trailer laden..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

trailer laden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 21:39

..aangezien het weer behoorlijk tegenzit, ben ik inmiddels aangewezen op de binnenbak. Al mijn paarden lopen braaf de trailer op, behalve mijn eigen Marillion!!!! Hij heeft nogal een appart karakter, zullen we maar zeggen... Schijnheilig
Hij loopt keurig de trailer op, MITS er iemand in de buurt is. Niet speciaal pal achter of naast hem, maar gewoon, in de buurt. Is er niemand in de buurt, dan wil hij er eventueel nog wel in, maarrrrr....als ik er uitloop om de achterstang vast te klikken, loopt hij doodgemoedereerd met me mee naar buiten... Tong uitsteken
Ik kan hem absoluut niet eerst vastzetten, want dan raakt hij in paniek en gaat hangen, trekt vervolgens de boel stuk en komt achteruit naar buiten gesjeesd.
Dat houdt in dat ik momenteel 2x pw met hem weg kan, omdat ik dan iemand heb die op stal helpt.
Vandaag moest hij samen met mijn hengschtie op de trailer en toen ging ie wel, dus dat zal ik nog eens proberen, maar ben als de dood dat ie het op de terugweg ineens niet meer wil...sta ik daar in mijn eentje.
Ik gebruik de binnenbak van mijn hoefsmid, dus er is daar verder niemand...ik heb het paradijs voor mij alleen... OK dan!
Iemand ideeen?

boemel

Berichten: 8409
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:50

Ik laat mijn paar alleen de trailer op lopen, blijf zelf achter staan en ik doe direct de stang erachter en de klep dicht. Ondertussen staat zij al uit haar hooinet te eten en dan loop ik snel naar voren om haar vast te zetten.

Dat alleen op de trailer lopen is vrees ik een kwestie van vaak doen en veel oefenen en zorgen voor iets lekkers in de trailer. Ik vind het ideaal werken.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:51

Kan je hem niet leren alleen op de trailer te gaan, dus dat je hem ervoor loslaat en dat hij gewoon doorgaat. Als ik of mn vader alleen is om Evita in te laden doen we dat altijd. Dan hangen we vooraan een lekkere dikke zak hooi op(en Evita is een eerste klas vreetzak Haha! ) en juist voor de achterste balk gooien we het touw over haar rug heen en dan stapt ze van alleen verder richting hooi, en dan kunnen we onmiddelijk de balk dichtdoen, en daarna vanvoor even vastmaken. En dat gaat perfect, want Evita is ook zo een paard die als er niemand achter haar staat en er is geen balk probeert zich met alle macht los te trekken.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 22:01

Dat alleen laten lopen is een idee, dat ga ik proberen. Iets lekkers helpt niet. Meneer is te arrogant om voor hooi iets te doen.. Haha! Ik heb van de week een bak muesli neergehangen en daarvoor wilde hij nog wel naar binnen lopen....maar zodra ik eruit liep, kwam hij gezellie mee...liet de muesli zo voor wat het was, net zo makkelijk...
Alleen er op laten lopen moet ik eens gaan proberen, hij is gewend achter mij aan te sjokken. Hij is heel makkelijk met de trailer op gaan, zolang hij in zijn ooghoek iemand signaleert. Het wordt hoog tijd dat hij hoe dan ook die trailer eens op gaat...

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:14

En als je nou buitenom loopt? Dus samen met hem naar binnen, jij eruit via het deurtje? En dan dus niet vastzetten? Zo deed ik het altijd met de mijne...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:29

zoekfunctie? Je zou zeggen dat er in al die topics over dit onderwerp wel iets voor je bij zou zitten..