Welk zadel kwalitatief beter? Ervaringen gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Welk zadel kwalitatief beter? Ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 15:21

Voor mijn paard (komt in november naar stal) ben ik mij alvast een beetje aan het oriënteren wat betreft zadels. Nu zijn er 2 die mijn aandacht trekken en ik zou graag willen weten welke kwalitatief beter is en wat voor ervaringen jullie ermee hebben.

Het gaat om de KenTaur Artemis, € 745,-- kaal:
Afbeelding

Of de Rossner Sydney Plus, € 755,-- compleet:
Afbeelding

Ben erg nieuwsgierig naar ervaringen!!

Gr. Diane


aksuds

Berichten: 105
Geregistreerd: 12-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:35

Ik heb op beide gereden, en het zijn beide echt hele fijne zadels.
Maar het ene zadel past het ene paard natuurlijk
beter dan het andere.
Maar nogmaals ze zitten als ze goed passen beide
erg lekker.
Dus ik zou ze gewoon passen en voelen welke het beste bij
jullie past.
Suc-6 met je keuze.

* een paard zonder ruiter is altijd een paard, een ruiter zonder paard is slechts een mens *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:43

Ik zou ook wel eens willen weten of die Rossners inderdaad echt goede kwaliteit zijn, want ik overweeg er ook eentje te kopen (veelzijdigheidsmodel dan)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:52

die rossner vind ik echt een mooi zadel OK dan!
ik heb zelf een kentaur gehad en vond het een fijn zadel.
Maar op deze zadels heb ik allebei niet gezeten...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:10

Dit model van Rossner ken ik niet, maar ik heb wel eens op een ander model van Rossner gezeten (wel dressuur). Ik vond het een heel fijn zadel, volgens mij best een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Iemand op stal heeft een Kentauer en gaat nu weer een nieuwe kopen. Zij vind het een goed zadel, dus volgens mij zit het met beide zadels wel goed. Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 17:18

Nu wordt het kiezen nóg moeilijker...!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:20

Ik vind de Kentaur er vreemd uitzien, ik kan me niet voorstellen dat een zadel met zo'n balans lekker is voor de rug van je paard. Ik zelf zou - puur als ik naar het model kijk - in ieder geval liever de Rossner hebben.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:22

Hm, heb wel eens op die rossner gezeten, die andere ken ik niet.
Die rossner zat heerlijk! Zacht en diep.
Je moet maar kijken welk zadel het beste op het paard ligt.
Succes!


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:49

Rossner! Heb ik ook op gereden, zat echt super. Past ook op veel paarden. Degene had het al een tijdje en reed er echt intensief mee (6 paarden). Het zadel zag er nog toppie uit. Kwaliteit leek me ook goed. Die Kentauer heeft volgens mij wat van de Ainsley weg en daar moet je van houden...

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:27

Zou je wel zo'n zadel kiezen?
Ik zou altijd voor een A-merk kiezen. Weet je zeker dat je wat goeds koopt, uiteraard qua kwaliteit.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:03

Waar slaat dat nou weer op? Ik heb ook een budget van rond de 650 Euro en dit zijn kwalitatief gewoon prima zadels. Waar moet je heeb als je voor 650 euro al niet eens een goed zadel kopen kan? Ik heb uitgebreid gebelt naar Divoza over die Rossner zadels en schijnen echt goeie dingen te zijn. Heb het ook gevraagd aan zaken hier in de buurt en die zeiden dat ook, ookal verkoopt alleen Divoza ze.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:17

Rossners zijn hele fijne zadels! Ik stond ook op het punt om er eentje te kopen maar toen is m'n blik naar een ander superzadel gegaan! Het enige wat nadelig is van de rossner is dat de boom breder kan worden, hij zakt als het ware uit! Maar met goed onderhoud is het een zadel voor jaaaaren plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:20

In welke mate gebeurt dit? Anders zit ik namelijk straks met een zadel dat niet meer past, hahah.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:41

Ik zou voor de Ken Taur gaan. Ik heb op geen van beide zadels gereden, maar in de Rossner zadels zit dezelfde boom als in de Pagony zadels en over de kwaliteit van die boom ben ik niet te spreken.
Ken Taur vind ik toch goed afgewerkt voor dat geld. De Ken Taur springzadels zijn ook prima.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:05

Weet je ook waar je die informatie kan vinden Germie? Dan ga ik namelijk meteen ffies kijken.. Als er dezelfde boom in zit als bij de pagony en je betaald er veel meer voor is het voor mij gedane zaak, dan koop ik liever een JC.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:26

Ik zou zelf voor de Rossner gaan, wil namelijk later dit dressuurzadel bij mijn andere Rossner zodat ik een setje heb Lachen
Ik vind het een heel erg mooi zadel en het zit ook erg lekker.
Dat andere zadel ziet er ook een beetje raar uit.

Ik heb nu zelf al een paar jaar een Rossner Amerika vzh-zadel en bent heel erg tevreden over de kwaliteit van het zadel. Blijft allemaal goed bij mij en erg mooi, zolang je het zadel maar goed verzorgt.

Siësti van de Rythpluim

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:38

Mooi dat ik dat ook even lees, want ik wil heel graag de Rossner Amerika vzh! Ik heb er ook veel mee gereden en vind ze heerlijk zitten, mooi en de juiste steun geven! Tja, van die boom, dat weet ik niet, je moet gewoon heel zuinig en netjes met je zadel omgaan, denk ik...

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:39

Depennybitch hier op bokt heeft ook een kentaur een stalgenootje meer ook.
Beide zijn ze er goed over tevreden.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:35

Dat van het uitzakken van de boom van een Rossner heb ik nog nooit gehoord. Ik heb een Rossner veelzijdigheids (type weet ik even niet) maar daar heb ik absoluut geen last van. Hij ligt heel netjes op mijn paard en ik kan er zelf behoorlijk lekker op zitten, terwijl ik altijd met een dressuurzadel rijdt. (de meeste vzh zadels daar krijg ik mijn draai niet op gevonden)

het nadeel is alleen wel dat jij een zadel wel heel leuk en lekker zittend kunt vinden, maar hij zal toch op je paard moeten passen... dus eigenlijk weet je nog niks totdat je ze in november kunt uittesten. Heb je een heel jong paard dat hij pas in november komt?



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjelle1992, meniekske, Toushie en 39 bezoekers