Wie heeft er info over Wolkentanz II (v. Weltmeyer)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 18:41

Op stal word er gedacht om één van de merrie's te laten dekken door Wolkentanz II. Een Hannoveraanse vos van 1.71m hoog, geboren in 1995. Wolkentanz is een Weltmeyer x Ludendorf x Aristicles x Furioso. Nou is mijn vraag heeft er iemand ervaring met afstammelingen van deze hengst en/of van Weltmeyer. Foto's zijn ook welkom. We hadden namelijk gehoord dat afstammelingen hiervan erg moeilijk in omgang en onder het zadel zijn. Wie o wie kan me helpen?

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 14:11

k heb een Painter's Row x Welton (weltmeyer) gehad en dat was een superlief paardje, een beter karakter kun je je niet wensen. Zie profiel voor foto's.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 14:14

Foto Wolkentanz:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

This tall, elegant son of WELTMEYER, chosen this year to represent the Hannoverian breed in the Bundeschampionats, shows a great freedom of movement in his shoulders with powerful thrust from a well angled hip.
Exhibiting powerful movement, beautiful face, long neck, and good size makes WOLKENTANZ II quite interesting for TB mares, as well as adding wonderful blood to the warmblood genetic pool in the U.S.


_________________
Quote marjolein:
"zeggeh jij moet zwart haar hebben. zie ik opeens een blond persoontje. nu klopt mijn hele beeld van jou niet (eigenlijk had je daarbij ook nog een puntmuts op maar dat zeg ik er maar nie bij) ."

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens op 2001-11-13 13:18 ]</font>

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 14:15

nakomeling van Wolkentanz:
Afbeelding
What a stunning colt! He is by Wolkentanz (Weltmeyer/Ludendorff)
out of a mare by Hitchcock by the influential Thoroughbred, Hill Hawk
xx. This colt went on to top the foal auction at DM50,000.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 19:26

Wij zijn vorig jaar naar de veiling van het Hannover stamboek geweest in Duitsland (Verden). Het viel ons toen op dat veel Wolkentanz afstammelingen met één van beide voorbenen uitzwaaien. Verder vind ik persoonlijk dat Weltmeyer makkelijk nogal lange paarden geeft, ik voel meer voor het compactere type.

groetjes

Anja