Dankzij Heike heb ik weer tranen in mijn ogen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-01 21:40

Omdat Heike dus over Julius schreef moest ik ineens weer denken aan mijn vorige paardje Beauty Boy. (geen belediging hoor Heike)
Als jullie het nog niet weten hier dus mijn verhaal.

Ik had heel weining geld, dus ik besloot om samen met mijn vriendin een pony te kopen. We kwamen aan bij een New Forester, een zwarte met bruin neusje en bruine voetjes Lovers hij was 1.40 hoog, 5 jaar oud bereden en betuigd. Hij was ook erg goed in voltige. We hadden met hem gereden door stadje Den haag en geen enkel geluid kon hem laten schrikken. We waren beide ontzetten In Love met hem!
We gingen weer kijken, dit keer ging hij voor de kar, en dat deed hij ook perfect, we kwamen alles tegen, tractoren, vrachtwagen, kerstmannen met luide bellen(ja, ja het was kerst toen! Knipoog )echt alles wat je maar kon bedenken kwamen we wel tegen.
We kochten hem dus 6 dagen voor nieuw jaar was hij van ons. Ons eigen paardje Beauty boy, helaas was de bak bevroren en konden dus niet veel doen behalve stappen en draven, en zo af en toe naar buiten maar dat was ook erg glad.
Toen het een beetje goed weer was en niet glad, hebben we dus van iemand een karretje geleend(toen hadden we hem 4 dagen). We hebben met hem een rondje gedaan! En hij deed het zo goed! Mijn vader kwam zelfs een keer langs met de camper(had een kapotte motor dus ronkte heeeel erg) maat het kon hem niks schelen, we hebben 5 minuten naast elkaar gestaan niks aan de hand! Hij was toen we het karretje gingen lenen over een brug gegaan, en die was spekglad, hij was een paar keer bijna gevallen. En op de terug weg moest hij er nog een keer overheen maar dat deed hij gewoon okal herkende hij hem.
Hij was zo breef, hij stond altijd los buiten stal, je kon in draf op hem gaan staan en dan luisterde hij naar je stem. We waren beide erg verliefd op hem, en je moest wel gek zijn om niet heel erg veel van hem te gaan houden.

Ik ging 1 dag voor oudjaarsavond op weg om nieuwjaar in Disneyland Parijs te vieren. Het was erg leuk, en op 1 januari kwamen we terug. In Nederland luisterde ik mijn voicemail af en ik hoorde de staleingenaares nu nog zeggen: ,,Sanne je moet ons terug bellen Beauty Boy heeft een vreselijk ongeluk geha..." en oten werd de verbinding verbroken ik reed waarschijnlijk toen net belgiƫ in ofzo.
Ik belde ze als een gek terug en hoorde dat Beauty Boy dood was! Mijn lieve mooie Beauty Boy was dood! Ik begreep erg geen snars van!
Bleek dat ze met z'n 2en waren gaan rijden(mijn vriendin op Beauty Boy, en een kennis van haar op haar haflinger Nora) en dat ze op een dijk een vrachtwagen tegen kwamen, ze gingen toen met z'n 2en in de berm staan zodat hij er langs kon. Volgens getuigen kwam hij met een noodgang voorbij. En hij week niet uit voor de 2 pony's. En Beauty Boy zette net op dat moment zijn been naar achteren! E ndat was het, in hetzelfde been 2 botbreuken op het dikste plek! Dan moest hij wel erg hard gegaan zijn. Beauty Boy had veel pijn, en omdat het nieuwjaarsdag was moest hij naar de slacht!!!!
Ik ben nog steeds erg boos op dat bedrijf, want ze schuiven mij de schuld in de schoenen hij zou niet verkeersmak zijn enz(hij woonde in stadje Den Haag!)Mijn vriendin was zo van streek dat ze vergat de politie te bellen, en daarom hadden wij niks om op te staan.
Toen ik thuis kwam kreeg ik een halster terug van hem waarmee hij afgemaakt was, het bloed zat er nog aan! En toen kreeg ik een rekening van de slacherij, omdat er allerlei extra kosten bij kwamen moest ik hun F25,- betalen notabenen! Het was geen gelukkig nieuwjaar voor mij!

En dat is nu al bijna een jaar geleden, ik denk niet dat ik dan zo blij ben! Huilen

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 21:47

dat is... VERSCHRIKKELIJK!!! ongelooflijk! ale zo Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty enz...

niet dat ik ook maar iets wil goedpraten, maar julius heeft gelukkig een (..) zachtere dood gehad. dit is echt, ik weet het niet... zooooo erg! verder w8 ik nog maar wat reacties af en hoop dat je daarin ook wat steun vind!!! big hug Lovers

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 22:16

hier ben ik echt heel stil van geworden
heel veel lieft engela Verward

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 22:49

De rillingen gaan over mijn rug... Hier krijg ik dus kippevel van. Wat vreselijk zeg! Sommige vrachtwagenchauffeurs... Frusty Frusty

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 00:02

Hoe verschrikkelijk moeilijk moet dit voor jou en je vriendin zijn geweest Verdrietig !
Ik vindt het heel erg voor die(zoals jij hem beschrijft)hele lieve pony Verdrietig .
Ik wens je heel veel sterkte toe.
Steek een kaarsje aan voor je pony op de datum dat het vreselijke ongeluk gebeurde,het kan wat troost geven.
Ikzelf ben ook mijn pony kwijt geraakt na een vriendschap van 15 jaar aan een koliek en ieder jaar op die datum zet ik een bloemetje en een kaarsje bij haar foto.
De pijn en het verdriet wordt met het verstrijken van de jaren minder,maar vergeten doe ik haar nooit.
Sterkte Smousje.

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 10:42

jeetje meis, wat zit het leven soms raar in elkaar. Diegenen die erg van hun paardje houden verliezen hem....
Veel sterkte!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 11:21

Verward



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-11-13 11:23 ]</font>

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 11:31

dacht ik ook, laura...

maareh sanne, heel erg rot hoe dat is gegaan zeg!
We denken er volgens mij allemaal wel eens aan als een vrachtauto ofzo je passeert, WAT er allemaal kan gebeuren, helaas gebeurt het blijkbaar echt wel eens.
Verdrietig


Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 16:29

Wow, wat een verhaal.
Ontroerend ook
Ik vind het echt zielig Voor Beauty Boy, dat hij op deze manier moest overlijden.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 16:41

Hier heb ik kippenvel van gekregen en de tranen springen naar boven! wat er zeg wat er met jou lieve New Forest Pony is gebeurt! Huilen Ik weet hoe je je voelt Verdrietig

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 16:43

mmm mij vertelde je het verhaal anders, maar moet er niet aan denken dat dat met mijn lieveling zou gebeuren... Scheve mond\

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:57

Ik werd er helemaal stil van........
Trouwens ook van dat verhaal van Heike....
En ik heb zoiets zelf ook meegemaakt!
Wat kan het leven soms toch hard zijn he?
Veel sterkte!

Kus Marije

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 20:02

vaag Scheve mond\

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 20:27

Wat erg voor je! Vind het echt een heel naar verhaal... Heel veel sterkte

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 22:01

Citaat:
Op 2001-11-13 20:02, schreef Manda:
vaag :


Waar slaat dit dan op???? Verward Verward Verward

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 23:19

ik denk op het feit dat het gewoon een vaag verhaal is. Achterbeen aangereden? Verbinding verbroken 'een ongeluk geha...'? halster met bloed? Achja. Heb je de horsewhisperer gezien? Nouja laat maar. Ben dit ondertussen wel gewend Lips are sealed

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 08:20

Citaat:
Op 2001-11-13 23:19, schreef Laura:
ik denk op het feit dat het gewoon een vaag verhaal is. Achterbeen aangereden? Verbinding verbroken 'een ongeluk geha...'? halster met bloed? Achja. Heb je de horsewhisperer gezien? Nouja laat maar. Ben dit ondertussen wel gewend Lips are sealed


Juist Cool Dat dacht ik ook Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 08:25

En ikke ook.. maar wilde niet reageren maar doe het nu toch Schijnheilig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 08:36

halster met bloed na de slacht is echt zo! Een maand geleden nog meegemaakt. Huilen

:evaw:

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 09:06

das kei erg!!! Huilen veelsterkte nog!

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 11:08

geloven jullie dat verhaal ofzo niet, Laura, Manda, enz.?
ze heeft het verzonnen zeker? Frusty

_________________
We're the children of the sun...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Felice op 2001-11-14 11:09 ]</font>

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 18:27

dat jullie me niet geloven doet mij veel pijn, ik weet niet of jullie het weten maar dat is dus zo!!!! Bel mijn moeder maar, dierenarts rokkenveen en vraag dan naar Beauty Boy 1 januari dan weet ze het echt nog wel! of bel mijn vriendin maar effe!

Als je mijn moeder wilt bel dan maar effe: 078-6736334! dan zullen jullie het wel horen! bel maar!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 19:17

Wat zielig wat erg die vrachtwagen moet dan erg hard gereden hebben mijn pony is ook nergens bang voor en toch vond zeen trekker met grote kar maiswagen eng die dicht bij ons reed. Mijn shetje schrikt ook nergens van een x op een dag had mijn vriendin doodleuk even ahar neefje erop alten rijden die kon rijden een beetje. Ik was er niet en mijn shetje stond vlakbij het bos en niet bij mij thuis. Ze is bij een stelletje emoes waar ze nooit van schrikt op de kletter gegaan nu heeft dat jochie een gebroken arm gelukkig is mijn pony ongedeerd.

Lonnebol

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 19:54

Dit ios echt een vreselijk verhaal! Ik kreeg er ook tranen van in mijn ogen. Dat je je beste maatje op zo'n manier moet verliezen...

Ik leef met je mee, en veel sterkte!

Verdrietig

Ik hield van je
Jij van je brommer
Jij sloopte mijn hart, Ik je brommer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Dartel, Frieke84, Googlebot, Hobbyhorse, josien_m_, Loretta, Mark0919, sterregoud, Xyris en 44 bezoekers