Camping met paarden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Camping met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 14:50

Wie weet er een leuke camping met paarden in Spanje (of evt. Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk ofzow als er daar maar veeel bergen want me ouders willen in de bergjes wandelen en een zwembadje voor me zussies Scheve mond Maargoed, ik heb geen zin in een heeeele vakantie zonder paarden dus vandaar dat ik op zoek ben naar een leuke camping waar paarden staan of anders waar je in de omgeving leuke tochten kan maken. Ik weet van mensen die we vorig jaar op de camping ontmoet hebben dat zij naar een camping in de spaanse pyreneen geweest waren waar bijv. fjorden stonden die je mocht verzorgen ... als iemand van die camping de naam/adres weet zou 't helemaal mooi zijn !!!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 15:56

Ik weet alleen een camping in Duitsland met paarden, Ponyhof. Dan mag je geloof ik een half uur per dag zonder zadel rijden. Alleen volwassenen mogen met zadel.
Ik ben er zelf nooit geweest, maar heb dit gehoord.
Ik geloof dat dit de website is:
http://www.ponyhofcamping.de/start.htm

Heb er foto's van gezien van een gezin die hier geweest is. De kinderen vonden het er heel erg leuk, ook voor volwassenen hadden ze allerlei dingen.

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:29

Ik wil ook graag een camping met paarden, dus meestal gaat het bij ons thuis zo: In de caminggids zoeken we een camping uit die ons leuk lijkt (met zwembad e.d.) daar staat ook vaak een mailadres en internetadres bij. En dan even kijken of mailen of ze paarden hebben. Maar paarden is volgens mij niet zo'n groot probleem hoor. In die (beetje) toeristische gebieden zit meestal toch wel een manege ofzo. Maar dat is dan meestal niet gratis en moet je gewoon betalen voor het rijden (wel logisch). Maar meetal blijft het dan (bij mij) bij een buitenrit ofzo, en geen les, want les krijgen is het frans lijkt me toch zo moeilijk!!! (maar in sommige gebieden zitten ook nederlandse campings hoor) Maar buitenrijden vind ik ook nog leuker dan les, want dat doe ik nouwelijks thuis! Maar veel succes verder OK dan!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:08

In duitsland gingen wij nog wel eens naar Azur campings daar was er ook 1 van met paarden. Dat is uiteraard ook degene waar wij nooit naar toe zijn geweest.
Mijn ouders vinden paarden maar niks Boos! .

Ik heb het even voor je opgezocht.
www.azurcamping.de
Azur camping Girtenmuhle te Losheim
Het ligt in het Saarland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:57

Ik ken een Nederlandse camping die in de Pyreneeen liggen waar je ouders dus mooi kunnen wandelen en jij prachtige buitenritten kan maken. Ze hebben daar wat haflingers geloof ik...
De camping heet Manso de Coguleras (als ik het goed spel) en ligt in Catalunya, maar in welke plaats precies weet ik niet meer... Het was ten oosten van Figueras! Dat is echt een leuke en mooie camping, en ze praten daar nog Nederlands ook. En ze hebben paarden, dus je kan mooi ff vragen of je daarmee mag helpen. Heb ik toen ook gedaan, was heel gezellig. En de buitenritten waren super!!!!!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:03

wij zijn een keer (jaar of 10 geleden) in frankrijk naar een camping geweest met paarden.
je mocht daar elke dag de paarden poetsen enz en je kon ze ook huren. de camping stond aan de rand van een dal en daarachter dus bergen.
ik vond het toen heel leuk, maar was dus ook pas een jaar of 8.
maar als je wil kan ik je wel de naam van de camping geven (moet ik ff zoeken) dan moet je maar ff pben ofzo, dan kun je misschien zelf info opvragen.

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 18:52

Tnx mensen !!! En die van jullie, Kleintje19 en Loulou zal ik ff kijken of ik die op inet kan vinden ... als jullie nog meer info hebben ... alles is welkom !!!

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 18:58

whoooooooooooooooooow die camping in Spanje is super man !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:58

hee hier nog ff! Mijn moeder weet ook de plaats niet meer precies, maar het was ook vlakbij Olot (zo heet het geloof ik). We hadden het adres gevonden in een boekje van de IVN geloven we Lachen

Ik weet niet of die mensen wel zo hip zijn dat ze op internet staan (kan het me eerlijkgezegd niet voorstellen) maar anders moet je het even bij de IVN of bij het spaanse telefoonboek proberen. Succes!

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 19:07

Ze staan op inet, ze hebben een supercoole site !!!! Echt megabedankt ... ik hoop dat ik me ouders zo ver krijg dat het mag ....

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 19:12

Weet je misschien hoever die camping ong. van de zee en van Barcelona ligt? En zijn er echt veel hoge bergen in de omgeving?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:04

Uuuuhh... ik geloof 1 tot 2 uur rijden van Barca en ook zoiets van zee. De camping is ligt zelf op een berg: de receptie bijna onderaan, de huisjes (die je kan huren daar) verder naar boven en ik geloof dat je er ook je tent en/of caravan kwijt kan. Allemaal bovenop!
Wij zaten zelf in een huisje vanaf waar je echt een geweldig uitzicht had over een aantal andere bergen. Je kon daar ook perfect wandelen, dus echt iets voor je ouders. En de buitenritten van zowel 1 als 2 uur waren schitterend en leuk! Lieve paarden ook, en goede begeleiding.

DOEN!! Haha!

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 23:13

'k Heb ut gevraagd ... me ouders zouden het overleggen. 'k Heb alleen weinig hoop : voor mij is het ideaal maar me zusjes vinden het te ver van het strand en te ver van Barca en me ouders vinden dat er te weinig echt hoge bergen zijn Scheve mond Ze willen liever naar de Pyreneen, daar zijn hogere bergen ... (en geen paardjes op de camping) Tssssj Boos! Zijn er ook wat "heftigere" bergwandelingen in de omgeving mogelijk? Dan kan ik ze vast wel ompraten namelijk *LOL* Camping zag er trouwens heel gezelli uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:20

Te weinig echt hoge bergen??? Het ligt juist midden in de pyreneeen! En je bent echt zon in Barca hoor als je wil. En anders kan je ook Figueras nog gaan bekijken, dat is ook een mooie stad. Daar ligt bv het Dalì museum (voor de cultuur updates Haha!).
En er zijn echt megaveel heftige bergwandelingen mogelijk... ik weet het nog heel goed: we gingen 'een stukje' wandelen (werd uiteindelijk 4 uur... aaah!), en zelfs ik zou mee kunnen (met mijn hoogtevrees). Nou ik dacht het niet he... Het was mij te eng! Mijn broertje is een echte berggeit, en die vond het prachtig. Later hebben we nog wel een 'gewone' bergwandeling gemaakt, wel op een paadje maar die was ook redelijk heftig hoor! Ik weet niet wat voor klimgeiten jouw ouders zijn, maar als ze het midden van de Pyreneeën niet hoog genoeg vinden kan je beter naar de Rockies gaan. Die zijn idd hoger...

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:03

whaaaa, die camping in spanje ziet er echt superleuk uit!!! jammergenoeg willen mijn ouders altijd binnen een kwartier op het strand zitten :S

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 10:09

Ik ga gewoon nog ff verder zeuren ... en die camping ziet er idd supergaaf uit !!!!