stijf na ene daggie niet buiten geweest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

stijf na ene daggie niet buiten geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 18:29

hoi hoi.
Als asjoe een daggie niet buiten is geweest, en ik ga rijden die middag,
dan is ze hartstikke stijf.
Vandaag ook weer, dan kan ik 2 dagen asjoe niet rijden i.v.m de regen en het vertrappen van het land.

Vanmorgen regende het zo erg, dan zet ik asjoe niet buiten, en dan is ze s`middags dus zoo stijf!!

Heeft er iemand tips, om haar van der stijf heid af te helpen voor het rijden??

goed warm rijden helpt ook niet goed, ze blijft toch stijf.

X-x-X lianne en asjoe

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:07

Nou dat lijkt me duidelijk. Dit paardje kan er niet goed tegen om op stal te staan. Ze is waarschijnlijk gevoelig voor stijve spieren.

Ik weet niet of er de mogelijkheid is om haar los te gooien of te longeren maar dit is wel erg belangrijk. Probeer haar dus echt een paar keer per dag te laten bewegen.

.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:28

Idd, de hele dag in de stal staan is meestal voor paarden niet zo fijn. Misschien als je zelf geen tijd hebt kun je iemand anders vragen met je paard te wandelen (kan trouwens ook gewoon in de regen!) of ff los te gooien.
het is voor een paard belangrijk om elke dag eventjes te bewegen, vooral voor de doorbloeding. Denk er daarvoor ook aan dat je goed poetst voor het rijden, dat bevorderd de bloedsomloop en altijd goed losrijden.
Misschien kun je voor het rijden ook oefeningen aan de hand doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:45

Probeer je pony toch zoveel mogelijk te laten bewegen. Op de dagen dat ze niet los kan, zou ik haar 20 minuten instappen en vervolgens even longeren voor het rijden. Die stijfheid moet toch verdwijnen door beweging, anders zou ze ook niet goed lopen als ze wel los is geweest.

Vergeet ook niet om na het rijden goed uit te stappen. Als het koud is zou ik dat met een uitrijdeken doen (gewone wollen deken voldoet ook prima trouwens, als het maar de hele achterhand bedekt).

Mijn paard staat normaal ook dagelijks enkele uren buiten. Op de dagen dat ik hem niet buiten zet (bijvoorbeeld met heel erg slecht weer of bevroren paddocks) zorg ik ervoor dat hij toch genoeg de stal uit komt. Dan rijd ik wat langer en zet ik hem daarnaast ook nog een uurtje in de molen. Gelukkig heeft hij geen last van stijve spieren.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 16:37

okej! hartsikke bedankt voor de adviezen...
heeft er nog iemand een advies?

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:04

Als je paard niet gewend is om dagen op stal te staan probeer hem dan idd mee te gaan wandelen elke dag. Mischien komt het ook wel door de kou dat zijn spieren eerder stijf worden. Als hij stijf blijft gewoon de tijd nemen voor het inrijden en uitstappen. En anders rij si niet maar ga is een poos iets aan de hand doen en kijk dan is of hij nog stijf is.

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:15

Zorg dat je paardje elke dag zijn stal even uitkan, en voer bij zijn eten vitamine e met selenium dat is voor zijn spieren

De waarheid is het makkelijkst, die hoef je namelijk niet te onthouden...


ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:11

Gewoon een regendeken op doen en naar buiten doen.
Is je paard al wat ouder soms?

There is no reality, only perception.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:39

Ik zou zeggen ga zelf maar eens 24 uur lang in een stal staan, je word stijf heel stijf. Laat daarom nooit een paard zo lang op stal staan, doe hem een regendeken om en naar buiten.

muurbloempje

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:49

Regendeken om doen en naar buiten met dat paard, en ik zou ook vit. E met selenium voeren is goed voor zijn spieren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Bielsje, elin2412, fohadie, Iris_123, manubres, nadcha, Rubs en 29 bezoekers