jaloezie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jildert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 21:46

de laatste tijd valt het me op dat binen de paardewereld veel jaloezie voorkomt.

Voorbeeldje, ik kom op de manege en het eerste wat gezegd word is dat persoon x op een paard van iemand wedstrijden gaat rijden, kunnen ze zich niet voorsteleen!!!! , wordt toch niets kan toch niet goed rijden etc. doet ook nog opleiding paardenhouderij en dat is natuurlijk ook niets Samengevat: is niets, wordt niets.

Volgens mij is dit allemaal jaloezie, als die persoon x er nou gelukkig van wordt en deze kans krijgt en er zelf voor voelt moet je die kans juist grijpen. Eerste reactie van mij is juist, wat leuk, kun je verder komen, ook gezien de opleiding, maar ja does it matter?!.

Wat ik wou zeggen is dat een ander niets gegund wordt, en juist binnen een vereniging moet je elkaar helpen en steunen. Heb soms wel het idee dat de mensen die dit zeggen zichzelf gepasserd voelsn en dat ze dit zelf graag zouden willen en de kans zelf niet hebben gekregen.

Kortom WALGELIJK gedrag vind ik het!!!!

Party!! kijk eerst een naar je eigen mogelijkheden we hebben het allemaal toch niet zo slecht??? Party!!

Komt dit vaker voor???

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 21:51

dit komt vaker voor

zelf nl al meegemaakt Haha!

k bedoel maar die zijn crazy
ou u bezig me jen eigen e
ik e daar overigens al genoeg last mee dus moe'n ze ni op mn kop zitten en als dienen lesgever nog s zo'n sarcastische opmerking maakt stap'k soms van mn paard. maarja van die moet je dat al s kunnen verdragen ma van al die snobs daar in mijn groep no thanks nu ja blij te horen da'k ni de enige ben want da's echt kl*** nje? Frusty Boos! Frusty Boos! Frusty Boos! Frusty Boos!

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 22:34

ponyzotje zou je wel gewoon willen typen
leest wel even zo makkelijk Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 22:36

Ach jaloezie is er altijd wel. Gewoon niet op zulke dingen reageren en bepaalde dingen niet uitlokken.Dat helpt altijd het beste. Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 22:38

sorry maar ik typ altijd zoals ik spreek (ok meestal spreek ik vlotter Haha! ) sorry sorry

ma ja ge kunt et toch lezen e
manda eeft da precies ook al opgemerkt. k zal der iet aan proberen(!) te doen k?
de leute

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 23:59

Ponyzotje, thanks dat je er iets aan wilt doen.
Het is voor sommigen wat moeilijk om vlaams te kunnen volgen, velen spreken nederlands en vinden dialect uit een streek aan de andere kant van nederland al moeilijk te volgen. Is ook wel zo soms hihi.
Erg mooie taal vlaams hoor. Maar met lezen en soms ook horen is het niet altijd gemakkelijk te begrijpen voor ons.. sorry.
Alvast bedankt en voor de belgen: hou vast dat vlaams in Belgie, het is lastig een tweetalig land, maar het mag nooit verdwijnen! Prachtig om te horen.
Succes met ons lastige nederlands *LOL* ...

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 00:05

Ik hou wel van Vlamingen, prachtvolk.
Maare die jalouzie is van alle tijden hoor. Dat hoorde je ook op de manege waar ik stond. Het was twintig jaar terug al zo, tien jaar terug, dus zal het nu ook nog wel zo zijn, als het niet erger geworden is in de jaren.
Maar ik sta op een kleine pensionstal, rijdt geen wedstrijden en ben lid van de NVVR, dus ik heb daar heel weinig last van, gelukkig.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 20:49

Je komt het vrijwel overal tegen. Soms open, soms geniepig... Ben soms ook wel jaloers, maar zeg dan gewoon: Jee, ik ben jaloers, ik wou dat...
Niet dat ik dan op een kwade manier jaloers ben, maar door het zo te benoemen, geef je eigenlijk aan dat je het wel leuk vind voor de ander, en dat je het zelf ook graag zou willen... Het voelt dan ook minder vervelend! (kweet niet of dat voor anderen ook zo werkt hoor...) Knipoog