ruin bijt jonge merrie. waarom?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

ruin bijt jonge merrie. waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 20:25

Hoi,
ik heb er sinds Juli een tinkerentermerrie bij. Mijn ruin van 4 jaar ouwehoert steeds met haar, dat wil zeggen hij bij haar in de kont, in de schoft, loopt haar stijf achterna, ik vind het best wel sneu.
Ze is echt een sulletje en bokt niet van dr af, hoewel ze wel de oren in de nek heeft en steeds wegstapt.
"s ochtends rennen ze wel altijd samen rond in de bak: racen, bokken en schetenlaten.
Wat wil mn ruin nou van de merrie? heeft het met opvoeding, rangorde te maken, of wil ie haar opjutten om samen rond te crossen?



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:27

Het schijnt dat paarden ook wel is andere paarden een beetje pesten en dat het gewoon niet klikt, maar meestal is het gewoon speelshied of inderdaad baasje spelen.

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:36

ben je zeker dat hij helemaal gecastreerd is? anders denkt hij misschien dat hij nog hengst s, maar na het bijten, en "opjagen" niet meer weet hoe het moe, en hij dus maar blijft bijten?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 20:36

kan het ook jalousie zijn? denkt een paard niet op die manier als ze ongeveer evenveel aandacht krijgen?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 20:38

dutske schreef:
ben je zeker dat hij helemaal gecastreerd is? anders denkt hij misschien dat hij nog hengst s, maar na het bijten, en "opjagen" niet meer weet hoe het moe, en hij dus maar blijft bijten?


Hij is nu een jaar gecastreerd, en is zn andere hengstenmaniertjes kwijt....

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:50

oh, ja, was ook maar een gok , kon zijn he
misschien is het wel jaloezie, als je staat te kroelen met de merrie, in de wei, komt hij dan je aandacht opeisen?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 20:52

ja, zodra ik het land/de bak instap, staan de paarden en de koe meteen bij me....

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:56

maar als je nu echt met de merrie bezig bent, en enkel een vluchtig aaitje geeft aan de ruin, komt hij dan aandringen, en alsst hij de merrie van je weg zodat je aandacht geeft aan hem? want dan denk ik wel dat he t jaloezie is, anders zou ik het ook niet weten

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:36

het is uitdagen van zijn kant om verder te stoeien...ik zou me maar niet druk maken.
waarschijnlijk is je merrie behoorlijk tolerant en laat het dus toe.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

AR_Directie
Berichten: 39
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: - - -

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:46

Uitdagen.... je merrie laat het blijkbaar toe dus ik zou me er niet te veel zorgen over maken.. Lachen

Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg - Boeddha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 31 bezoekers