Ik kan dit niet snappen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Ik kan dit niet snappen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 01:47

Ik weet niet hoe ik moet beginnen.. Ik kan er nog niet echt de juiste woorden voor vinden, maar laat ik maar gewoon bij het begin beginnen

Een meisje bij mij op stal heeft een paardje met enorme trailerangst.. Toen zij het paardje kreeg, is hij bij het inladen op zn kont gaan zitten en over de voorste stang van de trailer gesprongen Bloos!
Vervolgens wil zij haar paardje van zijn angst 'helpen'> haar vader heeft een vrachtwagen en hij ging met zn tuigers op concour. Dus zij slaan dat paard letterlijk de vrachtwagen in, om hem vervolgens op het concour terrein een HALF uur helemaal alleen in de vrachtwagen te laten staan
Het arme dier komt met 3 kapotte benen, een kapot hoofd en kapot tandvlees aan op stal... Verdrietig

Dit was ongeveer een half jaar geleden; dan zou je toch denken dat ze het niet weer doet?! WEL dus!
Vandaag (vrijdag) hebben zij het paardje weer in de vrachtwagen geladen> niet met zweep dit keer, maar absoluut niet zonder geweld.. Ze zijn minimaal een uur met dat arme dier weggeweest>> een paardje met trailerangst van hier tot Tokyo en helemaal geen bescherming om de benen Bloos!
Toen ze terug kwamen was ik aan het rijden en kwam een meisje naar de binnenbak gelopen om even mee te delen dat het een waar bloedbad was op de wasplaats... Ik heb mn paard aan haar gegeven en ben ernaar toe gegaan.. Het arme dier was drijfnat van het zweet en het bloed gutste uit zn benen Huilen Zij stonden erbij alsof er een deukje in hun auto zat
Ik ben me daar een potje tekeer gegaan, dat wil je niet weten! Stoom uit je oren Er knapte iets heel erg bij mij en dat vind ik persoonlijk niet zo vreemd

Ik heb die vent eens goed de waarheid verteld en hij had verd*mme het lef om mij te vertellen dat ik me er niet mee moest bemoeien, omdat hij al wel 50 jaar paardenervaring had! Nou, mooie ervaring Boos!

Het paard heeft 3 benen kapot, waarvan er 2 gehecht moesten worden.. 1 van de wonden (links achter) was tot op het bot! Ik weet niet wat die mensen in g*dsnaam met dat dier hebben gedaan, maar ik kan ze niet meer zien Boos!
Hoe kun je een dier dat nou aan doen> notabene je EIGEN dier! Haar vader wou er eerst de DA niet eens bij halen Toen de DA klaar was hebben zij het paard op stal gezet: zij noemde hem een 'sukkeltje' (volgens mij kan dat dier er toch echt nix aan doen) en haar vader liep er fluitend achteraan. Ze hebben de wasplaats niet eens schoongemaakt. Die lag nog helemaal onder het bloed...

Sommige mensen

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 03:30

zo help je een paard niet van zijn trailerangst af !!!
Wat een k*tmensen zeg die zou je moeten verbieden om een dier te houden , zo kan je toch niet met je paard omgaan !!!

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:29

Oeeee, ik word zo woedend van dit soort mensen. Echt niet normaal meer. Dat soort mensen kan ik wel wat aandoen, echt schandalig. Die verdienen het niet om een paard te hebben. Boos! Boos! Boos!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:44

Gadverdamme.... wat een klootzakken zeg Boos!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 10:42

Hier kan ik me idd ook zo kwaad om maken.
Mensen die al wat langer met paarden om gaan kunnen een bord voor hun kop hebben.
Mensen vanaf een jaar of 35 willen niet zo snel meer advies aan nemen van 'jongere'.
Zij zijn immers ouder,hebben meer levens ervaring, en zijn wijzer.
Daar komt nog eens bij dat ze langer met paarden omgaan.
Dus....denken ze.....weten ze meer als een 'jongere' en luisteren daarom niet meer naar het advies.
Dat is jammer.
Het is namelijk helemaal niet zo dat die mensen altijd wijzer zijn als een 'jongere'.
Nu pakt het zo uit....en dat had helemaal niet hoeven te gebeuren!

Ik zie dit trouwens ook op bokt gebeuren.
Sommige hebben hier ook een bord voor hun kop.
Hun mening is de juiste en daar valt niet over te discuseren.

Ik ben van mening dat iedereen gewoon open moet staan voor advies.
Jong en oud.
Al zit je net 2 maanden op paardrijden of 20 jaar.
Met 2 maanden moet je nog veel leren maar met 20 jaar zit je vast geroest in je paarden wereldje.
Dingen veranderen......en dat is voor jongere mensen niet erg.
'oudere' hebben erg veel moeite met veranderingen......zij houden dat niet bij en blijven het daarom maar doen zo als zij het altijd gewent waren.
En daar gaan zij de fout in!

Maar dit is algemeen bekent.....en dit zal altijd zo blijven.

Pas als iedereen zich open steld naar een ander toe (jong en oud) zal het misschien iets veranderen.

Deze man is gewoon koppig.
Zoveel jaar ervaring.........en waarschijnlijk weet hij erg veel over paarden.....
Jammer dat hij niet gewoon wil luisteren naar een ander....
Het eens van een andere kant bekijkt.

Jammer.........

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 10:54

Zo'n iemand heb ik ook enigzins ervaring mee. Beste man zit al zijn hele leven in de paarden (ruim 60 jaar), en heeft dus heel veel ervaring. Soms ben ik helaas niet met hem eens met zijn manier van denken. Doen is er voor hem niet meer bij, is door ziekte momenteel aan een rolstoel gebonden.
Maar goed, die mensen denken vanuit hoe het er vroeger aan toe ging. En dat was heus niet altijd slecht. Maar vroeger MOEST een paar gewoon luisteren, en daar ging men heel ver in. Deze man heeft het ook nog steeds over het breken van een paard, ook zo'n punt waarvan ik denk: 'dat kan toch ook anders' Boos! . Maar zoals ik al zei, die mensen weten niet beter: zo ging het tenslotte vroeger ook. En wat er eenmaal ingesleten zit, krijg je er niet zo makkelijk meer uit. Er is over het algemeen niets mis met oude gebruiken, maar tijden veranderen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit soort gedrag niet goed te praten, kan er zelf ook heel slecht tegen wanneer dit soort dingen gebeuren.
Helaas in het geval van jou, gaat het allemaal veel te ver. En ik kan me niet voorstellen dat dat vroeger ook zo ging. Scheve mond

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 10:58

Tja, voor sommige mensen is een paard maar een paard. Kapot? nou dan koop je gewoon een nieuwe.

Op mijn vorige stal lachten ze me gewoon uit omdat ik transportbeschermers omdeed. Waar dat nou weer voor nodig was. Nou wat denk je? Boos!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:16

Fasel schreef:
Tja, voor sommige mensen is een paard maar een paard. Kapot? nou dan koop je gewoon een nieuwe.

Op mijn vorige stal lachten ze me gewoon uit omdat ik transportbeschermers omdeed. Waar dat nou weer voor nodig was. Nou wat denk je? Boos!


Wat je zegt. Hoe ging dat gezegde ook al weer: "veel mensen met paarden, maar steeds minder paardenmensen"

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:50

grrrrr heeft ze het weer voor elkaar gekregen Boos!
had ze ne wel gezien dat er iets met haar paard aan de hand was of moest het weer door een ander verteld worden
ohhh ik kan zo vreselijk boos woren op haar maar ze begrijpt het toch niet, laat haar aub gaan moutainbiken of zo.
voor de mensen die deze reactie niet snappen jorientje en ik staan op dezelfde stal dus ik weet gelijk waar dit over gaat terwijl ik nog niet eens op stal geweest ben. de vorige keer had ze niet eens gezien dat haar paard dikke benen had enz. daar kom nog eens bij da niet alleen haar pa zo eigenwijs is, nee dat is ze zelf ook. arm paard

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:09

Zo iemand verdiend het gewoon niet om een paard te hebben.Ik vrees alleen dat niemand er de dierenbeschering ofzoiets bij kan halen omdat ze wel de dierenarts laten komen.
Arm paardje.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:02

Zo maken ze die trailerangst alleen maar erger... Ik denk niet dat de DB erbij halen nut heeft, die doen er toch niets aan, het paardje heeft tenslotte een dak boven zijn hoofd en krijgt te eten, dan is het al snel goed... Boos!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:20

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
dat soort mesen verdienen niet eens een paard. en hartstikke goed van je dat je er wat van gezegd hebt! had ik ook gedaan!!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:36

ik zou ook zo gereageerd hebben.. dit kunnen die mensen toch niet maken

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:40

Wat een rot mensen.
'Zo maak je het alleen maar erger en help je het paardje echt niet ervan af!
Dit is gewoon mishandeling, iets anders kan ik het niet noemen!!
Ik hoop dat het paardje ze de volgende keer van zich af schopt.
Ik heb echt een hekel aan dit soort mensen bah Boos!

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:21

jeetje hoe DURVEN ze .. ik ben het compleet met je eens dat je uit je vel gesprongen bent..... dit gaat mijn hersens echt te boven..dat je denkt dat DIT een paard met trailerangst (die nu dnek ik nooit meer over zal gaan)
ooit zou kunnen helpen... als ze nog 1x zoiets flikken zou je ze alsjeblieft voor mij willen uitschelden/de waarheidvertellen voor me? Scheve mond

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:48

hier word ik nou zo boos om Boos!
Dat doe je toch niet!!!
Waar slaat het op?

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:10

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande reacties! Mijn maag draait om als ik zoiets lees. Ik had ze idd ook de huid vol gescholden. Arm paard zeg!! Boos! Boos! Die trailerangst had allang over kunnen zijn als ze het op een normale, vriendelijke manier hadden getraind!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:14

Ik was er gisteren niet bij toen het gebeurde, maar heb inmiddels de ooggetuigeverslagen gehoord, ook die van onze stalhouders. Mijn zusje heeft het bloedbad en het verbazingwekkende gedrag van de eigenaren wel gezien, en zij werd er ook niet echt blij van. Dit was ook idd niet de eerste keer dat er zoiets gebeurde, zoals hierboven al is gezegd. Scheve mond

Vanmiddag heb ik ze nog gesproken. Toen ik zei dat-ie nu vast niet meer zo graag de vrachtwagen op zou gaan, werd er gereageerd met: 'Maar dan zetten we hem toch gewoon op de trailer?'. Ik heb toen maar heel wijs mijn mond gehouden en ben weggelopen bij zoveel onwetendheid.

Tja, ik kan hier kort over zijn: sommige mensen zouden gewoon geen paarden moeten hebben. Scheve mond

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:08

Jorientje schreef:
Een meisje bij mij op stal heeft een paardje met enorme trailerangst.. Toen zij het paardje kreeg, is hij bij het inladen op zn kont gaan zitten en over de voorste stang van de trailer gesprongen Bloos!

een hengst van een kennis was bij zijn eerste keer op de vrachtwagen in een ketting blijven hangen, gevolg was been gebroken en vijf weken in een stal staan Verdrietig . Maar hij had zijn lesje wel geleerd, goed met het paard geoefend en enige tijd later liep het dier er perfect in
Citaat:
Vervolgens wil zij haar paardje van zijn angst 'helpen'> haar vader heeft een vrachtwagen en hij ging met zn tuigers op concour. Dus zij slaan dat paard letterlijk de vrachtwagen in, om hem vervolgens op het concour terrein een HALF uur helemaal alleen in de vrachtwagen te laten staan
Het arme dier komt met 3 kapotte benen, een kapot hoofd en kapot tandvlees aan op stal... Verdrietig

tja je weet veel en je gaat je tijd toch niet verdoen, slaan gaan veel makkelijker, en dat beetje gewond dat ze zijn is ook weer niet zo erg hé als hij echt zwaar gewond is koop je gewoon een ander paard.
Citaat:
Dit was ongeveer een half jaar geleden; dan zou je toch denken dat ze het niet weer doet?! WEL dus!

sommige mensen hebben een kort geheugen. Men noemt dit de ziekte van alhzeimer...
Citaat:
Vandaag (vrijdag) hebben zij het paardje weer in de vrachtwagen geladen> niet met zweep dit keer, maar absoluut niet zonder geweld.. Ze zijn minimaal een uur met dat arme dier weggeweest>> een paardje met trailerangst van hier tot Tokyo en helemaal geen bescherming om de benen Bloos!

tja je kan ofwel 1 uur je paard erinstampen, en je gaat geen beenbescherming gebruiken dat is toch niet nodig zoals ik zei is hij gewond koop je een nieuwe hé, of je kan natuurlijk ook regelmatig op een nette manier oefenen en dat had je hem er die dag binnen 3 seconden instaan, maar ja hij heeft de ervaring hij weet wat hij doet..

Citaat:
Het arme dier was drijfnat van het zweet en het bloed gutste uit zn benen Huilen Zij stonden erbij alsof er een deukje in hun auto zat

Tja kunnen zij er wat aan doen dat ze te lui zijn om fatsoenlijk met hun paard om te gaan..

Citaat:

Ik heb die vent eens goed de waarheid verteld en hij had verd*mme het lef om mij te vertellen dat ik me er niet mee moest bemoeien, omdat hij al wel 50 jaar paardenervaring had! Nou, mooie ervaring Boos!

ja 50 jaar ervaring, alleen begint de alhzeimer her nu in te sluipen vrees ik...

Citaat:
Het paard heeft 3 benen kapot, waarvan er 2 gehecht moesten worden.. 1 van de wonden (links achter) was tot op het bot! Ik weet niet wat die mensen in g*dsnaam met dat dier hebben gedaan, maar ik kan ze niet meer zien Boos! Hoe kun je een dier dat nou aan doen> notabene je EIGEN dier!

Hoe je ze dat kunt aandoen? Simpel, door van de oude stempel te zijn en te lui te zijn om een beetje met het paard te oefenen, dat dient toch alleen maar om te rijden en prijzen te halen hé..

Citaat:
Haar vader wou er eerst de DA niet eens bij halen Toen de DA klaar was hebben zij het paard op stal gezet: zij noemde hem een 'sukkeltje' (volgens mij kan dat dier er toch echt nix aan doen) en haar vader liep er fluitend achteraan. Ze hebben de wasplaats niet eens schoongemaakt. Die lag nog helemaal onder het bloed...

ach ja een dierenarts kost geld kan je evengoed een nieuw paard kopen. En als superinteliggente persoon ga je toch niet dat vies bloed opkuisen, dan moet dat paard maar niet zo onozel doen hij heeft nu eenmaal geen tijd om zich fatsoenlijk bezig te houden met trailerladen..

En nu voor ik half(of heel) bokt over me heen krijg, meeste van deze opmerkingen zijn SARCASTISCH bedoelt . Ik vind dat zulke mensen geen paard verdienen, hadden ze meerder keren om een vriendelijke manier een tiental minuutjes of een half uurtje per dag geoefend, dan ging het paard er binnen 3 seconden in en dan kostte dat geen bloedbad... Verder ook belachelijk om een paard dat al zo veel angst heeft zonder beschermers te laten staan, dat is vragen om problemen... arm paard...

Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:11

Ahh wat zielig! Huilen
Zo wordt die trailerangst alleen maar erger...
Zulke mensen gun je toch geen paard?
Arm beestje... Boos!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:15

Vraag me af wat zo'n DA er van gezegd heeft. Kan me voorstellen dat dit iemand met gezag is en dat hier wel naar geluisterd wordt.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:28

Helaas, er zijn veel mensen met paarden maar verdomt weinig paardemensen!

Mijn verzorgpony had ook trailerangt; de eerste keer dat hij eropmoest werd de zweep ook gebruikt. Eigenaar gefrustreerd, paard over de rooie. Is er uiteindelijk geblinddoekt op gewerkt.
Dit was voordat ik daar kwam rijden maar het viel me al snel op dat de pony niet eens langs een trailer op durfde te lopen, met veel drijven en et paardje haast op de knieën van angst lukte het uiteindelijk. Toen ik dit vertelde kreeg ik het verhaal te horen...slik, nog eens slik, heel erg grote slik, kreeg-het-bijna-niet-door-m'n -strot-slik! Ik reed daar nog maar net en kon er dus niet zo veel van zeggen, zeker omdat het voor mijn tijd was. Maar goed, vertrouwen in de ruiter doet wonderen en al vrij snel liep Ascot langs trailers op zonder al te veel op of omkijken.
En toen kochten de eigenaars een eigen trailer, een eenpaardstrailer... No way dat Ascot daarop ging!!! OP achterbenen gestaan, grind omgeploegd, gaat niet lukken!
Oke, niet handig. De dierenarst woont 3 kwartier te paard rijden verderop en het is toch wel fijn als je paard dan op een trailer kan. Dagje tijd gemaakt, veel lekkernij voor beestje mee, erg lange logeerlijn en heel erg veel engelengedult ingeslagen.
Uiteindelijk, na steeds een hoefje verder op de plank stond hij in een uur(!) ontspannen(!!) in de trailer!!!
Ik zal het niet mooier maken dan het is; er is nu een tweepaardstrailer maar opladen blijft moeilijk gaan, zeker op vreemd terrein. Maar het toont wel aan dat geweld niet nodig is om een paard met angst op een trailer te helpen!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:52

Tja, en dan vind ik het al vervelend als we Tiko, die absoluut geen angst heeft, een keer de trailer in moeten slaan....

Zo iemand hebben wij ook op stal gehad, is wel beter af gelopen maar het idee is hetzelfde.
Pony was een keer met het laden achterover de trailer uitgeklapt (door dat hij schrok ofzo). Gevolg pony wil de trailer niet meer op (vreemd hoor Schijnheilig), dus hadden ze bedacht om het maar eens met een ijzeren halster te proberen, want hij moest er echt op. Daar heb ik toen dus ook wat van gezegd en werd ik voor gek verklaard. Tot we op het punt in de discussie kwamen dat ze zeiden dat hij er toch echt op moest omdat hij anders wegging omdat ze dan geen wedstrijden kon rijden. Toen ik daarop vroeg wat er nou belangrijker was, je pony of de wedstrijden en het antwoord de wedstrijden was, heb ik het maar opgegeven. Tegen die logica kan ik niet meer op Boos!.
En het leukste komt nog, ze had een haflinger. Nu heb ik niets tegen haflingers, maar als wedstrijden dan het belangrijkste zijn voor je, koop dan een sportpony die echt potentie heeft om ver te komen.
Sommige mensen

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:58

Zeker het 'nieuwste model'haflinger? Sierlijk slank, lange witte manen en staart? Geen haartje verkeerd liggen? Helaas, ook bij haflingers, forden en noem maar op vindt je dit type mensen. Hebben ze mischien ook een reserve-wedstrijdpony voor als deze een bad hair day heeft?