van galop naar stap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

van galop naar stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 10:41

ik heb morgen de 2e selectie wedstrijd. ik moet in de proef x volte 10 meter en dan op x in stap. maar mag je dan in de overgang een paar pasjes draven of krijg je dan lagere punten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:52

Ligt er maar net aan hoe je het uitvoert. Als jij je paard netjes gesloten en op de achterhand een overgang laat maken door een paar passen draf, zul je een beter cijfer krijgen dan dat je 'm op de handrem trekt, verzameling en takt kwijtbent en 'm op de voorhand laat vallen.

Het mooiste is natuurlijk vloeiend vanuit de galop kort terugrijden en soepel door in stap (meteen vlot doorstappen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:54

Hert is de voorbereiding op de eenvoudige wissel.
Dus eigenlijk is het zonder draf naar de stap, maar ik sluit me verder bij Sonja aan.

Maar je hebt dat in de les toch wel geoefend?
Want anders kan ik je er donder opzeggen dat je paard op de voorhand donderd en je een 4 of lager hebt.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 13:11

He ook al selectie? In Leeuwarden zeker... gzellig, ik ook.
Tis wel een klein beetje laat, ik bedoel, je kunt beter je proeven verder van te voren doorlezen zodat je in iedergeval weet wat de onderdelen zijn. Dan kan je ze mooi in de les of iig thuis nog oefenen.....

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 15:22

Gjilke schreef:
He ook al selectie? In Leeuwarden zeker... gzellig, ik ook.
Tis wel een klein beetje laat, ik bedoel, je kunt beter je proeven verder van te voren doorlezen zodat je in iedergeval weet wat de onderdelen zijn. Dan kan je ze mooi in de les of iig thuis nog oefenen.....

hee wat leuk hoelaat moet jij rijden dan? ik moet als eerste. 12 uur dus.
ik heb de proef vorige week ook al gereden. maar wou gewoon even weten of je er wel een paar draf pasjes tussen mag doen. ben dus al op tijd begonnen met de proef door te lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:33

Ik heb altijd geleed dat je thuis en in de les zeker een klasse hoger oefent als wat je start.
Dan is het geen probleem galop stap te doen, zonder draf.
Want uiteindelijk is dat de gevraagde oefening

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:54

kee
ik hoef pas als 16e, dus om een uur of twee...

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:29

hedwig je weet best dat je niet een paar drafpassen mag doen (dit kost je punten)
en het is ook niet nodig, jij en sunbeam kunnen het ook wel zonder
zijn jullie vaak genoeg mee bezig in de les en in de proef heb je het ook wel vaker gedaan