uiteindelijke lengte veulen voorspellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
drecaise
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

uiteindelijke lengte veulen voorspellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 16:41

In de nacht van 27 op 28 december is Yaro geboren. Zijn moeder is de schimmel van 1,30m (Jasmin) die Brenda en ik delen. Wie Yaro's vader is weten we niet omdat we Jasmin drachtig hebben gekocht in juli.

Nu wil ik graag weten hoe lang Yaro ongeveer zal worden. Ik heb hem pas na een week opgemeten en toen was hij 82 cm hoog. Nu is hij 3 weken en is hij 87cm hoog.

Weet iemand of daar voorspellingen over te doen zijn?


Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:59

lastig dat je niet weet hoe groot de vader is, als de moeder 1.30 is zou de vader misschien ook zoiets zijn of wat groter, is moeilijk te zeggen hoe groot yaro zou worden, misshien ook wel iets van 1.30. Kun je niet de ouwe eigenaren van de merrie bellen en daar meer info over de vader te vragen???


drecaise
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 19:35

nee helaas. Jasmin komt van een handelsstal en daar wisten ze (volgens zeggen) niet eens dat ze drachtig was.

Ik heb van de week nog even gebeld naar die vrouw maar die wist verder ook niets. Helaas...

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:19

Er is een manier om te schatten hoe groot je pony wordt. Heeft te maken met de afstand van de knie naar de hak. De afstand van de hak naar de schoft moet dan evenlang zijn. Dus, als ik het goed begrepen heb moet het er theoretisch ong. zo uitzien:

Afstand van de knie naar de hak is bijv. 50 cm. Van de hak naar de schoft is nu 25 cm. Reken er dan op dat ie nog 25 cm groeit...

Zoiets, dacht ik.....

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:30

ik dacht dat het zo was:

de afstand van de grond naar elleboog van een 3 weken oud veulen en dat maal 3.

maar sla me niet dood als het niet zo is!!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:30

Maar moet lang hier niet vervangen worden door groot of hoog? Haha, anders kan je beter van het puntje van zijn neus tot aan de punt van zn staart meten, hihi

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:52

Ik heb verschillende keren deze oproep gedaan tevergeefs ... het blijft gissen tot je veulen wat ouder zal zijn Knipoog. Die van mij zou een kleintje blijven, iets van 140 cm hadden ze voorspeld ... hij moet dit voorjaar twee jaar worden en is nu al 145 cm groot, groter dan z'n moeder ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:08

Hier hebben ze iets wat ze "zigeunermaat" noemen Knipoog (dat is dus een schatting Clown !!): als het veulen een half jaar oud is, meet je (met een aanbind-touw ofzo) langs het voorbeen vanaf de grond, totaan waar de borst begint. Dit neem je x 2 et voila, de geschatte toekomstige maat van je paard/pony Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, meniekske, moniek21 en 149 bezoekers