d

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-01 22:21

d
Laatst bijgewerkt door janna op 10-04-22 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

-


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 22:26

tegenwoordig heb ik de luxe van een binnenbaan Pling maar vroeger stapte ik los met een uitrijdeken en een gewone stapdeken. De stapdeken gin er af zodra ik met rijden begon, en de uitrijdeken ging er pas na een minuut of 20 af, of bij echt koud rotweer helemaal niet. Verschilt ook een beetje per paard, het paard dat ik toen had was een echte koukleum, Nescio bijv. geeft er weer niks om. ((die bokt alleen nóg harder *LOL* )

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 22:29

Ik rij, vooral als hij erg voorwaarts is zoals zaterdag, gewoon met uitrijdeken.
Hij vind het niet zo leuk die kou....
Nu ben ik hem natuurlijk ook net weer aan het opbouwen, dus ik rij absoluut (nog) niet intensief met hem, hij is net warm -als het ware- als hij klaar is Lachen Als het vandaag droog was geweest, dan had ik de uitrijdeken wel afgedaan.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 22:29

Als het een beetje kou is stap ik met de deken en draaf er ook even mee en gooi hem dan aan de kant en pak hem met droogstappen weer.
Ik stap met die dagen tussen in vaker maar minder lang zo dat ik best vlug weer ga draven.

Als het echt bere koud is met een snijdende wind (ik rij altijd buiten)
En hij voelt dus ook na even draven niet warm aan laat ik de deken gewoon de hele tijd liggen.

Ook als ik in het bos rustig een blokje om ga doe ik dat met de deken op.

Ik voel meestal hoe warm ie het heeft en van daaruit doe ik de deken af of niet.

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-01 22:40

d
Laatst bijgewerkt door janna op 10-04-22 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 22:43

wen er maar niet te gauw aan, als je er een keer één hebt kun je nooit meer zonder *LOL* *LOL*


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 23:03

Idd goed actief instappen en dan zodra je gaat draven deken eraf. En als je klaarbent eigenlijk zo snelmogelijk die deken we weer op.

Goed instappen en warm rijden is wel belangrijk bij koud weer maar ja dat weet jij natuurlijk wel Lovers . Ze moet er gewoon aan wennen zal wel snel goedkomen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 09:31

Ik heb ook de luxe van een binnen baan Haha! Mijn paard is een echte kou kleum. Ik rij eerst met een uitrijdeken, ga draven en een stukje galopperen. Als ik denk dat hij los is, na een minuutje of 20 dan gaat de deken pas af. Als ik klaar ben met rijden gaat de deken meteen weer op.
Van het week-end heb ik een stukje buiten gestapt Toen heb ik over zijn uitrijdeken de onderdeken gedaan. Niet echt handig om zo te gaan rijden maar hij had het echt koud. Als ik met dit weer buiten moet rijden [of in het bos] dan doe ik gewoon 2 uitrijdekens op, eerst een wollen en daaroverheen een dikke waterafstotende. Met een staartlusje blijven ze vaak heel netjes liggen tijdens het rijden.

jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 18:21

vorig jaar was ons knolleke ook geschoren
we hebben ook een binnenbak
we reden altijd los met een uitrijdeken
en stapte hem daar ook mee uit
tot bokt jennifer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, Ladyson, shaddy82 en 38 bezoekers