Waar digi foto's laten ontwikkelen ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Waar digi foto's laten ontwikkelen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 21:32

Hoi !

Ik heb dus eindelijk echt zo'n ontzettend leuke foto van Chinouc gemaakt .
En die wil ik heel graag uitvergroot laten ontwikkelen en boven mn bed hangen Haha! Knipoog

Maar ik heb deze foto dus met mn digi gemaakt.
Ik dacht dat er op internet een site was waar je foto's kon uploaden en bestellen.

Heeft iemand een idee waar ik dit kan doen ?

Groetjes
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.



Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:47

Ja hoor, op de site van Albert Heijn kun je ze bestellen, en feloof ook van de kruitvat. De site weet ik nu even niet, zal kijken of hij in mijn favorieten staat. Dan zet ik hem hier neer. Doeii

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:47


SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 21:56

Thanx !

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:09

www.hema.nl
Daar heb ik ze vorige week voor het eerst laten ontwikkelen, ging erg snel. Via de site foto's gestuurd en besteld en binnen 2 dagen kon ik ze afhalen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:17

bij kinorama kan het ook, er zijn best veel winkels waar je digitale foto's kan laten afdrukken hoor
je moet er wel even rekening mee houden dat sommige winkels een randje van je foto afhalen. als het oor van je paard bijv. nog net op de foto staat kan het zijn dat na het afdrukken een stukje van zijn oor af is Knipoog bij collages afdrukken zelfde probleem, heb je een leuke rand er omheen en daarna is de leuke rand voor de helft weg Boos! soms kan je het trouwens ook wel aangeven dat het randje er niet af mag!

Gamble

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:33

Ik zou zeker voor de HEMA gaan... Heb al heel vaak daar foto's (en kerstkaarten) laten drukken en super! De service is heel snel (2 werkdagen) en je kan ze zelf bijsnijden! Vaak zijn de foto's namelijk niet helemaal precies het goede formaat en snijdt de winkel ze voor je bij. Op de site van de HEMA kan je dat allemaal zelf dien dus kom je ook niet voor verassingen te staan! Veel succes!

(Ik had trouwens eens foto's bij de Kodak-fotozaak bestelt online, kreeg ik foto's met afgesneden oren enzo, het was een automatisch proces zeiden ze... Ja, mooi is dat...Boos! )

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:34

Oops, Michelle had ook al zoiets geschreven, sorry... Bloos!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:16

kruidvat.nl ook wel goede kwaliteit en niet duur

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:57

Ik ben ook erg tevreden over de afdrukservice van de Hema

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:11

ik vind de kleuren van de hema te fel. ik laat ze altijd afdrukken bij het kruidvat, die volgens mij ook als beste uit de bus kwam via de consumentenbond.

Amor Vincit Omnia

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:14

Ik doe het ook altijd bij de hema ! Vind het erg goed , ga het binnekort eens bij de kruidvat proberen , daar hoor ik ook goeie reacties over

    S p o t.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:47

bij kruidvat kan je het uitvergroten tot 50x70

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 08:32

Alberthijn en Kruidvat doe ik het (nu overigens actie -> geen verwerkingskosten en boven de 100 fotos 15 eurocent per foto)

Vergrotingen kun je als het goed is het beste bij Kruidvat doen volgens een vriend van me.

dihjo

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 09:56

Inside info:

Er zijn 2 grote laboratoria voor NL beschikbaar, namelijk Fuji in Steenbergen en CeWe Color in Oldenburg (Duitsland). Zij verwerken het leeuwedeel van de opdrachten die via winkels aangeboden worden. Kodak doet ook nog mee. CeWe color is verspreid over Europa en heeft meer dan 10 laboratoria.

Hema gaat naar Fuji, net als een hoop werk van de Combi winkels. Kruidvat/Trekpleister/Albert heijn en zo gaan naar Duitsland.

Het is dus simpel, je hoeft alleen maar naar de prijs te kijken, kwaliteit wordt uiteindelijk bepaald door het lab. (Persoonlijk vind ik de kwaliteit van Fuji iets beter).
Verder als je naar Kruidvat/Trekpleister gaat heb je keuze uit ruim 800 winkels waar je je bestelling kunt ophalen, en zijn ze vrijwel altijd het goedkoopst en hebben een handige upload service, zowel via internet als op CD verkrijgbaar. (Ik heb geen aandelen hoor...)

Wil je echt mooie foto's, dan ben je vaak veroordeeld tot fotozaken met een eigen digitaal lab. Vaak Prifo zaken. Kun je je bestand ook naar toe mailen en een half uurtje later kijken wat ze er van gemaakt hebben. Ook eigen wensen (iets donkerder/lichter, minder rood e.d.) kun je daar van te voren aangeven.
Dat laatste kun je vergeten als je dat als verzoek op de opdrachtenvelop schrijft bij Kruidvat en Hema. Dat wordt helaas niet gelezen.

Moet het echt super, schakel dan een vakfotograaf in die je bestand doorzet naar een prof lab. Dat geeft verreweg het beste resultaat, zeker bij vergrotingen van > 50 cm. Je moet wel bedenken dat de kwaliteit van je origineel dan ook super is. Een digi bestand van een 3 Mpixel camera is hiervoor vaak onvoldoende. Dat voorkomt teleurstelling.

Nog een klein stukje reclame: Kruidvat heeft zelf een eigen boek uitgegeven, met daarin tips en trucs voor het digitaal be- en verwerken van foto's. Bijgeleverd is een CD met o.a. uploadprogramma, voorbeelden en wat software voor thuisgebruik.
Als je wat meer wilt doen met de techniek een aanrader.

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 15:06

Misschien een dom vraagje, maar kost het laten 'afdrukken' van digitale foto's meer dan voor gewone foto's?

"Tenslotte ben ik niet tevreden over mijn gedachten. Ik zou wel eens iets heel anders willen denken. Maar wat? Ja, als ik dat wist, dan dacht ik het wel."

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 15:09

Ik bestel mijn foto's altijd bij Kruidvat en ben er altijd tevreden over ... Het enige nadeel is dat er bij het uploaden wel eens iets mis gaat en dan kan je weer overnieuw beginnen Scheve mond

Groetjes Marsha

Bekijk eens mijn website http://www.marsha-creations.nl voor handgemaakte sieraden

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 15:11

ik doe et ook altijd bij de kruidvat Knipoog

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:23

MissyM schreef:
Misschien een dom vraagje, maar kost het laten 'afdrukken' van digitale foto's meer dan voor gewone foto's?


Het kost inderdaad ietsje meer per foto... Maar dat verschil was eerder veel groter, het scheelt nu bij veel zaken al vrijwel niets meer...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:26

Ik laat mijn foto's altijd afdrukken door pixum (www.pixum.nl). Bevalt me uitstekend.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:53

Ik heb een paar online afdruk centrales geprobeerd en ben op digitaalfoto.nl uitgekomen, de rest was op niet scherp, of zelfs blikkerig, of de kleueren waren "aangepast" . Bij digtaalfoto.nl altijd superscherp, nooit blokkerig, en de kleuren zijn net zoals ik op ze mijn scherm heb. Wel iets duurder dan gemiddeld ( met 39 cent per foto van 10x15 ) maar ik ben zeer tevreden over de kwaliteit ( en het grote voordeel dat het opgestuurd wordt en je dus niet de deur uit hoeft ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:23

SuperPepeijn schreef:
ik vind de kleuren van de hema te fel. ik laat ze altijd afdrukken bij het kruidvat, die volgens mij ook als beste uit de bus kwam via de consumentenbond.

Dat had ik de laatste keer ook.
Lichte kleuren waren bijna wit, Kawa bv was nog maar amper wat grijs te bespeuren.
En gras was zo fel groen.
De keren ervoor had ik dat niet bij de Hema.
Mischien dat ik dan ook eens naar het kruidvat ga.
Kun je daar je foto's ook online heen verzenden?
Want dat gaat bij de Hema wel super makkelijk.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:04

Bij de schlecker kan het ook!
http://nl.schlecker.com/nl_neu/channels ... index.html
foto's worden heel mooi scherp en de kleuren klopten bij mij ook allemaal.
Het is heel makkelijk, gewoon de foto's uploaden daar, briefje uitprinten en wachten op de mail die je krijgt van wanneer je ze kan ophalen. Je kunt ze ook laten brengen, kost volgens mij niet (veel) meer.

Hoe werkt dat bij het kruitvat? Kan dat ook online? Dat vind ik namelijk wel het makkelijkst.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Anoukjuuuhh, Berdien, Butterfly, Charaz, Exorcizamus, Facebook, Iccc, koenlover, Lalidan, laura_estee, Lisewiesje, manonutjuh, MarjanB, Momo94, Saaams, Thami, winnetou4502 en 56 bezoekers