Gevoelige manenkam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Gevoelige manenkam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 10:48

Titel zegt het al...

Waar kan een gevoelige manenkam op duiden?

Houdt mn paard daar gewoon niet van, net als ik een hekel heb dat ze aan mn haar zitten te frummelen?

Of kan het ook een medische achtergrond hebben?
Zoja, welke?

WISH IT, DREAM IT, DO IT!


lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:52

Wat doet je paard dan als je aan zijn manen komt?
Wij hebben een 4 jarig paard wat echt omhoog wil komen en een soort trillingen krijgt als je aan zijn manen zit!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 11:34

lundi schreef:
Wat doet je paard dan als je aan zijn manen komt?
Wij hebben een 4 jarig paard wat echt omhoog wil komen en een soort trillingen krijgt als je aan zijn manen zit!


Hij probeert zich weg te draaien. Hoofd naar beneden en omhoog. Hij vindt het duidelijk niet fijn (hij probeert te bijten soms). En vooral cm of 10 achter zijn oren. Hoe dichter ik bij de schoft komt hoe minder erg hij het vindt.

Zat te denken of er misschien een verband bestaat tussen zijn chip en zijn gevoeligheid?

Hij is 1,5 jaar geleden gechipt.... Maar het valt me de laatste tijd erg op. Eerst kon ik hem bijv aan zijn manen vanuit zijn stal in de bak zetten (is 3 meter lopen), maar de laatste tijd wordt hij razend als ik dat doe......

WISH IT, DREAM IT, DO IT!


Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:54

Hmmmmm, ik heb me ook al vaker afgevraagd waarom sommige paarden zo gevoelig zijn op de manenkam en andere helemaal niet.
Ik weet geen antwoord helaas, maar of het door de chip komt Verward

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 19:08

Chip lijkt mij ook onwaarschijnlijk, eerlijk gezegd.. Veel paarden hebben het en hebben er geen last van...
Misschien irriteert dat gefrummel hem gewoon???

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:24

Ik ken een paard dat manen trekken zo pijnlijk vindt dat ze al begint te bijten en te protesteren als je ze aanraakt.

Alle animals are equal, but some animals are more equal than others... George Orwell, Animal Farm

Tjitx

Berichten: 479
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 11:23

als je bij je paard net onder de manenkam in de hals knijpt en hij is dik en hard kan het duiden op hoefbevangenheid. Dit kan ook pijnlijk zijn voor het paard. Ik heb het zelf een paar keer meegemaakt maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn, suc6 ermee!!

ask little, expect less and reward a lot.......

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:39

Wij hebben er ook eentje die heel gevoelig op de manenkam is (eigenlijk over d'r hele lijf). In het begin konden we nog niet eens de manen borstelen. Maar toen we haar een poosje onder handen hadden ging het steeds beter. Ze blijft altijd doodstil staan tijdens het vlechten. Maar manen trekken doe ik bij haar absoluut niet. Ze heeft ook maar hele dunne manen, dus knippen is dan voldoende.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Dier_en_arts, Dries1990, Em_, Facebook, FCSA, Geertema, gillian, goesju, Jintexx, kiki1976, Kimmej, Libra76, Nienke1979, Sanet en 122 bezoekers