Lang leve de maatschappij! auto ontvreemd.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Lang leve de maatschappij! auto ontvreemd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 00:55

Pffff .... ik ben momenteel helemaal over de rooie !!! En je moet erg je best doen om mij zover te krijgen, maar vanavond is het de zoon van lageveld dan toch gelukt Stoom uit je oren
Situatie: Zoonlief wil uit, bespreekt dat vanmiddag met zijn kameraden en wil geen BOB zijn, dus neemt geen auto mee en begint 's middags al met bier drinken. Deze auto staat overigens op mijn naam.
's Avonds wil hij weg, maar dat kan niet omdat hij alle 3 fietsen die hier staan ooit in de prak heeft gereden. Daar denkt hij natuurlijk op dat moment pas aan Hij komt naar mij toe en vraagt of ik hem weg wil brengen. Nee dus, want ik heb ook al alcohol op en alhoewel ik nog best zou kunnen rijden, merk ik aan mezelf dat het verstandiger is om dit niet te doen.
Ik vraag me af hoe hij het op gaat lossen ....

Ik ga de paarden voeren en er ligt een briefje op tafel .... "Ik ben zelf weg met de auto, kom op de fiets (van een kameraad) terug."
De sleutel heb ik met mijn stomme kop op tafel laten liggen, maar ik vraag me af of hij hem anders ook niet gepakt had.
Oftewel: Zonder toestemming neemt hij de auto mee, met drank op en God mag weten wanneer de auto hier weer staat.
Ik heb dus vanavond de politie gebeld, maar die konden me niet helpen, omdat hij normaal gesproken wel toestemming heeft om de auto mee te nemen. Zonder te vragen mijn spullen meenemen, daar kan ik niet tegen. Nu weet ik een ding heel erg zeker... hij krijgt die auto nooit meer mee.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:01

Tja kinderen. Af en toe zou je de batterijen eruit moeten kunnen halen Haha! . Hopelijk laat hij de auto echt daar staan en heb je de auto weer snel in je bezit.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 01:05

Kinderen ? Ik ben zelf een jaar jonger, maar blijkbaar een stuk verantwoordelijker!!! Haha!
En ik ben inderdaad erg dankbaar als ik de auto weer in goede staat terugkrijg.

Wil overigens nog wel even aan mijn verhaal toevoegen dat ik hem zelf ook een paar keer gebeld heb, maar de telefoon weggedrukt werd.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:12

Tja weet even niet zo goed wat ik ervan moet zeggen. Denk dat ik beide kanten van het verhaal wel te horen krijg Knipoog.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:14

klinkt als een lekker ventje. hopelijk wordt hij onderweg even gecontroleerd. ik vraag me af wat er gebeurt als hij iemand de prak in rijdt, omdat jij geregistreerd staat als eigenaar.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:17

De telefoon weggedrukt nog wel ???!

OEH.....de stoom uit je oren zeker ? Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:18

leg me even uit wie lageveld precies is en wat jij van hem bent?

heb ff in jullie profielen(profiels?) gekeken en hij heeft een stal, waar jij werkt, maar woon je daar ook dan omdat je auto er staat?

maar hoe dan ook, ik hoop dat ie wordt aangehouden en een flinke boete krijgt, en dat jij je auto snel weer terug hebt

en dat hij van zn vader nog flink op zn kop krijgt, want als je t goed bekijkt is dit joyriding of diefstal(je kan hem zelfs aangeven als je wil Knipoog )

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:25

Renske20 schreef:
en dat hij van zn vader nog flink op zn kop krijgt, want als je t goed bekijkt is dit joyriding of diefstal(je kan hem zelfs aangeven als je wil Knipoog )


De politie zegt dat ze niks kunnen doen. Die had ze immers al gebeld.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:32

auto als gestolen opgeven, ze kunnen hem nu niet terughalen, maar hem als gestolen opgeven kan altijd he

want als die auto op haar naam staat kan hij hem alle dagen van t jaar mogen lenen, maar als ie hem dan 1x meeneemt zonder te vragen is het gewoon diefstal hoor!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:35

dat lijkt mij ook rens, en gelijk een duidelijk statement dat je dit gedrag niet pikt.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:36

Tja zo zou je het kunnen zien. Maar ik neem ook wel eens ongevraagd de fiets van mijn moeder/vader mee. Is dat dan ook diefstal??

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 01:39

Renske20 schreef:
leg me even uit wie lageveld precies is en wat jij van hem bent?

heb ff in jullie profielen(profiels?) gekeken en hij heeft een stal, waar jij werkt, maar woon je daar ook dan omdat je auto er staat?



Oke ... eerder stond ik dus in pension met Salty bij lageveld.
Toen kreeg ik thuis problemen en kon ik bij lageveld en familie intrekken, waar ik ze nog altijd dankbaar voor ben.
Een paar maand later ging zijn vrouw weg, waar ik overigens geheel buiten sta laat dat even duidelijk zijn Knipoog
Nu wonen ik, Bertus (lageveld) en zijn zoon Gijs nog in Hoge Hexel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:44

Zo, dus jij zit straks ongezellig op de bank te wachten tot die vlegel weer thuis durft te komen? Een kleine ontvangstpreek zou niet gek zijn denk ik. Of je gaat hem opzoeken en je sleept hem aan zijn oren (zachtjes hoor, anders is het wel mishandeling) naar buiten??
Hij wordt zelf ook vast heel boos als jij zomaar spullen van hem leent zeker?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 01:46

manzano schreef:
Tja zo zou je het kunnen zien. Maar ik neem ook wel eens ongevraagd de fiets van mijn moeder/vader mee. Is dat dan ook diefstal??


Feitelijk bekeken wel Jacq, maar goed ... er zit geen alcohol in de fietsbanden. Hij wist al zeker dat hij de auto niet mee zou krijgen, hij had immers ook al gedronken!

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:46

mirjam ik zal hem als hij thuis gelijk laten voelen (letterlijk) hoe je erover denkt!
of nog beter mogenochtend vroeg als zijn kater net begin tekomen }>
kortom ik vind het belachelijk dat dat jong je auto zomaar meeneemt!

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:46

Nou als ie uit is zou ik daar niet op wachten en lekker naar bed gaan Knipoog. Of gewoon je wekker zetten op een uur of half 6. Haha!

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:48

Westernfreak"]
[quote="manzano schreef:
Tja zo zou je het kunnen zien. Maar ik neem ook wel eens ongevraagd de fiets van mijn moeder/vader mee. Is dat dan ook diefstal??


Feitelijk bekeken wel Jacq, maar goed ... er zit geen alcohol in de fietsbanden. Hij wist al zeker dat hij de auto niet mee zou krijgen, hij had immers ook al gedronken!
[/quote]
In jullie autobanden wel dan?? Hoop het toch niet. (sorry begin beetje flauw te worden op dit tijdstip).Maar dronken op de fiets mag ook niet. Al snap ik wel dat het natuurlijk stuk verantwoorder is dan met de auto. Daar ga ik niet tegen in.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 01:51

Dank je wel Lovely, ik knap al erg op van het beeld dat ik, als 19 - jarige een 20 - jarige aan zijn oren naar buiten sleep en een preek geef Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:51

ah oke nu snap ik het!

maar hoe dan ook, het is jouw auto, of hij hem normaal wel/niet mag lenen staat hier los van

hij heeft ongevraagd je auto meegenomen, dat is diefstal

manzano, een fiets van je ouders vind ik wat anders dan de auto van een kennis/iemand die bij je thuis inwoont

maar hoe dan ook, gelijk heb je dat je hem nooit meer je auto uitleent!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:53

Heb je al een leuke wraakactie / straf / preek bedacht ?

En maakt dat wel indruk überhaupt ? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:56

Westernfreak schreef:
Dank je wel Lovely, ik knap al erg op van het beeld dat ik, als 19 - jarige een 20 - jarige aan zijn oren naar buiten sleep en een preek geef Haha!



Plus dat hij nog een alternatieve taakstraf krijgt in de vorm van de verplichting om het karretje het komende halfjaar elk weekend keurig netjes te poetsen, van binnen en van buiten OK dan! .
Daarnaast moet hij ook zorgen dat de tank vol blijft, dus elke keer als die bijna leeg is, mag hij een ritje maken naar de pomp en weer terug (check de gereden kilometers).
Handig, zo'n bediende voor je auto Knipoog.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-01-04 01:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:57

BTW, een fiets is geen potentieel moordwapen, zelfs niet als je er beschonken mee rond stuurt.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:57

Uhmmmm ik ken beide personen in kwestie heel goed en de situatie ligt eigenlijk hetzelfde als een fiets van je ouders (al is een auto wel een wat groter en ander object dan een fiets).

En nee: denk dat het weinig indruk zal maken. Tenzij je echt iets goeds verzint en dan ook echt sancties. Een preek oid zal niet werken.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 02:01

ai,ai,ai die Gijs. dat had hij dus beter niet kunnen doen.

maarre ik vind een taakstraf wel een goed idee. ij kan komend half jaar lekker alle klusjes voor jou gaan opknappen.

Wat vind Bertus er eigenlijk van?

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 02:03

En dan wel een paar goeie sancties erbij. Want anders doet ie dat noooooooooooit