Doe ik het nou fout??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Doe ik het nou fout??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:59

Ik ging lucky vandaag longeren met een longeersingel het longeren gaat al steeds beter! Dus wat hadden we gedaan eerst de longeerlijn aan het halster onder zijn mond door en dan door een ring van de singel> Avh nou het ging goed! totdat hij in een keer helemaal gek werd (heeft hij vaker last van) nou goed ik kon hem houden en een keer scheurt die ring van de singel af! (pas nieuw!! gister gekocht) Wij aan de andere kant gelongeerd door een andere ring en hij werd hij weer helemaal gek en nu was hij helemaal verder uitgescheurd!! Dit was een gewone eenvoudig longeersingel van E 14,95!!

Ligt het aan Lucky en mij dat dat ding zo snel scheurt of aan de longeersingel?? Ik ga in ieder geval wel terug!

p.s ik heb wel mooie foto`s gemaakt!!


Mloesjuh
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 17:18

mm... das nie goed nee.. dattie zo snel kapot gaat.. ik zou ook gewoon terug gaan.. xx

Don't worry.. be happy!!! Lachen

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 17:25

dit had ik ook met mijn longeersingel je kan de ringen zelf nog aan de singel naaien als je hem niet vergoed krijgt het ligt dus gewoon aan de longeersingel hoor Knipoog

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:05

ik zou wel ff terug gaan, lijkt me niet goed als die zo snel al kapot gaat imo ligt het dus niet aan jou Lachen

............

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:13

Je kan beter aan een bit longeren als je met een vorm van bijzetten werkt. Dan zal het paard zorgen dat er geen echte druk op komt te staan en gaat er ook niets kapot. Overigens longeer ik zelf altijd minimaal 10 minutel 'los' voordat ik er een bijzet aanhang; hij moet toch eerst even z'n energie en z'n wilde sprongen kwijt?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:39

ArwenLune schreef:
Je kan beter aan een bit longeren als je met een vorm van bijzetten werkt. Dan zal het paard zorgen dat er geen echte druk op komt te staan en gaat er ook niets kapot. Overigens longeer ik zelf altijd minimaal 10 minutel 'los' voordat ik er een bijzet aanhang; hij moet toch eerst even z'n energie en z'n wilde sprongen kwijt?


Ben ik het mee eens, ik zou ook liever niet aan een halster longeren als je met een singel werkt...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:42

Ben het ook met ArwenLune eens. Verder vind ik het niet normaal dat dat ding zo snel scheurt. Zou der indd weer mee naar de winkel gaan. Gelukkig was het niet een hele dure ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:21

Als jij de longeerlijn vastmaakt zoals ik denk dat je bedoelt, dan doe je inderdaad wel iest fout ja... Maar dan hoort die singel alsnog niet zomaar te scheuren.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:21

Als jij de longeerlijn vastmaakt zoals ik denk dat je bedoelt, dan doe je inderdaad wel iest fout ja, Bovendien zou ik dit met een hoofdstel doen, aangezien het bij zo'n halster helemaal geen zin heeft... Maar dan hoort die singel alsnog niet zomaar te scheuren.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:41

Als jij met dit verhaal terug gaat naar de winkel zal je naar mijn idee geen nieuwe krijgen, tenzij je een hele schappelijke hebt.

Omdat de longeerlijn aan een halster vastzat en niet aan het bit kan je pony veel meer kracht zetten.
En als zoveel kilo zoveel kracht zet op een niet zo stevig singeltje *wat het denk is voor die prijs* is het ergens logisch voor die prijs.

Halsters en hoofdstellen breken immers ook af als ze flink gaan hangen.

Dus denk dat je met dit verhaal in ieder geval geen nieuwe krijgt.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:01

Sily schreef:
Als jij met dit verhaal terug gaat naar de winkel zal je naar mijn idee geen nieuwe krijgen, tenzij je een hele schappelijke hebt.

Omdat de longeerlijn aan een halster vastzat en niet aan het bit kan je pony veel meer kracht zetten.
En als zoveel kilo zoveel kracht zet op een niet zo stevig singeltje *wat het denk is voor die prijs* is het ergens logisch voor die prijs.

Halsters en hoofdstellen breken immers ook af als ze flink gaan hangen.

Dus denk dat je met dit verhaal in ieder geval geen nieuwe krijgt.



ik verwacht het ook niet...
de volgende keer zou ik echt met een hoofdstel longeren icm een longeer singel ipv een halster icm een longeersingel...

dus ik betwijvel echt of je een nieuwe krijgt of niet ... maar je kan het proberen...

nee heb je ja kun je krijgen...

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:18

Zelfs als je met halster longeert hoort een longeersingel langer mee te gaan dan 1 keer. Ik vind je manier van longeren niet zo verstandig klinken, zoiets moet je aan een bit doen, maar dan nog is een singel geen wegwerpvoorwerp.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers