Hekel aan mensen die vaak van paard veranderen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Hekel aan mensen die vaak van paard veranderen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 10:02

Ik kan me eigen zo druk maken over bepaalde mensen,die na 2 of 3 maanden uitgekeken zijn op hun paard of pony,dat die dan weer weg moet en gelijk een nieuwe nemen.
Kijk,dat het niet klikt oke,maar ik ken mensen die dat altijd hebben,die hebben gewoon in drie maanden tijd 3 paarden versleten,die zijn na een paar weken uitgekeken op het paard wat ze dan hebben,en willen zo snel mogelijk een nieuwe,desnoods naar een handelaar gaan om zo snel mogelijk een nieuwe te hebben.

Ik snap dat niet hoor,mijn fjorden gaan echt never nooit niet weg. Lovers

Sommige mensen denken geloof ik dat paarden gebruiksvoorwerpen zijn!


Hebben jullie daar nu ook zo'n hekel aan?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:09

ach, je paard moet natuurlijk wel bij je nieuwe rijbroek kleuren Knipoog

Kortom, waarom zou ik daar een hekel aan hebben? Ik zou het zelf niet doen, al vind ik de opmerking dat ze never nooit niet weg gaan ook weer wat overdreven. Er zijn er bij ons twee niet te koop, de andere twee mogen bij een goed bod wel weg. Maar je hebt er toch geen last van? Hun probleem, hun geld, hun paard, hun verlies dat ze niet een echte band opbouwen. Overigens kom ik ze zo niet tegen, de paardenmensen die ik ken zijn of echte handelaren (ook niets mis mee) of hebben hun paard jaren.

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:12

ja, een mesije op de manege ook, ze kan eigenlijk niet rijden,
haar appie heeft haar een goed mooi springpaard gekocht
ze heeft een jaar lang 2 keer per week een halfuurtje in de manege priveles gevolgd, dat bestond uit stappen en draven aan lange teugel
(paardje kan zeer goed springen)
na een jaar besloot ze dat het niet ging
paff paard verkocht en nieuwe merrie gekocht, ook goed wedstrijd paard, en weer hetzelfde verhaal
paarden die zo goed kunne lopen rijd zij 1 uurtje per week in een soort van ^snelle draf, aan lange teugel, met het hoofd (van paad ) in de lucht
dat is toch jammer
(het paard dat ze verkocht heeft loopt nu weer wedstrijden)

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:12

Ach,voor de paarden zelf is het inderdaad een beetje rottig,dat ze zo snel alweer van stal moeten wisselen.Maar als die mensen dat willen,ze hebben zichzelf ermee!
Persoonlijk vind ik het erger wanneer mensen een paard houden,wat absoluut niet bij ze past,omdat ze er zogenaamd zo'n goede band mee hebben,terwijl ze niks met het beestje kunnen beginnen.Daar ken ik ook weer genoeg voorbeelden van..

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:28

Gertruud1984 schreef:
Ach,voor de paarden zelf is het inderdaad een beetje rottig,dat ze zo snel alweer van stal moeten wisselen.Maar als die mensen dat willen,ze hebben zichzelf ermee!
Persoonlijk vind ik het erger wanneer mensen een paard houden,wat absoluut niet bij ze past,omdat ze er zogenaamd zo'n goede band mee hebben,terwijl ze niks met het beestje kunnen beginnen.Daar ken ik ook weer genoeg voorbeelden van..


Hier ben ik het helemaal mee- eens. Het is voor het paard minder leuk als hij hele dagen op stal moet staan, omdat ze er niet op kunnen rijden of er niet mee overweg kunnen, maar hem toch niet kwijt willen. Ik denk dat het aan de mensen zelf is om z'n beslissing te nemen. Ze spenderen er zelf veel geld aan, maar komen uiteindelijk toch wel vaak tot de goede beslissing.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:29

ach ik ken er een die spant wat dat betreft de kroon. In een jaar 11 paarden versleten. Eentje heeft er maar vier dagen gestaan. Het het waren eigenlijk allemaal wel lieve dieren. Niet zeer bijzonder, maar dat zochten ze ook niet.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:36

als je vaak tegen het probleem aan loopt dat paarden niet bij je blijken te passen kwa karakter....
Dan zou je je kunnen gaan afvragen of je wel genoeg kijk op paarden hebt. Want zoiets gebeurt eigenlijk alleen papier- en plaatjes-kopers. Als je een beetje paardenoog hebt, gebeurt je dat niet.

Een hekel heb ik niet aan dat soort mensen; ze zijn errug goed voor de paardenbranche, daar wordt flink aan verdiend. Maar zielig vind ik het wel. Wees dan niet eigenwijs en neem iemand mee die er wel verstand van heeft.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:38

ik ook
en ik ken er genoeg!

Het kan inderdaad zijn dat het niet klikt met je paard, of dat de handelaar bijvoorbeeld heel erg gelogen heeft over de pony (bij ons op stal gebeurd, eerste pony die ze kregen bleek totaal geen kinderpony, tweede pony bleek 16 in plaats van 8 jaar te zijn Boos! )

Ik ken ook mensen die inmiddels wel meer dan 10 paarden gekocht en verkocht hebben, en dan niet om het handelen.. gewoon omdat "ze hem niet leuk meer vinden"

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:54

ik ken ook een meisje die bij ons op de manege loopt nouja.. ze komt er bijna noooit.. ze moest en zou dan weer een nieuwe pony krijgen en ze heeft er nog niet vaker op gezeten dan 10 x ze had hem gekregen in november ergens.. ik haat zulke mensen en nu beweerd ze dat waar haar pony staat een k*t manege is en ze verzorgen die beesten niet goed.. en de stalllen mesten ze niet goed uit.. maar als je zelf ook is een keer er aan doet.. of er iets zegt tegen de manege dat ze meer zaagsel in de stal moeten doen .. dan doen ze dat zo.. maar zij vraagt nikss en nu wil ze hem alweer verkopen.. en wedden dat ze na een maandje of 2 weer een nieuwe krijgt... oohh ik haat zulke mensen echt...

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:56

Ik zelf zou dat echt niet kunnen maar er zijn idd mensen die hun paardje snel moe zijn of denken dat ze er niet ver genoeg mee komen.
Maar ik denk dat als ze het ideale paardje hebben ook niet meer wisselen en het dan net zo moeilijk zouden vinden als ik om hem om de een of andere reden te moeten wegdoen

shabash

Berichten: 377
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:00

Volgens mij heb ik een vermoeden over wie dit topic gaat Knipoog Ik vind het altijd wel zielig, maar er zijn ergere dingen in de wereld mensen die een paard hebben en er niet voor zorgen bv.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:49

Maak ze gelukkig niet mee.

Heb wel een persoon meegemaakt die de ene pech na de andere had met haar paardjes...heel erg rot om te zine laatst staat om mee te maken.

En dan zijn de opmerkingen van goh alweer een nieuw paard? best wel hard.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:56

Heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt
Iedereen die ik kan en een paard heeft houd zo ontzettend veel van z'n beessie dat ze het niet over hun hart kunnen verkrijgen om hem zomaar weg te doen

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:08

Er zou een hoop paardenleed bespaart blijven als mensen de TIJD nemen voor de aankoop van een nieuw paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:24

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb ook in de afgelopen anderhalf jaar door omstandigheden drie paarden gehad (de derde komt van t weekend, maar goed). Het is gewoon heel moeilijk om precies een geschikt paard te vinden waarmee je zijn hele leven wil delen. Die vind je nou eenmaal niet 1-2-3. Vind dat je altijd een beetje voorzichtig moet zoijn met je oordeel wat dat betreft.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:37

ach zo ken ik er ook nog wel een paar
had voordat ik mijn eigen paard had een jaartje een paard bijgereden voor iemand die nooit maar dan ook echt nooit naar zijn paardje omkeek
Was een heel leuk paard maar omdat er steeds geen voer en geen goed passend zadel meer was en natuurlijk mijn eigen paardje kreeg ben ik gestopt met dat paard ze heeft er nooit meer naar omgekeken nu rijdt er iemand anders op en het beesie is helemaal verpest .
Was echt een heel leuk paardje en liep prachtig en wou echt voor je werken maar daar is nu niets meer van over

hij wordt bereden met een slecht passend zadel , heeft ook last van zijn rug en is erg bijterig en dwars geworden , de eigenaaresse is misschien in een jaar tijd 2 of 3 ker geweest om naar haar paardje te kijken maar doet er verder niets aan

heel zonde en echt in en in triest

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:41

Het is denk ik beter om je paardje aan een goed tehuis te verkopen, dan hem te verwaarlozen en er niet meer naar om kijken. Als het niet klikt dan.
Maar er zitten natuurlijk uitzonderingen tussen

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:48

11 paarden in 1 jaar vind ik wel erg ver gaan.
Of ik er een hekel aan heb...nou ja ik weet niet, als je echt de uiterste typjes hebt zoals die met 11 paarden in een jaar vind ik het wel erg.

Ik heb zelf in 6 jaar tijd 3 paarden gehad, is dat ook erg dan ?
Ik riep bij mijn eerste pony Amber ook : Ik doe haar noooit weg! Maar dat was dus niet zo want ik heb haar na 2 jaar omgeruild voor Maffick, Maffick heb ik 2,5 jaar gehad en is sinds 2,5 week verkocht vanwege tijdgebrek. Bas heb ik nu zo'n 3,5 maand.
Ik hoop niet dat hij weg gaat, maar ik zal nooit meer zeggen: Ik doe hem nooooit meer weg!
Dat weet je niet van te voren, er kan van alles gebeuren waardoor je je pony/paard wel verkoopt...

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:06

Zeg nooit, nooit Haha!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:56

Ach, ik vind dat die mensen het zelf maar moeten weten.
Zelf hou ik er absoluut niet van Ik wil juist een band opbouwen met een paard, en nee... dat lukt niet in 2 รก 3 maanden

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:54

Ik heb ook 2 paarden voor Jamey gehad. En toen ik zei dat ik ze ging verkopen, kreeg ik zowat half bokt over me heen. Met de 1e, Sunny, daar werd ik te groot voor. Met de 2e, bogachka, klikte het totaal niet.

Of het klikt of niet, dat weet je niet als je een paard koopt, dat weet je ook niet na een maandje op proef.

Sommige mensen verkopen inderdaad snel hun paarden, maar ach. Waarom zou ik me eraan ergeren? Ik heb al genoeg dingen om over na te denken dus ik denk: laat ze maar gaan. Immers, iedereen doet toch wat hij/zij zelf wilt.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:00

ik hebd ie van mij na 2 jaar erkocht omdat het niet klikte en toen een nieuwe dat moet wel kunnen maar iedereen zal zijn eigen rede wel hebben denk ik

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:05

Ik heb er geen problemen mee dat mensen van paard veranderen. Een paard moet bij je passen, klikt het niet dan kun je hem/haar beter verkopen dan er steeds minder naar omkijken...
Wel vind ik dat paarden niet beschouwd moeten worden als artikelen die je gewoon kan inruilen.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 17:52

Kijk als het niet klikt,oke,maar er zijn mensen die gewoon uitgekeken zijn op hun paard,en dan niet weten hoe snel ze een ander paard gaan kopen,zelf al zou de pony of paard wat ze ervoor hebben naar een handelaar moet,ik kan me eigen hier best wel druk om maken.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:07

Ik denk zelf altijd maar zo, een paard kan het altijd beter krijgen op een andere plaats. Misschien een positieve gedachte?