Wat een opmerking!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Wat een opmerking!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 22:14

Nou vandaag op de manege hebben we in een deuk gelegen over deze opmerking:Ik:Als een paard naast een luchtzuigend paard staat neemt het paard het dan over?
Hans:Als je paard langs een radio staat gaat ie toch ook niet meezingen!!
Reacties graag.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:16

De opmerking is inderdaad leuk Haha!

Mijn veulen heeft een tijd naast paarden gestaan die altijd aan het ruziemaken waren, en die altijd chagrijnig waren.
Zelf werd ze ook zo, ik heb haar er dus weggehaald, en nu staat ze ergens waar de paarden WEL vriendelijk zijn. Zelf is ze ook helemaal de oude.
Ik weet in ieder geval dat veulens dingen snel overnemen, ik weet niet hoe dat zit met oudere paarden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-04 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:17

Hahahaha, hij is wel goed *LOL*

Dit hoort alleen niet bij ITP Lachen

لا شيء يدوم

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:19

Weer eens een actie van Hans hoor!!
Maar Blando neemt zijn schoonheid toch ook niet over van zijn buren Schijnheilig

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:47

Vind het wel een leuke opmerking.
Ik heb zelf een luchtzuiger en op zijn vorige stal heeft geen 1 paard het overgenomen, en mijn andere paard doet het ook niet.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:33

Bij ons op stal staan twee luchtzuigers. Nu ruim drie jaar. Er is nog geen een paard die het heeft overgenomen. En er staan paarden tegenover en naast. Het zal heus wel eens gebeuren maar niet altijd.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 12:36

Waar is het naar geplaast?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:24

Luchtzuigen is ook geen aangeboren afwijking anders.
Mijn oude paard ging altijd op het schot sabbelen als hij iets lekkers gekregen had (aflikken en soms bijten met z'n tanden). Andere paarden namen het niet over, totdat we een 3,5 jaar oud beestje kochten. Die deed het binnen een week ook en na een hele poos ontdekte hij dat je ook kan luchtzuigen. Sabbelen op het schot doet hij niet meer, daarvoor in de plaats gaat hij rustig een kwartiertje staan luchtzuigen. Eerst was het puur als aandachttrekkerij. Sinds we z'n stal flink verbouwd hebben kan hij het niet meer zo gemakkelijk, maar hij doet het nog steeds. Het andere paard heeft geen van die gewoontes overgenomen. Hoewel het me wel gelukt is om hem in 5 minuten te leren bedelen Tong uitsteken

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:28

Luchtzuigen nemen ze niet over

Quentin gaat weleens staan luchtzuigen(is ie mee begonnen toen ie boxrust had ivm blessure, uit verveling ging ie op zn voerbak bijten, wat luchtzuigen is geworden, nu det ie t nog amper omdat ie dagelijks van 8.00-17.00 buite staat) maar Destiny en Desire staan naast hem en hebben het niet overgenomen

Desire bijt op alles wat van hout is, dat hebben ze wel overgenomen, Destiny een beetje, maar Quentin vreet nu dus samen met Desire heel ons hek+de bakrand op Scheve mond
carboleum enz zit er al op, maar dat helpt maar even. op 1 deel van t hek vd wei staat nu stroom, en de hertenstal staat in een stukje waar ze niet meer kunnen komen, want daar hebben ze dus ook al een rand van t dak afgebeten...

maar luchtzuigen nemen ze niet over!heb ik nog nooit meegemaakt.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:52

Ergens in bijten nemen ze echt wel van elkaar over (die van ons vreten ook al het houtwerk op, maar dan 't liefst levend hout). Luchtzuigen moeten ze ontdekken ofzo, maar dat nemen ze niet zo heel expliciet over. Overigens knaagt onze hengst in z'n stal nergens aan. Terwijl Polleke vanaf dag 1 ook daar het houtwerk (liefst de balken boven zijn hoofd) opeet. Maar hengstemans bedelt dus. Niet zo overtuigend als Joop deed, maar hij komt wel helemaal met zijn snuit door de tralies naar eten vissen, nog net niet tot ergernis van degene die aan 't voeren is... (en ik heb 't 'm geleerd Tong uitsteken )

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

dolfijn

Berichten: 132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:10

Misschien een domme vraag. Maar wat is luchtzuigen?

Kunnen ze daar ziek van worden?

Levensmotto: geniet van het leven zolang het kan, en wees eerlijk tegen elkaar.


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:17

We hebben geen luchtzuiger op stal. Dus daar geen ervaring mee, wel met schrapen en zenuwtikken.
Op zijn vorige stal schraapte hij nooit, en daar binnen no time, stond hij te schrapen.
En toen heeft hij van zijn schuinoverbuurvrouw een zenuwik overgenomen...
Gaan staan tikken met je voorbeen, heel snel neerzetten en weer optillen.
Bij Mabel nog niks kunnen ontdekken van overnemen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:43

dolfijn schreef:
Misschien een domme vraag. Maar wat is luchtzuigen?

Kunnen ze daar ziek van worden?


Luchtzuigen is een soort van stalgebrek, vaak gepaard met kribbebijten. Meestal beginnen paarden ermee als ze zich vervelen of enorm gestresseerd zijn. Dan plaatsen ze hun hoofd in een bepaalde positie en slikken ze lucht naar binnen, wat precies lijkt alsof ze een boer laten. De meeste paarden doen dit samen met kribbebijten, dit wil zeggen dat ze tijdens het luchtzuigen ook een voerbak of dergelijke vastnemen.

Over het algemeen wordt verteld dat paarden die vaak luchtzuigen wel last kunnen krijgen van oa vermageringsproblemen, slecht afgsleten tanden en de het is slecht voor de spijsvertering waardoor de kans op windkoliek toeneemt. Maar ik ken ook verschillende luchtzuigers die het al jaren doen en er nog geen enkele keer last van hebben gehad.

Zelf hebben we hier ook een luchtzuiger gehad. En Evita heeft het ook nooit overgenomen...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

AR_Directie
Berichten: 39
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: - - -

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:44

hahahahahaha ! *LOL* ik zie dat paard al zingen Knipoog

Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg - Boeddha

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 16:54

tegen mij is altijd gezegt dat als een paard naast een luchtzuigend paard staat dat hij het dan over nam.
en ik geloofde het ook nog volgens mij ben ik heel erg blont

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:41

hahahahah ik vind wel coowl gezegt..

maar het is soms waar... er is een paard bij mij op de manege die luchtzuigt en het paard tegenover haar begint het ook te doen...

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, hoogendroog, MairiMacBran, MoniqueT en 44 bezoekers