Wat vinden jullie van Tinkers?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe denken jullie over tinkers?

Ik vind tinkers niet zo leuk
7 (10%)
Ik ben helemaal weg van Tinkers!
37 (52%)
Ik vind ze wel leuk maar is niet zo mijn smaak!
15 (21%)
Ik vind tinkers wel wat hebben!
8 (11%)
Andere mening hieronder plaatsen A.U.B!
3 (4%)

Totaal aantal stemmen: 70


LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:02

Ik ben helemaal weg van ze Kwijl
Ze zijn zooo mooi, zo stevig gebouwd * zucht* Vooral mijn schatje Rik is....geweldig

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:15

Ik vind tinkers helemaal niet leuk eigenlijk Bloos
Alleen Snowdon vind ik wel heel erg leuk *LOL*
en Tiko maar die heb k nog nooit gemeet, maar kzie wel vaak foto s van m enzo en die vink ook nog wel wat hebben

Ann

Berichten: 13263
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:39

Ik vind Tinkers heel erg leuk, ik heb er zelf ook een, was eigenlijk helemaal niet van plan om er een te kopen maar vond haar zo leuk...
De aftekening en/of kleur maakt me niets uit, iedere Tinker heeft iets speciaals wat het uniek maakt Lachen

Verder vind ik ze ontzettend grappig, eigenwijs en lief.
Manlief was eerst helemaal niet kapot van Tinkers maar nu we er zelf een hebben, vindt hij niets meer aan "andere" paarden.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:18

Uiterlijk van tinkers vind ik super. We hebben drie op stal (niet allemaal even super) maar de laatste tijd valt ons op dat ze best gemeen zijn tegen andere paarden. (een heeft zelfs de deur ontzet om het paard tegenover aan te vallen die haar niks aangedaan heeft)
Magoed, naar mijn mening ligt dat ook bij de eigenaren die hier de tinkers enorm verwennen. Ze zijn niet gewend een keer flink op hun donder te krijgen, alles wordt goed gepraat!

Verder vind ik veel aftekeningen bij tinkers met witte manen erg mooi!!

DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:52

Ik ben ook helemaal Tinkerfan!
Maar vind andere rassen ook fraai. Shires bijvoorbeeld.
Ik blijf toch in deze robuuste koudbloedhoek zitten, en daar zit ik echt op mijn plek!

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:58

ik ben tinkerminded.....en DUUK is echt mijn schat!!!!! neee mijn dagelijkse leven gaat niet meer zonder hem...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:05

Jellie"]
[quote="Pellie schreef:
ik weet niet of zo'n poll topic wel leuk kan worden. er ontstaat vaan weer zo'n discussie die niet leuk is. Lachen


Tja, daar heb je misschien wel gelijk in....
Ik, die nog gezegend is met een tinker met zo'n lelijk wit hoofd voel me nu al rot Haha!
Ieder zijn mening, dat wel maar t is nooit zo leuk als t negatief is,haha
[/quote]

mja jij houdt ook van teckels... Knipoog

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:40

Pellie schreef:
mja jij houdt ook van teckels... Knipoog


Hihi, ik wist wel dat er iets aan mij niet klopte Tong uitsteken Haha! Haha! Clown

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:47

Een mooie Tinker vind ik wel wat hebben, maar helaas zijn niet alle Tinkers mooi. Als ik er eentje zou kopen, zouden als eerste de sokken er afgaan. Verder zie ik heel veel Tinkers uit Engeland en Ierland geimporteerd worden, en die hebben af en toe toch echt een binnenbrandje gehad...niet te hanteren, vreselijk bang, en daardoor soms erg sterk.

Helaas heeft de Tinker de naam een makkelijk beginnerspaard te zijn. Niets is minder waar. En omdat heel veel Tinkers in "verkeerde" handen komen, drukken ze een stempel op het hele ras.

Dus mijn mening: een mooi paard is niet lelijk. Maar helaas is er ook bij het fokken van de Tinker geen richtlijn, het moederstamboek heeft andere ideeen dan het Nederlandse Stamboek. Dat gekift komt het ras niet ten goede....

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:21

Ik vind ze wel leuk, maar het is niet helemaal mijn smaak.
Geef mij maar een Arabier of Fries of anders nog een Fjord.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:30

ik ben zelf helamaal weg van tinkers wij hebben er zelf 1 sind twee maanden en dat is echt een met een super karakter voorbeeldig op stal en onder het rijden mijn man zit er ook op en die kan toch echt nog niks. die van ons is een hengst en van drie en half komt uit engeland moet afen toe wel optreden maar als je dat direct doet komt het allemaal wel goed.

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:37

Vind tinkers hele mooie paarden *LOL*
Ze rijden ook heel fijn

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:45

Ik ben helemaal weg van tinkers! En dan vooral eenkleurige.....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 03:02

Ik heb iets met grove paarden en toen ik voor het eerst een tinker zag (hier op bokt, ja Haha!) werd ik op slag helemaal "in LUV" *LOL* De grote zoektocht is toen begonnen en is geƫindigd met onze stoere tinkerhengst Knipoog. Ik vind verder ook Shires bv. erg leuk of clysedales .... groot robuust en behaard

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 15:38

sonjabelgium schreef:
Ik heb iets met grove paarden en toen ik voor het eerst een tinker zag (hier op bokt, ja Haha!) werd ik op slag helemaal "in LUV" *LOL* De grote zoektocht is toen begonnen en is geƫindigd met onze stoere tinkerhengst Knipoog. Ik vind verder ook Shires bv. erg leuk of clysedales .... groot robuust en behaard


Ja dat valt mij ook direct op en dan ben ik ook zo in luv! Knipoog Lovers

Chantaljamie

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Faringdon, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:59

Tinkers zijn echt super. Ik moet van de zomer stage gaan lopen en dan mag ik naar De Bonte Parels!!! Hoera!!! Ik heb er echt al super zin in