Hoe vaak was je je auto?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Hoe vaak was je je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 17:16

Vandaag moest het toch maar weer eens gebeuren, ik had al zo'n 2 maanden m'n auto niet gewassen. De buitenkant doe ik zo'n 8 keer per jaar heb ik net uitgerekend, afhankelijk van hoe vies de auto is.
In de was zetten moet ook weer gebeuren, is ook al weer een half jaar geleden, en de binnenkant moet ook dringend gestofzuigd worden, er liggen paardenharen in en zand. HOe vaak wassen jullie je auto aan de buitenkant en hoe vaak doe je de binnenkant?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:19

De auto wassen gebeurt eigenlijk alleen in de zomer Nagelbijten / Gniffelen

Hij word van binnen nooit zo erg vies bij ons, dus dat scheelt... 4 keer paar jaar wassen is veel in ieder geval. In de was zetten we 'em 1 à 2 keer per jaar...


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:28

8 x per jaar??? Best veel Haha!
Ik heb mijn auto nu ruim een jaar en heb 'm 2x gewassen.... Scheve mond Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:30

Mijn auto ligt echt vol met van alles en nog wat, kan er net zelf in geloof ik... Dus stofzuigen etc. gaat dan niet zo makkelijk... Zo heel af en toe rij ik eens door de wasstraat, gemiddels 1 keer per 2 of 3 maanden denk ik.

Ik ga hem zo maar eens uitruimen denk ik, is de hoogste tijd Haha!.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:37

Uhhh... Heb 'm al ruim 2 jaar, warvan ik er bijna 1 jaar nu in rijdt en heb 'm ong. 2 á 3 keer gewassen en gestofzuigd. Voornamelijk omdat het anders zo naar paard stinkt. Maar 's winters doe ik echt niks aan m'n auto behalve ermee rijden en volgooien.

De regen doet 'n hoop Haha!

- Offline -

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:42

Nooit Bloos Ik heb dr namelijk geen één Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:47

Wassen Verward

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:06

Haha ik heb mn auto nu ongeveer een jaar en heb 1 keer de ergste modder eraf gespoeld.. Ik neem me steeds voor om m helemaal school te gaan maken, maar dan gaat t weer regenen en dan denk ik laat de regen m maar schoon spoelen Knipoog
Ach ja, alles wordt nou eenmaal vies als je paard op een boerderij staat!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:15

De laatste keer is nu zo'n anderhalf jaar geleden... Toen heb ik zowel binnen als buiten de boel gedaan.


Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:19

Toen ik nog met de wagen ging werken deed ik dit vrij fanatiek, om de paar weken. Nu is het al een eeuwigheid geleden (ga nu met het openbaar vervoer naar mijn werk), gevolg: auto ligt vol met zand en ruikt naar paard. Woensdag moet hij naar de garage en de autokeuring dus dinsdagavond moet ik er weer aan geloven vrees ik. In de was? Nog nooit gedaan, moet dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:55

ik spuit ma af en toe af met de HD slang, en zet hem ongeveer een keer per jaar in de was...

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:56

*zucht* nu je het zegt, de mini moet echt weer eens in bad.
Bij zo'n gele auto zie je nogal snel dat ie vies is, helaas....

17 mensen vinden dit leuk

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:58

Sjuimpje schreef:
De laatste keer is nu zo'n anderhalf jaar geleden... Toen heb ik zowel binnen als buiten de boel gedaan.


Dit is ook zo ongeveer hoe lang het bij mij geleden is Schijnheilig

Ik heb nu bij het tanken zo'n spaarkaartje gekregen waarmee je een gratis wasbeurt kunt sparen. Dat is wel een goede reden om de auto een keer te wassen. Vooral de binnenkant is aan een goede beurt toe!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:02

Vuil beschermt tegen roest, ook van binnenuit... toch? Schijnheilig
En: Egaal vuil is ook schoon!

Aan mijn auto valt ook niet echt veel eer te behalen, je ziet het verschil niet echt als je 'm wast, de buitenkant is niet zo strak meer.

Nulla tenaci invia est via

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:06

Als het nodig is...

In de herfst en winter is het niet zo vaak, dan heeft wassen toch geen nut... Want zo gauw je eventjes de baan op bent is de auto al terug vuil met dat regenachtige weer...
In de zomer al wat vaker... dan was ik de auto zeker een keer per 1,5-2 maand. Blijft ook langer zuiver dan...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:12

Natalie schreef:
Als het nodig is...


Ja dan doe ik het ook.

Maar meestal wast Tony hem voor me in ruil voor een zak snoep. Hij doet dan zowel de binnen als de buitenkant.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:19

Ik kan m'n auto écht niet schoonhouden, dus heb ik het ook maar opgegeven om 'm schoon te maken Knipoog Haha!:D
Nee hoor, eens in de 2 maanden doe ik 'm zeker helemaal uit van binnen en van buiten. Maar binnen 2 dagen is het weer een zooi Lachen

Semper erit denique omnia


      Mist

      Berichten: 9453
      Geregistreerd: 17-02-03
      Woonplaats: noord brabant

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:21

      DeesDeBest schreef:
      Uhhh... Heb 'm al ruim 2 jaar, warvan ik er bijna 1 jaar nu in rijdt en heb 'm ong. 2 á 3 keer gewassen en gestofzuigd. Voornamelijk omdat het anders zo naar paard stinkt. Maar 's winters doe ik echt niks aan m'n auto behalve ermee rijden en volgooien.

      De regen doet 'n hoop Haha!


      mijn idee Knipoog

      Anoniem

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:27

      Meestal 1 keer in de week. Dan even bij mijn vader in de garage naar binnen. Even afspuiten met de stoomreiniger. De binnenkant doe ik altijd op de luie-wijven-manier, namelijk: alle vier de deuren open, hogeluchtdrukslang pakken blaasstukje erin en schoonblazen maar. 100x effectiever dan de beste stofzuiger Haha! En het is binnen een paar seconden gedaan. Ik moet wel alle dingetjes eruit halen want de lucht wordt met een grote hoeveelheid aan bar uit de slang geblazen Tong uitsteken

      Meestal als ik dat gedaan heb haal ik hem door de wasstraat, met zo'n alles-erop-en-eraan-kaart. En een keer in de maand ofzo dan poets ik hem tot ie weer glimt als een spiegel...

      Tja ik ben erg zuinig op mijn autootje

      Romkabouter

      Berichten: 21721
      Geregistreerd: 25-06-02
      Woonplaats: Donkerbroek

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:40

      Eilandje schreef:
      Woensdag moet hij naar de garage en de autokeuring dus dinsdagavond moet ik er weer aan geloven vrees ik.

      Hij wordt niet afgekeurd als ie smerig is hoor Haha!

      Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

      greetje

      Berichten: 8626
      Geregistreerd: 13-07-01

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:46

      Jos of Tony maken altijd mijn auto schoon. Meestal moeten ze eerst even met een emmer rond om de rotzooi er uit te halen Haha!

      Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

      Rocamor

      Berichten: 10732
      Geregistreerd: 21-11-02

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:47

      Margreet schreef:
      Vuil beschermt tegen roest, ook van binnenuit... toch? Schijnheilig


      Tja, dat is ook mijn reden om mijn blikkie niet te vaak te wassen. En hij is inmiddels 15 jaar en nog geen plekkie roest.

      Neuh, niet te vaak wassen, da's beter voor MIJN auto

      Rockes <3

      Mickey

      Berichten: 34755
      Geregistreerd: 25-02-01
      Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:25

      Helaas is mijn buurjongetje gestopt met onze auto's te wassen.
      Nu moeten we het dus zelf gaan doen. Ik heb een groot vermoeden dat mijn auto dan vaker gewassen zal worden dan die van Michel als we het zelf moeten doen Haha!
      Eh... Binnenkant kun je die ook wassen Schijnheilig
      (Dan mag ik eerst de kofferruimte wel eens uitmesten Haha! )

      Kimmes

      Berichten: 12818
      Geregistreerd: 08-01-03
      Woonplaats: Zoetermeer

      Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:18

      Af en toe door de wasstraat,als hij vuil af gaat geven op mijn handen als ik de kofferbak open of dicht doe Haha!
      En 1 of 2 keer per jaar klop ik de kleedjes uit
      1 keer per jaar mag (lees:moet) mijn man hem in de was zetten Haha!

      Carlaa

      Berichten: 2867
      Geregistreerd: 25-03-03
      Woonplaats: Drenthe

      Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:42

      Uhm, tsja... Vrijwel nooit eigenlijk. Hij is gelukkig zwart en ach, het is een terreinbeestje, dus die horen een beetje zanderig te zijn aan de buitenkant, toch?

      Als ik er echt gigantisch mee door de bagger heb lopen racen en hij een zandmonster is dan zet ik hem in zo'n box en haal ik er een hogedrukspuit over heen en daarna wat shampoo en klaar.... Haha!

      Voor zijn reputatie is het namelijk niet goed als hij te schoon is zegt ie... *LOL*


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Eilish, GoogleAdsense, swatch en 27 bezoekers