HAS in Den Bosch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angel gaby

Berichten: 44
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 14:04

Ik ga heel misschien de opleiding paardenhouderij volgen, en ik geloof dat er hier mensen zijn die die opleiding ook doen. Kun je me wat ervaringen vertellen??

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 14:25

ben er vaak geweest, want we hadden er onze noodlokalen van school... Maar van de opleiding weet ik weinig, maar een iemand zij dat het wel leuk was... Maar verder weet ik dus nie hoe die opleiding is!
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 14:35

ikke dus, maar ik had al een pb gekregen!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:34

Kun je het toch even hier neer zetten?? Haha! Ik was namelijk van plan om de opleiding Paardenhouderij&Management in Deventer te doen, maar Den Bosch is natuurlijk veel dichterbij, niet zo'n wereldreis. Knipoog .Is het wel een beetje ene gezellig school?De opleiding zelf zal ongeveer hetzelfde zijn, daar heb ik al meer dan genoeg info over.

angel gaby

Berichten: 44
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 21:56

Ok, ik weet dat het niet helemaal is wat je wilde weten... maar hier is de site van de HAS: http://www.hasdenbosch.nl . Zoals het daar staat lijkt het me heel erg leuk!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 22:00

Handige info Haha! lijkt me ook wel een leuke school. in meppel is ook een houderij opleiding geloof ik?
Verward

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 22:18

je kan formulieren aanvragen erover....heb ik ook gedaan alleen kan ik geen has en ik ga naar de mas..in boxtel volgend jaar

ik wil in een dierentuin werken

kelsey

formulieren kan je opvragen op : http://www.helicon.nl

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 22:47

Hoihoi,

Ik doe sinds kort deze opleiding (Dier- en Veehouderij, je kiest dan dierhouderij en vult de voorlopige afstudeerrichting paardenhouderij of diergezondheidszorg in)

Ik vind het een leuke opleiding, maar je moet er rekening mee houden dat het een hele brede opleiding is, je krijgt dus ook te maken met koeien, varkens, kippen, geiten enz. maar ook honden, vogels en wildlife. Later in je studie kies je keuzemodules die jou interesseren zoals training van sportpaarden bijvoorbeeld.

Je krijgt eerst een blok met veel biologie erin, dan veel economie en dan sector, wat dat inhoud weet ik nog niet precies. Vervolgens loop je twee keer vier weken stage. eerst op een veehouderij bedrijf en dan op een dierhouderij bedrijf naar keuze, mag dus ook een manege of iets dergelijks zijn.
In jaar twee ga je verder met de dingen uit jaar 1 en in jaar drie loop je een halfjaar buitenlandse stage, ook naar keuze dus ook dit kan met paarden. In het vierde jaar studeer je af.

Je hebt veel practica en techniek, ook heb je het eerste jaar drie keer een praktijk week, je gaat dan naar een school waar je zelf met dieren leert omgaan. als je paardenhouderij kiest is 1 week ook geheel op paardengebied.

Dan heb je nog Has hippique; een studievereniging die veel paardenexcursies organiseerd.

Wil je meer weten, laat maar horen, zaterdag de 17e is het opendag trouwens.

Groetjes Elise Party!!

angel gaby

Berichten: 44
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 22:55

Ja, ik wil heel graag naar die open dag toe! Is dat voor alle opleidingen? O ja, ik heb een VWO diploma met wiskunde A en economie, wordt het dan niet té technisch?