Hoe groot...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Hoe groot...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:13

Weten jullie hoe groot je paard minstens moet zijn?? Verward


Ik ben 1.65m en ik denk erover om een D-pony te kopen van 1.40m of is dat te klein?? Ik moet er nog op rijden, maar ik heb vrij korte benen dus ik denk niet dat ik er ver onder vandaan zal steken Haha!


Maar goed... ik zou het wel heel erg leuk vinden als iemand me hier misschien meer over zou kunnen vertellen!!!!!!!!!!!!!!!!!


Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:14

1.40 is erg klein hoor, ik zou rond de 1.43 gaan kijken. Ik weet niet of je nog groeit?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:17

nee ik groei niet meer. En ik ben ook vrij klein qua benen :S dus ik weet niet of het een probleem gaat zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:17

Er MOET helemaal niets. Maar wat voor paardje zoek je, en wat wil je d'r mee gaan doen?
Ik ben zelf 1.74 en ik heb een pony van 1.40. Mijn vent is 1.90 en zijn paard 1.64. Rijden allebei western.
Maar als ik serieus in de dressuursport zou willen presteren, zou ik heel wat anders gekocht hebben.


Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:17

Het ligt er ook aan hoe breed de pony is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:21

Ik zou zelf eerder rond de 1.45 gaan kijken, voor het gezicht. Ik was 1.62 en had een pony van 1.45 en dat kon net goed.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:27

Het ligt er ook aan wat voor ras je koopt en hoe zwaar je zelf bent. Maar opzich kan het wel hoor, ik zit met mijn 1,72 ook op een pony van 1.47.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:30

Het ligt ook heel erg aan het ras natuurlijk.
En aan je gewicht natuurlijk. Dat is misschien nog belangrijker dan je lengte.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:48

Danku allemaal alvast voor je reacties Lachen Het is een paardje dat western is ingereden... Hoe breed hij is weet ik nog niet. Ik ben zelf niet loodzwaar ofzo Lachen hihi... Dus volgens mij moet ie me wel kunnen dragen Tong uitsteken
Maar ja... ik rij normaalgesproken altijd op paarden tussen de 1.65m en de 1.85m ofzoiets... Raden jullie me trouwens aan om het paardje te kopen, al is ie western ingereden, of moet ik dan eerst ook 'echt' western leren rijden? Ik wil 'm kopen om gewoon lekker buiten te gaan rijden enzo, niet echt iets ingewikkelds... Ik hoor het wel weer!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:58

En wat dacht je van een klein paard dan? Of een grote E-pony misschien.

Ik zelf ben 1.57 M (ongeveer) en ik vind me zelf nets iets te groot op een aardig grote E-pony. (combineert niet mooi)

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:27

Ik ben zelf ook 1.65 en ik heb een haflinger van 1.43 dus het is ook net wat voor een ras je kiest denk ik.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:39

Ik ben 1.67 en mijn haflinger is 1.40.

Ik heb ook korte beentjes en mijn paardje is lekker grof.
Ziet er niet gek uit, mijn benen komen nog niet eens onder haar buik vandaan zo kort zijn ze.

Foto's kan je zine in mijn profiel, dus zo'n raar gezicht vindt ik het niet.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:44

ik ben 1,64 niet te lange benen en rijd pony's van 1,45 die niet al te breed zijn. Ik steek er net niet onder uit...
Foto's zijn te zien in mijn profiel (Aranka en Moenira)

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:01

nou vind 1.43 nog erg klein hoor, maar dat is voor het plaatje denk ik.
ik heb een fjord van 1.54. en vind het voor het plaatje niet erg mooi maar het kan makkelijk.
dus het is de keuze wat je er mee wil doen.
succes met de beslising

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:05

Vind dat je altijd moet kijken naar het plaatje. Er zijn lange mensen die geweldig op een kleiner paardje staan, maar er zijn er ook die totaal niet staan. Zo is het precies hetzelfde met kleinere mensen etc. Dus zoek gewoon beetje rond en als je dan denkt: "hee misschien is dat wel wat, dan kun je bekijken wat je er van vind".

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:12

Ik ben zelf 1.70 en mijn haf (die super slank is) is 1.40, ben ik dan te groot? Nee hoor.
Hij mag wat groter worden, maar als dat niet gebeurt is het niet teleurstellend, ik ben blij met me paard, ik kan er mee doen wat ik graag wil, ik ben tevreden. Knipoog

Ik zou zeggen, kijk rustig rond en ga je niet te druk maken over de hoogte; paarden kunnen veel hebben hoor Knipoog

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:33

Gelukkig!! Ik heb zelf ook liever een E-pony of een paardje van ongeveer mijn lengte, maar ik kwam deze pony tegen en ik vond hem geweldig...!! Hij wordt trouwens western bereden.

Nou, ik ga morgen weer bij 'm kijken en dan eens 'echt' op hem rijden. Ik zie welllll!! Lachen I'll let you know...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:58

Bella schreef:
Vind dat je altijd moet kijken naar het plaatje. Er zijn lange mensen die geweldig op een kleiner paardje staan, maar er zijn er ook die totaal niet staan.


En dat is nu ook weer een kwestie van smaak. Ik ben zelf 1.83m en heb nu een paard van 1.73m. Volgens mijn instructice gaat dat 'net', oftwel had hij niet veel kleiner moeten zijn.

Eerder had ik een paard van 1.66m, type volboed en daarna een vuilnisbak van 1.60m, niet te fors gebouwd. Mijn toenmalige instructrice vond dat ik ook prima op de kleinere paarden stond. Kwestie van smaakverschil dus...

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:26

Ik heb een pony van 1.43m en ben zelf 1.70m...gaat prima hoor

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:43

ach ja ik ben 1 meter 80
mijn fjord is 1.42 meter en mijn
ijsje zal misschien 1.40 worden
iedereen die vind dat ik te lang ben en een "echt paard" moet kopen kan mijn rug op
dus ligt er maar net aan wat je wilt, als jij het commentaar van mensen snel aantrekt zul je er meer problemen mee hebben als dat je het commentaar niet aantrekt
zolang je je pony niet in de weg zit met lengte en/of gewicht
gewoon doen OK dan!

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:51

en wat maakt het uit hoe andere mensen vinden dat jij op de pony staat? Als het een vrij stevige pony is en je benen steken er geen kilometers onderuit zodat je ze op gaat trekken bij het geven van hulpen, waarom zou je dan niet lekker een pony van 1.40m kopen? Als het nou lekker klikt tussen jullie en je kan lekker met hem wegrijden? Ik ben zelf 1.70m en heb een ijslander van 1.23m! En ja mijn benen komen er aardig onderuit maar voor hoe wij samen werken is het goed te doen! (ok, het is dat ik hem tegen het lijf liep en eerst een tijd als bijrijdpaardje heb gehad anders had ik hem ook niet gekocht, maar als het verder goed combineert, waarom niet?)
Bedenk wat je wilt doen met je paardje en of het kan met een niet al te grote pony maar laat je alsjeblieft niet te veel beinvloeden door mensen die vinden dat hij 3 of 5 cm groter moet zijn, dat maakt echt niet heel veel uit hoor.

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:02

Nee precies... die paar cm maakt mij ook niet uit. Hij is vrij stevig, maar ik weet dus nog niet of ik er wel op 'pas'. Dat ga ik morgen bekijken, en ik ben echt reuzebenieuwd!
En dan is het nog ff zien of ik 'm koop... hij is 6 jaar, een ruintje en wordt weggedaan incl. ALLE toebehoren voor 1500 Euro. Ik vond het wat weinig, of ligt dat aan mij??

Naja... het gaat goedkomen. 'k Zal m laten keuren en alles als ie bevalt. Maar eerst eens kijken!!

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:17

Ik ben 1,60 en heb een D-pony van 1,47, dit past eigenlijk perfect..
ik zou wel iets kopen van 1,45 of groter.. dit zou gewoon het mooiste zijn..

Dilayla Shadow
Stacy Shadow

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:24

De helft is dus negatief en de helft positief... Hmm Lachen dit wordt nadenken!!

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:37

ik ben 1,65 en mijn fjord is bijna 1,50 en dat kan makkelijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, Pony2024, Trendiction en 112 bezoekers