[VD] startersprobleem?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

[VD] startersprobleem?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 18:12

ben met marquez nu ongeveer twee weken bezig en het gaat best heel goed Haha! Hij kan al blijven en komen op commando en hij volgt me ook heel goed, en hij gaat kaarsrecht achteruit, o hij is zo schatig Clown .
Ook zijn we begonnen met voetje geven. Zijn linkervoorvoet gaat heel goed, maar hij snapt er geen snars van als ik zijn andere voet vraag. Heb hem al 16 miljoen keer opgetild voet gezegd en beloont, maar dat grote vraag teken op zijn voorhoofd gaat niet weg Verward Weten jullie wat ik niet goed doe?

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:26

er stond ergens 'de truc met de vlieg': je pakt een zweepje met zo'n touwtje eraan en legt het eindje van het touwtje op z'n been. (het is de bedoeling dat het heel licht is, omdat het een vlieg moet lijken) Dan zal hij met z'n huid gaan trillen. Laat het puntje van het touwtje gewoon op zijn vacht. Na een tijdje krijgt hij er zo'n genoeg van dat hij z'n been optilt. Dan kun je hem gewoon belonen, zoals je altijd al deed. Als het niet lukt, dan weet ik het ook niet.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 18:42

Heb de vlieg techniek ook al geprobeerd maar hij blijft gewoon duf staan. Dus tja mischien heb ik wel een links voetig paard?
Misschien iemand anders nog tips?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:09

waar geef je je zweepcommando? Been of schouder?

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 20:31

op zijn been (om precies te zijn op zijn knie)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:34

probeer de schouder eens (ik gebruik zowiezo schouder (neem aan dat je dit uit wilt bouwen tot spaanse pas) omdat op het (onder)been de knopjes voor andere oefeningen zitten)

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 20:34

Ik sta aan de linker kant tik z'n knie aan en geef het commando 'voet', bij z'n linker been werkt dit prima. Heb hem dit geleerd door eerst zijn voet voor hem op te tillen, en gelijkertijd commando en belonen hij leerde dit dus vrij vlot. Doe prezies het zelfde bij z'n rechter voorbeen, maar dat snapt hij (nog) niet.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 20:37

o thnkx ga het meteen proberen, mocht hij het nu niet snappen he, moet ik dan weer schouder tikken, voet op tillen, commando geven, belonen? En is het nu niet een beetje verwarrend omdat ik het hem eerst anders heb geleerd?

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 20:39

Ik heb trouwens even op je website gespiekd stef, leuke site hoor, en wat een gave pony's. Ik hoop dat marquez over een tijdje ook allemaal van die leuke kunstjes kan. Ik heb trouwens ook dat boek de paardenschool van de biebliotheek geleend is erg leerzaam!