Veluwetrail?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Veluwetrail?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 11:35

Wij zijn misschien van plan om met ongeveer 5 meiden de veluwe over te trekken deze zomer, maar heeft iemand hier van bokt dit misschien al eens gedaan. Zou je ons een indicatie kunnen geven van hoeveel dit gaat kosten?
Ervaringen over hoe leuk het was (of niet) zijn ook van harte welkom

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:46

Ik heb het afgelopen zomer in m'n eentje gedaan. Totale kosten ongeveer 150 euro denk ik, kan iets meer geweest zijn maar ik was dan ook afhankelijk van buitenshuis eten. Als je zelf je eten regelt kan het wel iets goedkoper denk ik. Als je meer wilt weten specifieke vragen stellen graag Lachen

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:14

wel een heel leuk idee om dat te doen zeg heb er zelf geen ervaring mee maar wil ook ooit als ik een paar andere slachtoffers heb gevonden ook zoiets gaan doen Lachen

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:47

Een vriednin van mij zou gaan verhuizen en daar logeerden we af en toe met de paarden tijdens de verbouwing (is uiteindelijk niet doorgegaan, maar goed) en die woonde aan de route. Die hei is zoooooooooooo mooi en die paden zijn gewoon oneindig en breed. Heb nog nmooit zo hard kunnen galloperen..

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:38

Ik zou het ook gaan doen dit jaar maar helaas heeft mijn vriendin met wie ik hem zou rijden moeten afzeggen....baal ik stevig van.
Lijkt me echt super om te doen en als ik een ander slachtoffer vind ga ik hem ook zeker alsnog rijden! *LOL*

My imaginary friend thinks you have serious problems!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:50

Slachtoffer zoekt slachtoffer wie wil ???

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:00


- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:58

Ik heb alleen losse dagritten van de Veluwetrail gemaakt in het gebied rondom Hoenderlo. Officieel zou je niet meer moeten kunnen verdwalen met de VT geloof ik, maar ehhhh...... Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:06

Sonja schreef:
Ik heb alleen losse dagritten van de Veluwetrail gemaakt in het gebied rondom Hoenderlo. Officieel zou je niet meer moeten kunnen verdwalen met de VT geloof ik, maar ehhhh...... Haha!

Clown wij zijn toen ook helemaal niet verdwaald..... (rit duurde uiteindelijk 7 uur langer dan gepland Haha! )

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:10

Haha, hier nog zo'n één. Deze zomer heb ik ook een trektocht gemaakt met een paar anderen, en toen zijn we ook erg verdwaald (vertrouw nooit alleen op de bordjes van de veluwe trail Haha!), duurde maar een 'paar' uurtjes langer...
Alles bij elkaar heeft het bij mij ongeveer 200 Euro gekost. We gingen dan ook een week en hebben op verschillende plaatsen geslapen. Verder heb ik voor deze trektocht ook zadeltassen aangeschaft en die waren van mij waren vrij prijzig. Deze zomer gaan we trouwens ook weer en heb er veel zin in Lachen
Laatst bijgewerkt door Little_Sun op 16-01-04 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:11

Die paaltjes lijken ook zo verrekte veel op elkaar he.... Haha! Hahaha maar ach het was een mooie omgeving, die paar extra uurtjes konden er ook nog wel bij....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:16

Ik wil dit jaar ook Veluwetrailen!!! Nu heb ik een paard! Wie gaat er met me mee op vakantie???

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:17

Het ergste is nog wel dat wij het eerste paalte als een 'symbolisch' iets op de foto hebben gezet. Vanaf dat paaltje is het ook al fout gegaan Boos! Maar ons overnachtingsadres heeft ons toen diverse malen gebeld en zijn ons ook tegemoet gereden. Terwijl het toch wildvreemden waren, zeer aardig dus. Maar ik wil zeker nog een keer, vond het wel ontzettend leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:19

Heeeejjjjj neeeejjjjjj we gaan Holterbergen!!!! Gezellie bij Dick en Sonja op de logeerzolder!!! Tong uitsteken

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:21

Ik wil dit jaar ook de veluwe trail doen of het jaar erna
maar me pony moet eerst echt een betere conditi krijgen *LOL* *LOL*

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:10

Dit zijn overigens mijn foto's

8 dagen, ruim 200 kilometer en 37 graden. Met recht een avontuur

Op verzoek: mijn overnachtingen. Bijna allemaal VT adressen.

* De eerste nacht stonden de paarden op Stal Mansour en wij op de camping ernaast. Ze hadden stallen maar ook een groot paddock, en omdat het weer goed was kozen wij voor het paddock. We sliepen in een tent, maar ze verhuren daar ook blokhutten. Faciliteiten zijn 'grote camping' stijl en er was een prima cafetaria.
* Tweede nacht op camping Boszicht in Laag Soeren. In een tent. Simpele camping faciliteiten, paarden op een veldje. Wel erg gezellig daar, is een paarden-camping dus veel paardenmensen.
* Derde nacht de Veluwe Ranch. Paarden op een veldje en ik in een kamer met eigen douche en toilet. Niet luxe maar prima te doen.
* Vierde nacht op de Paalhoeve in Kootwijk. Paard in een stal (geen weide of losgooimogelijkheden daar helaas, alleen een slecht-afsluitbaar veldje waar je dus bij moest blijven). Kamer was kaal, 4-persoons met wasbak, op de gang een gezamelijk douche en toilet. Wel schoon. Zit achter een restaurant waar het erg gezellig was en het eten heerlijk! Op mijn verzoek kon ik zelfs op 6:30 uur ontbijten (!) wat natuurlijk super was met die hitte.
* vijfde nacht... even denken hoor. Rowan stond bij Paardensportcentrum De Cannenburgh in een prima stal met (naar mijn instructies, want hij begon wat schraal te worden) "zoveel hooi als hij opkan" en er werd ook letterlijk een hele kruiwagen vol in z'n stal gestort, daar deden ze niet raar over. Volgende dag was hij stukken beter Haha!
Ikzelf sliep die nacht thuis; had in het dorp een kamer geregeld maar dat was misgelopen (was ook duur geweest trouwens), ik was heel erg moe en ben toen thuis gaan eten en slapen. Was op dat moment fijn, maar het brak wel dat geweldige 'wereldreizigersgevoel' van de week. Ook was het vreselijk moeilijk om Rowan daar achter te laten; ik was op dat moment zo moe en zo emotioneel close met hem dat ik daar echt een huilbui om heb gehad. Hij was m'n maatje, had me al 5 dagen trouw gedragen en nu liet ik hem daar zo maar achter... Die goede nacht slaap had ik overigens zeker nodig!
* zesde nacht op Samoza in... weet niet hoe het daar heet. Is een heel groot recreatiepark/camping met ook een manegetje. Rowan kreeg een mini-paddock (4x6 meter ongeveer) waar ik flink voor moest betalen, ikzelf sliep in een tent op het 'trekkersveldje' vlak achter de manege. Dat tentje kostte dan maar 4 euro, dus overal kwam het niet veel duurder uit dan de andere overnachtingen, en er was een (openlucht) zwembad. Deze dag werd het echt zwaar en het was ook nog eens bijna 40 graden, dus dat was ook maar een korte etappe.
* zevende nacht - Onder de Kastanje. Die dag was een hele lange etappe die ik tegen het einde van de week - en met die temperaturen - echt niet meer af kon leggen. Ben met de trailer opgehaalt vanaf Samoza en halverwege de etappe afgezet (net boven Garderen, zo was ik het grootste heideveld al voorbij ivm schaduw). Nog een mooie rit tot Onder de Kastanje. Dat is luxe, echt hotel-kwaliteit, maar daar betaal je dan ook voor. Krijgt een eigen kastje voor je spullen, paarden konden voor de avond nog wel op een wei als we ze zelf zouden vangen. Fijne buitenstallen daar, alleen vind Rowan het (grond)water er niet lekker. Je kan er eten, maar wij hadden een 'laatste nacht' feestje en onze vrienden/familie en de stalhouders uitgenodigt en zijn in Kootwijk pannenkoeken wezen eten.

Laatste dag nog een kilometer of 20 naar Otterlo, waar wij dus weer thuis waren maar waar je ook kan overnachten op 'de kleine pol' (link onderaan m'n profiel) waar je een leuke kamer kan huren en je paard op stal of in het paddock kan. Niet in de weide ivm wormbeleid.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:33

Dat wil ik dit jaar ook gaan doen, tenminste als het gaat met Marko.....

Ik heb iniedergeval m'n vader al zo gek gekregen dat hij me er wel heen wil rijden met de trailer Schijnheilig

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:22

Mijn paardjes staan aan de veluwe trail Tong uitsteken , en ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog amper een stukje van heb gereden Bloos , maar daar willen we deze zomer verandering in gaan brengen......dus als jullie langs mij komen kunnen we misschien een stukje meerijden Lachen

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 08:18

het klinkt allemaak erg leuk.
Hoe deden jullie dat met al je bagage?
Hoe duur zijn ongeveer de overnachtingen? Per persoon en per paard?

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:16

Mijn bagage nam ik te paard mee maar het is ook mogelijk om het na te laten brengen. Van te voren heb ik toen eigenlijk alle adressen etc geregeld.

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:52

het klinkt echt geweldig!
jammer dat ik geen paard er voor heb....
kan je ook een paard huren of iets dergelijks?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:56

hmm dat dacht ik niet... maar dat weet ik niet zeker..
misschien bij stal monsour.. maar misschien weet iemand anders dat Haha!
Het lijkt mij ook gaaf om met buddy te doen!

Dag lieve mama...

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:10

Waterkippie schreef:
hmm dat dacht ik niet... maar dat weet ik niet zeker..
misschien bij stal monsour.. maar misschien weet iemand anders dat Haha!
Het lijkt mij ook gaaf om met buddy te doen!

heb je niet nog een paard, kan ik met je mee!!!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:32

Je tent ook mee te paard?

Lijkt me echt wijs; ik ga absoluut een slachtoffer zoeken om hem te rijden met mij!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:37

NoaC schreef:
Je tent ook mee te paard?

Lijkt me echt wijs; ik ga absoluut een slachtoffer zoeken om hem te rijden met mij!

Ik meld mij
Tent neem ik niet mee te paard. Gewoon overnachtingen zoeken die slaapaccommodatie hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers