hengstenkeuring haflingers en trekpaarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

hengstenkeuring haflingers en trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 00:46

Hoihoi,

Vandaag naar de hengstenkeuring geweest en vooral veel gekwijlt Haha!

Werd nog bijna omver gelopen door Star Tong uitsteken
Zat helemaal verscholen achter mijn schermpje van de camera, en zag hem opeens heel erg dichtbij komen, ik helemaal bij, een Star in actie close up Haha!
Dus klik, moie foto gemaakt, kijk ik op staat er daar op 10 cm afstand een hyper haflingerhengst met bijkomende begeleider die zijn best deedt het beest niet de hekken in te laten lopen Haha!
Schrok me wild, zo dichtbij leek die helemaal niet op mijn schermpje Tong uitsteken
Heb nog vrolijk hoi tegen die man gezegt, die me verbaasd aankeek en weer verder rende Haha!

Toen ik me omdraaide lag mijn cluppie helemaal in een deuk om mijn gezicht.

Andere mooie vondt ik:
Wirbelstein.
Wallenstein, niet DE Wallenstein maar een afstammeling daarvan geloof ik, daar was ik helemaal verliefd op, zo mooi donker en echt gaaf om te zien...maar die ging dus compleet uit zijn bol toen die de bak binnenkwam.
Maar ok, ik was op zoek voor Par...en tsja...volgens de meiden die mee waren om te helpen was hittepetitterig (Par) en gestoord (de hengst) een combo waar ik mijn vliegbrevet voor nodig had Haha!
Toen kwam Nicodemeus en die was ook geweldig, mijn smaak is blijkbaar donker want ach..als Wallenstein dan niet kon was dit toch ook wel een optie toch Haha!
Weltman hebben we ook flink naar gekeken, die was zo aardig voor zijn begeleider, 1 van de weinige die uitkeek waar die liep en hem niet omver liep.
Willem was leuk en Stoeri vondt ik ook onwijs geinig.

Stalone was leuk en Haron ook al!!!

Toen kwam Alfred en die kreeg bijna een staande ovatie, hij werd goedgekeurd voor 4 jaar en had sulke mooie bewegingen, liep ook echt geweldig mee aan ene lange lijn in uitgestrekte draf door de bak, echt gaaf!!!

En ik heb de papa van Par gezien!!! Atlantic!!!
Wat lijkt Par veel op haar pappie zeg...haar kolletje druipt dan wel, en ze is kleiner, maar de kleur en het hoofd en dat eigenwijze heeft ze duidelijk niet van een vreemde, ook al zo'n pittig ding Lovers

En natuurlijk Star....heb nog even met hem staan kroelen, wat een lekker ding zeg en ziet er leuk uit voor zijn leeftijd.

Heb ook nog met zo'n megagroot trekpaard staan kroelen...had hem bijna mee naar huis genomen Lovers
Kon mijn armen bijna niet om dat onwijze hoofd krijgen zo groot was die, en zo rustig en lieffffff.....had Par bijna ingeruild Knipoog

We kregen alleen op de terugweg wel autopech...mijn nieuwe auto had een oververhit motortje, dus toen die begon te haperen en niet meer optrok zijn we de kant ingegaan..op de vluchtstrook....
Weet nog steeds niet wat er mee aan de hand is maar joh we zijn eindelijk toch thuis gekomen.
Ben alleen wel verrot Bloos

Foto's komen hopelijk snel en het was in ieder geval ene topdag.

Iemand anders nog iets leuks te melden? Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 00:48

Ik heb trouwens nog niet echt kunnen kiezen, maar heb dan ook nog geen haast.

Nobleman leek me opfoto's van internet af heel erg leuk en mooi...maar in het echt viel die helaas wat tegen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:24

Nou, heb de foto's gezien, als je voor beweging gaat, zou ik die Alfred nemen Haha!. Ik ben al op foto helemaal weg van hem, laat staan als ik hem irl had gezien, haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 01:25

Idra schreef:
Nou, heb de foto's gezien, als je voor beweging gaat, zou ik die Alfred nemen Haha!. Ik ben al op foto helemaal weg van hem, laat staan als ik hem irl had gezien, haha!


Hij is geweldig!!!!!

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:27

Leuk Sil!! De foto`s van Star wil ik graag van je hebben! Is namelijk de papa van Stagave. Je kan wel zien van wie hij dat lieve karakter heeft, he?! Ook al zo`n lekkere vrijkont!!

merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 09:10

ja die alfred werd later met de premie's 3e(niet derde premie maar derde van de rij) en nog ging het hele publiek uit zn dak voor hem heel leuk........

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 14:04

Ging denk ook echt om de manier waaop hij liep, en wat die 2 uitstraalde, die man ging geloof ik ook helemaal blij uit zijn dak Haha!

Heel leuk om te zien

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:18


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 14:23

Zo Tanneke jammer hoor, er werden er ene heleboel afgekeurd he?

Hoorde de hjele tijd de mannenstem er over heen komen aan de haflinger kant......

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:32

Sily schreef:
Zo Tanneke jammer hoor, er werden er ene heleboel afgekeurd he?

Hoorde de hjele tijd de mannenstem er over heen komen aan de haflinger kant......


Er zijn van de 3-jarige trekpaardhengsten maar 7 goedgekeurd. 2 in de kleine maat en 5 in de midden maat. In de grote maat helemaal GEEN. Boos!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 14:48

Schiet je ook niet mee op he, dacht dat er al voorkeuringen geweest waren of was dat alleen bij de haflingers?

Daar werden ze allemaal goedgekeurt, alhoewel ik bij sommige zoiets van he dat ziet er niet zo best uit.

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 15:01

Ik vond het ook heel erg leuk. Wel vind ik het nog steeds jammer dat de haflingers naar mijn idee af en toe TE rijtypisch worden gefokt en dat dat ook wordt nagestreefd. Ook vind ik veel dunne halsjes aan het eind bij het hoofd, vind ik jammer. Maar evengoed waren er heeeeeeeeele mooie bij.
mijn haf wordt dit jaar waarschijnlijk ook drachtig, maar ik weet echt nog niet van welke. Vind het erg moeilijk eigenlijk, maar we zien wel.
Jammer inderdaad dat er zo veel trekpaarden werden afgekeurd. Ik vraag me dan ook nog steeds af waarop ze dan allemaal wel niet worden afgekeurd?

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:03

Rosiewozie schreef:
Ik vond het ook heel erg leuk. Wel vind ik het nog steeds jammer dat de haflingers naar mijn idee af en toe TE rijtypisch worden gefokt en dat dat ook wordt nagestreefd. Ook vind ik veel dunne halsjes aan het eind bij het hoofd, vind ik jammer. Maar evengoed waren er heeeeeeeeele mooie bij.
mijn haf wordt dit jaar waarschijnlijk ook drachtig, maar ik weet echt nog niet van welke. Vind het erg moeilijk eigenlijk, maar we zien wel.
Jammer inderdaad dat er zo veel trekpaarden werden afgekeurd. Ik vraag me dan ook nog steeds af waarop ze dan allemaal wel niet worden afgekeurd?

Wisky is afgekeurd omdag hij te zware benen heeft. Een aantal andere van kennissen omdat de gangen niet helemaal waren zoals ze zijn moeten. Of omdat de verhoudingen niet zo goed waren.

En dan is nog het ergste dat de meeste afgekeurde hengsten naar Frankrijk gaan voor de slacht Boos! . Gelukkig heeft Wisky een beter eigenaar gevonden

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:04

Sily schreef:
Schiet je ook niet mee op he, dacht dat er al voorkeuringen geweest waren of was dat alleen bij de haflingers?

Daar werden ze allemaal goedgekeurt, alhoewel ik bij sommige zoiets van he dat ziet er niet zo best uit.


De voorkeuringen waren alleen bij de haflingers.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 17:46

Ik ben gister met een vriendin geweest.

Ik vond het erg leuk en wat me opviel was dat er enorm veel trekpaarden waren. wat een goedzakken zijn het ook he.

Verder was het commentaar bar slecht te verstaan, beter zou zijn als de keuringen in 2 hallen zouden zijn, ieder met eigen duidelijk commentaar.

Wat ik van het fokbeleid bij de haflingers vind kun je op rassenpraat lezen.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:04

Cowgirl schreef:
Ik ben gister met een vriendin geweest.

Ik vond het erg leuk en wat me opviel was dat er enorm veel trekpaarden waren. wat een goedzakken zijn het ook he.

Verder was het commentaar bar slecht te verstaan, beter zou zijn als de keuringen in 2 hallen zouden zijn, ieder met eigen duidelijk commentaar.

Wat ik van het fokbeleid bij de haflingers vind kun je op rassenpraat lezen.


Het zijn enorme schatten Lovers

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:08

Sily schreef:
Ging denk ook echt om de manier waaop hij liep, en wat die 2 uitstraalde, die man ging geloof ik ook helemaal blij uit zijn dak Haha!

Heel leuk om te zien


De combinatie was inderdaad ook leuk. Wel is het jammer dat hij zoveel vreemd bloed heeft, voor mij meteen een afvaller om die reden.

Jammer dat we jullie niet gezien hebben!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 02:01

Tanneke, de vriendin die mee was heeft een foto gemaakt van een heeeele grote vent en ik om zijn heeeele grote nek, kussies gevend op zijn heeeele grote snoet.
Zodra ik hem binnenkrijg gooi ik die er ook even op.
We hebben in de hal waar ze stonden nog meer foto's gemaakt, dus die zet ik er dan allemaal op.
Misschien zit die van jou er ook wel bij.

Miran hij had idd heel erg veel vreemd bloed er in, daar hadden we het daar ook over.
En ik vondt hem geweldig lopen, maar het wordt hem niet voor mijn merrie.
Ook erg balen dat we jullie niet gezien hebben.
Wij zaten op de hoek aan de korte zijde, daar waar niemand anders zat en we dus alle spullen konden uitstallen Haha!
Volgende keer beter dan maar he

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 02:02

Gaaf zeg!

Lijkt me geweldig om al die super hengsten eens bij elkaar te zien Lachen