ze gaven daar demonstraties op de paarden (toneel enzo), verder deden ze ook klusjes (stallen schoonmaken etc.)
Het schijnt hard werken te zijn voor weinig geld.
De sfeer schijnt wisselend te zijn, er zijn per jaar veel wijzigingen in de samenstelling van het team.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:13

moeilijk hè Sig, om antwoord te krijgen... Tong uitsteken

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:16

ik heb er in de horeca gewerkt,
op zich wel leuk, horeca + toch een beetje acteren, collegaas waren ook leuk maar kwa management is het een puinhoop, elke maand achter je uren aan , altijd wel uren kwijt
materiaal is niet echt geweldig, lekkende oven, als je dan schoongemaakt had was de vloer de volgende dag weer vet en kreeg je op je dak dat je niet goed schoongemaakt had.
en idd geen geweldig loon

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:20


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 21:16

Dank je Karin..

Pellie Knipoog
Cornelie...ze zoeken alleen nog maar mannen...

Ze weten niet wat ze missen!
Iemand met theaterervaring, theateropleiding, paardrijervaring en ook nog eens een kant en klaar ridderpaard ( kee pony) waarmee de ukkies ook nog op de foto zouden kunnen.

Ik schrijf ze gewoon nog een open sollicictatie...
Ondertussen maar weer opzoek naar 'gewoon' hersendodend werk.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:26

Voor zover ik begrepen heb gaat het er niet om dat je je eigen paard meeneemt maar dat je een paard van het park verzorg.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:27

Misschien wil de Efteling jou en Blizz wel???????
Is weer eens wat nieuws na langnek en Holle bolle Gijs.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:41

Ik heb afgelopen zomer als attractant in het land van ooit gewerkt. Dat is op zich een leuke functie. Er zijn dus meer functies dan de functies die jij noemt. Maar daar gaan ze pas later audities voor doen.
Wel veel bij de attracties staan maar ook heel veel kleine theaterrollen zoals schildknaap, jonkvrouwe, grenswachter, lakei en Tak. Ik vond het een geweldige ervaring om in Ooit te werken en heb het daar super naar mijn zin gehad. Leuke collega's, leuke anderlandse gasten (over het algemeen dan) en leuk werk. Maar het is en blijft werk voor idd erg weinig geld.

Ik heb dit jaar wel een formulier voor paardactrice ingevuld maar helaas niet uitgenodigt omdat ik geen opleiding en te weinig ervaring had in het theater gebeuren. Lijkt me wel super leuk maar het schijnt wel een erg harde groep te zijn onderling. Er wordt ook best veel verwacht van de acteurs, de beoordelingsgesprekken zijn behoorlijk hard. Er is overigens geen mogelijkheid om intern te verblijven, want ik zie dat je uit Leeuwarden komt... Mocht je nog vragen hebben... wie weet heb ik nog antwoorden...

edit. idd, de paarden die gebruikt worden door de acteurs zijn ooitse paarden. Dus eigen paarden worden niet gebruikt. Alleen de Polen gebruiken hun eigen paarden voor het riddertoernooi.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:04

Heeft Monique van Riccardo niet eens auditie gedaan daar? Staan me iets van bij.. (foto`s op een shire enzo)..?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:23

bizar dat je je eigen paard niet zou mogen gebruiken. Scheelt hun weer een aftrekpost toch Verward
bizar dat ze alleen mannen zoeken (je hebt kort haar toch?)
bizar dat ze jullie überhaupt niet willen... toch?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:39

Ze zoeken alleen maar mannen omdat ze al voldoende vrouwen hebben. De eerste audities zijn in november al geweest en daar hebben ze dus te weinig heren uit kunnen halen. Is natuurlijk leuk, scheelt weer een aftrekpost maar zo'n paard moet natuurlijk wel 100 % betrouwbaar zijn en een ooitse uitstraling hebben. Daarbij, als een paard voor een bepaalde rol gebruikt wordt, wordt hij ook door diverse acteurs bereden want er is geeneen persoon die 7 dagen per week komt werken. Maar zou jij zomaar iedereen op je paard willen laten rijden? En zij hebben de uiteindelijke verantwoording over de dieren. Stel dat er een paard op hol slaat en een paar anderlandse gasten of kleine bazen ondersteboven dendert, wie zouden ze dan aansprakelijk moeten stellen als het paarden van het personeel zijn?

En, tja, dat ze je uberhaupt niet willen, de eerste auditie rondes zijn al voorbij en gezien het niveau van de acteurs had ik niet de illusie aangenomen te worden. Ik had het leuk gevonden om op auditie te mogen komen, meer had ik niet verwacht omdat ik zelf weet dat ik onvoldoende ervaring in de theaterwereld heb. Voor anderen kan ik niet spreken, maar het is dus wel zo dat de eigenlijke auditie rondes allang geweest zijn en dat ze nu dus alleen nog maar aanvullingen zoeken...

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Little_Gift en 136 bezoekers