Wat is er loos met hengst Clinton?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Wat is er loos met hengst Clinton?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 20:50

De tijd dat we weer een paar veulens krijgen (als alles goed gaat) is al weer dichtbij. Laatst vroeg iemand me van welke hengst de Concorde drachtig is. Toen ik zei dat het Clinton was (schimmel, staat ter dekking bij Team Nijhof) keek deze persoon mij even heel serieus aan en zei vervolgens: 'Nou nou, een Clinton uit een Concorde, dat zal wel geen makkelijke worden'. Nu had ik wel eens gehoord dat Clinton een echt katje scheen te zijn, maar dit leek me gewoon te overdreven. De vraag lijkt me inmiddels wel duidelijk...wie kent iemand met een Clinton nakomeling of heeft er zelf een wat wat is jou ervaring met dit paard?

(De Concorde heeft destijds een 9 gekregen voor haar gedrag tijdens een keuring, dus zo'n kreng is het niet hoor Schijnheilig )


pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:22

Clinton heeft bij ons wel de reputatie van echt moeilijk te zijn. Als hij springt doet hij dat zeer goed (techniek en vermogen zijn super) maar hij moet willen. Maar als de merrie een goed karakter heeft zal dat wel meevallen denk ik

vvexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: op d'n buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 07:52

Clinton heeft hier in Belgie inderdaad niet echt een goede reputatie.Maar moest iets kunnen betekenen.Wij hebben een 4jarige uit dezelfde lijn als
Clinton en deze is supercool en altijd bereid om voor je te werken.
(nu heb ik wel gehoord dat Clinton misscien zijn redenen heeft om moeilijk te zijn)

petraaken

Berichten: 44190
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 08:37

Richebourg is nu ook niet bepaald het toonbeeld van een heel regelmatige presterend paard. De ene periode loopt hij de sterren van de hemel en de andere periode loopt hij helemaal niet goed. Ik vind Clinton op dit moment best goed lopen.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:00

Citaat:
Richebourg is nu ook niet bepaald het toonbeeld van een heel regelmatige presterend paard. De ene periode loopt hij de sterren van de hemel en de andere periode loopt hij helemaal niet goed.


Dat komt ook wel omdat ie een beetje vlug voor de leeuwen word gegooid, mijns inziens. Hij loopt pas sinds kort echt op het hoogste niveau en dan meteen naar Aken, gekkenwerk.

In belgie zullen ze al meer weten van Clinton dan wij hier nu in NL. Ik durf het niet te zeggen.

petraaken

Berichten: 44190
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:20

Op dit moment loopt Clinton goed vind ik. Ik vind trouwens dat hij een betere ruiter heeft dan Richebourg. Die slaat meestal een modderfiguur wanneer hij en z'n paard er effectief moeten staan op kampioenschappen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:05

petraaken schreef:
Op dit moment loopt Clinton goed vind ik. Ik vind trouwens dat hij een betere ruiter heeft dan Richebourg. Die slaat meestal een modderfiguur wanneer hij en z'n paard er effectief moeten staan op kampioenschappen.



Richebourg.

Heb je hem zeker niet van de zomer in Aken gezien.
De opvallendste hengst voor vriend en vijand.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

petraaken

Berichten: 44190
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:11

We zullen het wel zien op de OS. Eens kijken wat hij daar zal uitspoken. zijn onregelmatige goede prestaties liggen meer aan de ruiter denk ik dan aan het kunnen van het paard.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:18

petraaken schreef:
We zullen het wel zien op de OS. Eens kijken wat hij daar zal uitspoken. zijn onregelmatige goede prestaties liggen meer aan de ruiter denk ik dan aan het kunnen van het paard.


Houdt het maar bij de dressuur.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

petraaken

Berichten: 44190
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:26

Ik heb het niet direct over zijn rijkunst zelf maar meer zijn ingesteldheid. Hijzelf rijdt pas goed als er veel geld te verdienen valt en opscheppen kan hij als de beste.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:06

Maar even over CLinton hij dekt toch wel redelijk wat merries in België dacht ik zo?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:12

petraaken schreef:
Ik heb het niet direct over zijn rijkunst zelf maar meer zijn ingesteldheid. Hijzelf rijdt pas goed als er veel geld te verdienen valt en opscheppen kan hij als de beste.


Ik heb het niet over de ruiter maar over het paard. Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

petraaken

Berichten: 44190
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:33

het is best een mooi paard. Ik denk dat de beste tijd voor Clinton er nu begint aan te komen voor het dekken nu hij regelmatig goeie plaatsingen heeft op wedstrijden.


Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:56

Vorig jaar heb ik Clinton gezien op de Zwolse paardendagen. Hij heeft daar gewonnen, maar leek absoluut geen plezier in het werk te hebben. Het gehele parcours was hij dwars, zwiepende staart en voortdurende zijn oren plat. Mn Heartbreaker merrie (ook niet de gemakkelijkste) had ik willen laten dekken en kreeg als dekadvies Clinton. Hij schijnt het op een Heartbreakermerrie nogal goed te doen. Ik heb het met Clinton niet aangedurfd, puur op met wat ik in Zwolle zag. Is de ruiter echt zo verschrikkelijk (ken hem echt niet hoor) Maar,dit is alweer een jaar geleden..... Verward

petraaken

Berichten: 44190
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:16

Clinton heeft een goeie ruiter hoor. Degene waar ik het over had was de ruiter van Richebourg.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:32

Citaat:
Ik vind trouwens dat hij een betere ruiter heeft dan Richebourg. Die slaat meestal een modderfiguur wanneer hij en z'n paard er effectief moeten staan op kampioenschappen.


Daarom is ie ook belgisch kampioen ? Verward

Richebourg heeft in ieder geval meer kwaliteit in het springen mijns inziens dan Clinton, die weliswaar over een ongekend surplus aan vermogen beschikt. Richebourg moeten ze wat slimmer managen.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:53

ik was ook in Zwolle en heb me daar verbaasd hoe achterlijk die Demeersman dat paard reed. En maar prikken met die sporen en niet laten lopen, om gek van te worden als paard. Paard zou beter af zijn met betere ruiter (lansink bijv.)

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:55

BTW:Corrado's kunnen nog wel eens lastig zijn qua karakter. Sommigen hebben een zeer goede ruiter nodig. Think Twice bijv. zwiept ook veel met zijn staart en lijkt er niet altijd zin in te hebben.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 19:25

bedankt voor de reacties allemaal. Als het veulen er is vertel ik wel hoe en wat!

VerySpecial
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:54

Ik ken iemand met een Clinton. Het is een paard met zeer mooie bewegingen en een goede springtechniek OK dan! , maar een echt rotzakje in omgang. Huilen

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:16

Dr was in zeeland een hele mooie dochter van hem op de keuring die tweede werd achter een bruin mislukte krack maar goed.
Ik had clinton ook op mijn lijstje maar als het echt een baggerhengst was zou hij geen 2000 euro dekgeld kosten!
Meerdere corrado kinderen lijken dwars te liggen maar springen wel

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth, Ferera, Manny, Umeo en 14 bezoekers