westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 20:26

Ik ben afgelopen weekend op zoek geweest naar een westernzadel voor mijn appaloosa merrie (148 cm hoog) en nou had ik bij die winkel bij de stallen van Burgmeijer een heel leuk westernzadel gezien.
Namelijk een Lami cell (of zo) licht gewicht. Hij was niet van echt leer maar dat maakt niet uit, ik wil hem namelijk ook voor endurance gaan gebruiken, en dan is dat alleen maar makelijk.
Nou zou ik graag willen weten of jullie ervaring hebben met dit zadel, of dat jullie een anders bij mij in de buurt weten (Hilversum, Amsterdam) waar ik zo'n zadel zou kunnen kopen.
Het is namelijk zo vervelend om van mijn woonplaats naar brabant op en neer te moeten rijden als het zadel niet past. Haha!
Bedankt

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 20:31

Kun je er niet met je paard naar toe? Wel ver weg natuurlijk. Bij veel zadelleveranciers komen ze ook op stal passen
Heeft Steco in Amsterdam ze niet? Ik weet dat hij bij de Laanhoeve/Theo regelmatig komt/kwam i.v.m de dravers
_________________
Je krijgt mij niet van m'n paard af voor mijn 80ste! Nou ja, er gaat wel eens wat mis natuurlijk....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Carys op 2001-11-06 19:34 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Carys op 2001-11-07 11:40 ]</font>

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 12:20

Heb je het zadel echt bij Burgmeijer gezien, of was het in de winkel van Arthur? Arthur komt namelijk ook aan huis passen. Zo heb ik mijn zadel ook gekocht. Hij plant zijn route gewoon zo, dat hij verschillende klanten op een dag kan doen. Als alternatief heb je inderdaad Steco in Amsterdam, maar ik weet niet precies wat voor soort zadels zij hebben.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 12:48

Wat gaaf dat jij ook Endurance rijd!
Wordt het je eerste of heb je al vaker gereden?
Wat voor paard heb je?
Ik heb laatst ook een westernzadel gekocht speciaal voor Endurance, maar weet nog niet zeker of ik het daar 35 km mee vol kan houden..
Zit wel veel lekkerder, aar vertrouw het nog niet echt.
Heb t gevoel dat ie helemaal naar een kant hangt als ik een wending of bocht maak..
Hoeveel rijd je er paar jaar? Als de nieuwe kalender er is ga ik me meteen inschrijven! Kunnen we misschien een keer samen rijden?
Het is echt geweldig gaaf!
(Ohjeew, word een beetje TE enthosiast..)
Groetjes

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 17:29

dit word mij eerste keer, en ik ben dus al druk aan het trainen.
Ik heb een appaloosa merrie van ong 10 jaar, zij is voor dat ik haar kreeg vaak western gereden dus daarom wilde ik weer een westernzadel ( heb er wel al 2 gehad maar die zjn gestolen Frusty )
Lijkt me wle leuk om een keer samen te rijden, misschien kan je me nog wat tips geven *LOL*
Volgens mij gaan we nu wel heel erg off topic maar ja Schijnheilig
Groetjes

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 00:44

Ik heb heel veel geleerd over endurance van de nederlandse endurance lijst bij yahoogroups.com Of ga eens naar een info-dag van de DER. Leer je ook weer wat van.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 20:55

Maak van tevoren een mal van de schouder/rug van je paard, dan kun je die meenenem om te passen als je ergens naar toe gaat.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 20:22