barefoot getest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

barefoot getest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 23:02

maandag heb ik m'n nieuwe barefoot binnen gekregen. hij was na de bestelling gedaan te hebben, snel binnen. hoopte echt dat dit HET zadel voor Tieme zou zijn. heb nu een Kieffer Aachen. maar omdat hij zo'n moeilijke rug heeft (beetje doorgezakt, overbouwt, breed en telkens van bouw/bespiering veranderen) ligt het zadel elke keer niet goed. is al voor de 5e x in 2 jaar tijd veranderd. de barefoot lag eigenlijk meteen goed op Tieme. ik had verwacht dat de BF gigantisch zou gaan schuiven bij het opstijgen, maar hij lag als een huis OK dan! ik vond hem de eerste dag best wel tegen vallen. hij zat op zich wel lekker zacht, maar had het geval dat het zadel 10 maten te groot voor mij was, ik kreeg m'n benen voor geen meter aan het zadel. zat helemaal afgestoken. niet echt een succes. vondt ook dat ik er erg scheef op zat, maar dat lag verder niet aan het zadel. de beugelriemen verschilde een paar gaatjes Schijnheilig .
gisteren ben ik er even mee buiten gaan stappen. het stormde me iets te hard dus ik ben aan het eind van de weg maar weer gauw terug gegaan. ik voelde precies wanneer Tieme van plan was weg te gaan springen. ene pluspunt dus. maar ik zat voor de rest echt niet lekker . heb een tijd heen en weer zitten schuiven, maar kon m'n zit echt niet vinden. was dus echt in staat om het zadel direct een retourtje Duitsland te geven. verzorgster heeft er nog even mee gestapt, die vondt het erg raar zitten, maar wilde er niet meer vanaf komen. zo lekker zat het.
vandaag het zadel een 3e kans gegeven. voor de zekerheid nog even een dekentje onder gelegd zodat hij schoon terug kon naar Duitsland Lachen
beugels een gaatje langer gedaan.
ik ging er op zitten en tot m'n verbazing zat hij super lekker Verward ik had in 1 keer m'n zit gevonden. benen kon ik er nu redelijk goed tegenaan leggen. ben even buiten gaan rijden. bleef echt super zitten. tot dat ik iets ging verzitten, maar na eventjes zoeken zat ik weer heerlijk. Tieme liep ook continu met z'n oortjes naar voren. dus als dit zo blijft, mag hij toch misschien blijven. De Barefoot dus.
van de week komen er foto's. Cheese!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:29

Het zit idd anders. Wanneer je eenmaal je draai gevonden hebt, zit het geweldig.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:03

Ooooh ! Wat gaaf ! Ik zou ook zo graag zo'n zadel willen uitproberen maar dat doe ik nu maar niet want m'n centjes zijn op. Huilen Het schijnt dat je echt even moet wennen maar dan....!
Ik wil je wel heel veel plezier met je zadel wensen !! OK dan!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:26

Ik wil het ook wel eens proberen, maar ben bang dat het wat onhandig word op wedstrijden Tong uitsteken
En nou maar hopen dat hij mag blijven Tong uitsteken

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:57

Ik heb toch maar het testzadel aangevraagd dan kan ik ook eens naar buiten ipv alleen maar een half uurtje in de bak.

Vorige keer zat het super dus ik ben benieuwd hoe dat buiten gaat.

Over een week of 3 heb ik hem en dan natuurlijk weer een uitgebreid verslag.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:45

Ik wil misschien ook een bare-foot aanschaffen.
Maar wil mijn dressuurzadel ook houden. denk je dat ik mijn dressuurzadel nog fijn vind zitten als ik ook een BF heb?

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:55

Denk het niet. Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:22

misschien een rare vraag maar mag je met zo'n boomlooszadel ook dressuur starten? zo'n zadel lijkt mij ook erg ideaal

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:37

nee geloof niet dat je met een barefoot zadel dressuur mag starten.. zo een zadel ziet er ietsje anders uit Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:55

ik heb wel een keer een boomlooszadel gezien ze zien er heel anders uit idd. mij lijkt het een groot voordeel dat het op ieder paard past en als het ware mee kan groeien met een jong dier.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:30

Citaat:
dat het op ieder paard past


Die droom zullen we ff uit de wereld helpen.
Een paard met een hoge schoft zal het zadel niet passen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:46

ok dus dat is gewoon een kwestie van uittesten met zo'n testzadel.

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:11

Cowgirl schreef:
Citaat:
dat het op ieder paard past


Die droom zullen we ff uit de wereld helpen.
Een paard met een hoge schoft zal het zadel niet passen.

De Bob Marshall treeless kun je bestellen met een hogere schoftvrijheid, zodat ook die goed past Lachen