Beste winterschoeisel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-01 15:21

Wat voor schoeisel dragen jullie in de winter als je naar je paard gaat? En wat voldoet volgens jullie het beste aan de eisen:
-warm
-waterdicht
-geschikt om stallen uit te mesten
-goed mee te rijden
Of bestaat zo`n schoen/laars niet en hebben jullie iets wat het beste voldoet aan (maar) een paar van de hierboven gestelde eisen?

Eigen paard is goud waard.



Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 15:25

Bergschoenen vind ik voor de winter erg geschikt, je krijgt er geen natte voeten in EN je voeten blijven warm. Bovendien kun je er mee rijden, moet je wel een schoen hebben met goed profiel en als het kan een klein hakje. Dan zal het wel geen bergschoen meer heten, maar ze lijken er in ieder geval op en zijn ideaal voor de paardensport vind ik.
De jophurlaarsjes zijn ideaal in de winter omdat je overal doorheen kunt stampen maar je krijgt er wel ijskoude voeten in.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 15:46

Zie ook dit topic van een paar dagen geleden over 'paardenschoenen':

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... orum=13&29

Ik vind zelf Australian working boots (van die stevige jodhpurs) erg fijn. Je hebt ze bijv. van Blundstone, maar Mountain Horse heeft ze ook in de collectie. Alleen in de winter kan ik ze niet dragen, omdat ik snel last heb van koude voeten en ze zijn niet gevoerd. Dan draag ik nylon Globals, die ik waterdicht spuit.

[Edit] typo [/edit]

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-13 14:47 ]</font>

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 16:51

De mountain Horse Easy Rider Steel.

Superschoenen voor op stal, in de wei en tijdens het rijden (speciale zool, echt heel fijn). Ik heb al een aantal paar versleten, en heb net vorige week weer nieuwe gekocht. Ik doe ongeveer 1 jaar per paar, zeer lang voor mijn doen!

Wel wat prijzig, maar ja...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 19:26

Uit de nieuwe collectie van Mountain Horse,
de Rimfrost Paddock....
als je ze eenmaal aan hebt.... Lachen

Afbeelding

"Practical, tough winter shoe in waterproof Hydro-Tech and a highly sophisticated design. There is a silky soft nylon lining closest to the foot, then heat-insulating Thermoliteā„¢ and an insulating foam interlayer. An inbuilt waterproof sock keeps your feet dry. Removable pile sole."

En ook niet duur, nette prijs!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 19:45

Ik heb zelf alleen rijlaarzen.
Ik ben bang dat ik die schoenen niet ga dragen ofzo, omdat ik zo gewend ben aan ze.
Verder is het niet echt lekker als je ze aantrekt als ze dagen in de schuur staan, vooral niet als de schuur een lek heeft, boven mijn laarzen.. Boos! Frusty
Misschien moet ik dan toch wel die schoenen gaan aanschaffen Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 20:02

In de zomer doe ik gewoon lekker gympie's aan naar stal, en trek ik daar mijn laarzen aan. In de winter neem ik gewoon mijn laarzen mee naar huis, blijven ze lekker warm. Ik heb ook Easy Rider schoenen, echt heeeeel warm. Weet alleen niet waar ze zijn en of ze nog passen. Schijnheilig Tja.. ik rijd gewoon altijd met mijn laarzen. Verplicht zwarte rijlaarzen bij de ponyclub..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, brittms, Emmaa_92, Hobbyhorse, Jihama, Lucia88, marit34, SemrushBot en 113 bezoekers