commentaar gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 21:25

Ik heb hier 2 foto's gezet waar ik opsta terwijl ik aan't rijden/springen ben. Ik wou gewoon aan jullie vragen wat jullie vinden van Odessa en mijn rijstijl.
Op de tweede ziet ge duidelijk dat ik teveel naar voren zit. 't is dus de bedoeling dat jullie gewoon commentaar geven op mijn zit (voor zover ge da kunt vanop een foto) en op hoe Odessa loopt. Ik weet dak verre van perfect zit en commentaar helpt om daar iets aan te doen. Jullie mogen dus wel kritisch zijn,hoor. Ik kan daar wel tegen, je leert er alleen maar van.

Afbeelding
Afbeelding

De foto's zijn wel van vorig jaar...

{edit} plaatje url gefixed {/edit}




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-11-11 23:47 ]</font>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 23:15

Ik zie maar 1 foto, en het belangrijkste wat ik daarbij kan zeggen, is dat je beugels van mij minstens twee gaten korter mogen. Dan hoef je ook niet zo krampachtig te zitten en kun je waarschijnlijk ook je handen wat meer meegeven met de mond van het paard, omdat je meer steun op je knieen hebt.
Verder is er erg weinig van te zeggen denk ik, zo vanaf 1 fotootje.

Positief puntje is dat je keurig vooruit kijkt, en niet naar beneden; de meest gemaakte fout bij het springen.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 11:14

Beugels korter!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 13:01

hey sory maar komt odessa die jij rijdt uit bladel toevalllig?
ze lijkt namelijk op mijn vroegere verzorgpony maar toen was ze nog een veulen?

kun je ff reageren
]
liefs kelsey

Be My Hero Paul

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 14:16

Tja, volgens mij staat daar 2x dezelfde foto, maar eh...
Ik vind dat je met te lange beugels springt, inderdaad een gat of twee korter. Verder, je handen boven de sprong naar voren, geef je paard de ruimte om te basculeren. en probeer je tenen naar voren te laten wijzen, ze wijzen nu iets naar buiten.
Verder, ik vind dat je paard te vroeg afzet, ze maakt hier vooral een breedte-sprong. Meer gesloten toerijden en later af laten gaan. Oefen eens met een grondbalk voor de hindernis op 2,2m. Niet op de hindernis af laten stormen.....
toch, het hele plaatje ziet er helemaal niet gek uit...best leuk om te zien!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-01 18:38

ja, de tweede foto is ni gelukt, oeps Clown
dus mijn beugels moeten korter...en handen meer naar voor...
Daar zal ik volgende keer aan denken. Odessa zet inderdaad wel vroeg af, dat is omdat ze nog jong is en nog ni goed weet wanneer ze moet afzetten. hoeveel afstand moet er tussen de hindernis en het balkje ervoor?
Wat vinden jullie voor de rest van Odessa?

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 18:39

Van springen heb ik absoluut geen verstand, ben een dressuurfreak! Maar ik vind het wel een mooi paardje!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:16

probeer je tenen niet naar buiten te steken, heb ik zelf ook heel erg last van hoor.......

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:34

Eerst je beugels korter! Zeker weten, ik zou zo niet eens kunnen springen. En misschien je handen iets meer naar voren, dat ze bij de landing geen trek in haar mond krijgt. Dat is niet erg lekker voor het paard en zorgt er misschien voor dat ze onzeker word!
En je hebt wel een heel mooi paard!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Uniek op 2001-11-12 19:34 ]</font>


starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-01 20:38

Daar heb ik wel last mee met mijn tenen naar binnen gedraaid te houden Frusty . maar ik denk dat het ook wel voor een deel komt omdat Odessa eigenlijk te klein is voor mij. Dat zie je misschien niet zo goed op deze foto, maar mijn benen steken er dus een stuk onderuit. Als ik rij ligt het onderste deel van mijn been, mijn kuiten dus Haha! , niet tegen de buik en bij het bergaf gaan en springen hebben mijn benen dus niet veel steun. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat dit ook een van de redenen is. Want toen visje is met Rocky bij mij kwam logeren voor een paar dagen hebben we een keer gewisseld van paard en reed ik op Rocky (die groter is dan Odessa) en ik stond verbaasd hoe goed mijn benen bleven liggen (tov op Odessa). Maar ik weet het niet...

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:55

Perfect ,,ik doe t je niet na..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 00:02

Doordat op deze foto's de beugelriemen te lang zijn (is nog niet gezegd hoor... Haha! ) houd je je benen te stijf. Als je goed kijkt zie je dat niet je knieen aan het zadel liggen, maar je hiel (achterkant van je onderbeen). Dat vormt op deze foto het enige punt waaraan jij in je verlichte zit steun aan ontleent (en daardoor ook je handen op de hals zet zodat je niet mee kunt geven). Die tenen naar buiten zijn dus een oorzaak van je been dat te stijf ligt. Als je de beugels 2-3 gaatjes korter maakt buigt je been vanzelf in de knie. En aangezien je knie maar in 1 richting kan buigen (duhhh Clown ) komt de binnenkant van je dij met knie tegen het zadel aan te liggen. en aangezien je tenen altijd de richting van je knie op wijzen wordt dat naar buiten draaien vanzelf minder. Als je het zo doet kun je je evenwicht bewaren doordat je zo je hele been als steun hebt en niet alleen die hiel.

Even kort samengevat: Als ik nu naar je foto kijk kijken jouw knieen mij aan in plaats van dat ik hun zijkant zie. Als je knieen naar voren kijken zit de rest automatisch ook goed.

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-01 19:21

Dus ....volgende keer stijgbeugels langer....Normaal zit ik ook korter bij het springen...Ik herinner mij precies nog dat ik ze vergeten langer maken was en ze daarna korter gemaakt had...Maar mijn pa had weer geen geduld om te wachten en nog is een foto te maken Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 09:15

Eh...... korter dus ipv langer, daar was iedereen het wel over eens... Verward

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 10:45

Beugels een paar gaatjes korter, tussen je pony's oren door kijken naar voren en niet naar beneden. Het lijkt alsof je naar beneden kijkt links langs je pony maar dat zie ik niet goed.
je hand iets meer vrijgeven boven de sprong zodat hij zijn neusje mooi naar voren kan brengen zonder dat hij dan tegen jou hand aankomt.
Als je je beugels korter hebt dan doe je ook je kuit er meer aan, die tenen naar buiten is niet zo heel erg want zo heb je wel goed je kuit er aan, en als je korter in je beugels zit meot je wel goed je hakken uitdrukken.
Voor de rest ziet het er netjes uit hoor.
En een keertje vroeg af of iets later (de plek van afzet) maakt niet zo heel veel uit hoor als het niet te hoog is want daar blijft je pony alleen maar attent van.
Succes

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 16:17

Dat zei mijn lesgeefster altijd, dat het belangrijkste is dat je benen tegen het paard liggen, en dat als je tenen dan naar buiten draaien minder belangrijk is. Ze is ook nog jong en het is dus nodig dat ik direct kan reageren als ze vertraagt voor de hindernis en om haar in het midden te sturen. Maar ik denk niet dat ik nu ooit nog zal springen met te lange beugels.... Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers