Het in lopen van leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Het in lopen van leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 08:54

Voor de kerst heb ik van mijn vriend leren rijlaarzen gekregen en ben dan nu ook bezig met het inlopen van die krengen Haha!

Ik heb alleen een vraagje ik kom er nogal moeilijk in, maar de verkoper zei destijds dat het leer soepeler moest worden. Ik kan er nu dus alleen in met een boterhamzakje om mijn voet. Dit is op zich niet erg en je voelt het ook niet, maar wanneer kan ik er nu zonder boterhamzakje in Verward

Het uitrekken is ook niet bepaald een pretje.....

Wie o wie kan mij een beetje stimuleren en antwoord geven op mijn vragen voordat ik ze in een hoek smijt!


stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:00

heb je van die trekkers om ze aan te trekken?
en zo'n laarzenknecht om uit te trekken?
ik moest in t begin ook met boterhamzakjes maar na een tijdje moet je het gewoon een keer zonder proberen

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:01

maar er bestaan toch zon dingen, tzijn net 2 touwtjes/rekkertjes, dat je op de rand van je laars moet klikken, en dan voet erin en zo omhoog trekken
en om uit te doen is er een soort houten/kunststoffen gevalletje waar je je hak moet in haken en zo uittrekken

en misschien eens insmeren met iets voor lezder te onderhouden?(zadelvet Haha!)

edit: vele typfouten verbeterd Bloos

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:11

Je bent niet alleen hoor,in dit probleem..Bij mijn laarzen duurde het zeker een maand voordat ik er redelijk normaal inkwam en zeker een half jaar voordat ik geen hulp meer nodig had bij het uitrekken..
Ik trok inderdaad ook boterham zakjes aan,later ben ik overgestapt op pantykousjes..Werkt ook heel goed.
Echte tips heb ik niet voor je helaas..Bij mij werkte het gewoon het beste,als iemand anders ze voor me uittrok..Kreeg het zelf echt niet voor elkaar...
Heel veel mee in de rondte lopen,dan ben je er ook snel vanaf..
Succes hoor Knipoog

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 09:15

Gisteravond ben ik er mee aan het fietsen geweest. Geen pretje
maar het schijnt goed te zijn!

Ik werd alleen een beetje bang omdat ik er zo moeilijk in kwam!
Het is toch een hoop geld!
Maar als ik er eenmaal in zit zitten ze als pantoffels!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:26

Gewoon nog een tijdje doorzetten... Ze zitten nu al als pantoffels moet je nagaan als ze ingelopen zijn!

Idd veel fietsen, dat deed ik ook toen ik ze had iedere avond een half uurtje fietsen, voor zover dat mogelijk was... en veel trappen lopen. En moest ik bijvoorbeeld huiswerk maken achter de comp dan trok ik ze ook aan.

Ik heb ook weleens gehoord dat het sneller gaat als je zo vol met water doet, even het water laten zitten zodat ze nattig zijn van binnen en dan aantrekken met zakken om je voeten en dan net zolang aanhouden totdat ze droog zijn. Dan gaan ze namelijk helemaal naar je benen staan...Misschien ook een optie?

In ieder geval succes ermee!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 09:36

Ik weet niet of ik dat durf hoor om ze in het water te zetten straks
lukt het helemaal niet! Dan zijn m'n laarzen naar de *piep*

De verkoper zij trouwens dat water funest is!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:42

ik zou ze gewoon veel aan doen, en als je thuis bent bv de hele dag aan doen, en om het uur ens af en aan doen Haha!
dan moet het wel lukken denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:49

Ik heb sinds gister mountain horse lazen
heerlijk, daar loop je zo in weg Lachen

Mijn oude zijn leren op maat gemaakte.
tot op de dag van vandaag kan ik er geen 100 meter mee lopen of mijn hielen zijn kapot

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:56

Gewoon vaak dragen, dan zijn ze zo ingelopen.
Ik trek mijn leren laarzen ook nog steeds aan met pantykousjes over m'n sokken hoor, anders kom ik er echt niet in... Schijnheilig

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:08

dutske schreef:
en misschien eens insmeren met iets voor lezder te onderhouden?(zadelvet Haha!)


gewoon schoenpoets is beter voor je laarzen dan zadelvet.

gewoon reglmatig aan doen, je moet er gewoon even doorheen...


BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 10:33

Ok bedankt voor jullie reactie en ik hoop dat
het al snel wat beter gaat!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:36

Ik heb mijn laarzen de eerste 2 weken alleen binnen in huis gedragen. Zodra ik thuis kwam van het werk deed ik ze aan. En dan stofzuigen, strijken, poetsen. Totdat ze teveel pijn begonnen te doen, en dan snel uit. Na 2 weken begon ik te rijden en dat ging meteen goed.

In de winkel heb ik ook laarzen aangehad waar ik alleen met een zakje in kwam, maar die vond ik zo hard knellen dat ik ze niet genomen heb.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:44

Flower schreef:
Ik weet niet of ik dat durf hoor om ze in het water te zetten straks
lukt het helemaal niet! Dan zijn m'n laarzen naar de *piep*

De verkoper zij trouwens dat water funest is!


Ik zou ook zeker geen! water in m'n laarzen laten lopen. De binnenkant is ook van (zacht)leer, denk dat je laarzen dan binnen de kortste keren de pijp aan Maarten geven.
Invetten met leervet is ook niet goed. Je laarzen worden daar te zacht van en gaan dus eerder stuk. Gewoon onderhouden met een vochtige doek en 1x per week inmasseren met lederdressing.
Om ze weer mooi zwart te maken, kun je soms zwarte schoenpoets gebruiken, maar als je te vaak schoenpoets gebruikt, smeer je de porieën van het leer dicht, dus alleen bv voor wedstrijden doe ik dat, maar ook weer niet altijd. Soms heb ik elke week een wedstrijd, dus dan wordt het toch nog te vaak.
Van lederdressing worden ze al heel mooi dus..

Wat betreft het inlopen, gewoon doorzetten Haha! , op een gegeven moment zitten ze echt wel lekker. Je hebt ze nog geen maand, dus trek er nog maar 5 maandjes voor uit, kan het alleen maar meevallen..
Persoonlijk vind ik de panty kousjes tip een hele goeie. Ga ik ook doen als ik weer nieuwe laarzen nodig heb, zakjes vind ik toch gauw gaan glijden.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:51

ik heb voor mijn rijlaarzen Cavallo wax. Dat vind ik persoonlijk fijn werken. In de "handleiding" die bij mijn laarzen zat, stond in dat je het beste kiwi schoenpoets kunt gebruiken. Die zou het beste zijn (van schoenpoets dan)


BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 10:56

Die lederdressing waar jij het over hebt heb ik toen gelijk aangeschaft
dat is heel goed.
Maar begrijp ik het goed dat ik de pantykousjes over mijn sokken moet aantrekken?

wouwke1

Berichten: 106
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Hilvarenbeek (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:00

Hallo,

Ik heb voor mijn laarzen bij de schoenmaker een middeltje gekocht in een spuitbusje. Dit spuit je in de laars daar waar je hiel door moet en komt te zitten. Het spul maakt het leer soepeler en dan gaat het sneller naar je voet staan. Dit werkt beter dan water in je laarzen zetten.

Maar vooral even doorbijten, als ze eenmaal goed zitten wil je niet meer zonder.

Groetjes Kim.

Unique alweer M2 + 13

Wallie B + 1

Gediplomeerd instructeur niveau 3.

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:03

Flower schreef:
Die lederdressing waar jij het over hebt heb ik toen gelijk aangeschaft
dat is heel goed.
Maar begrijp ik het goed dat ik de pantykousjes over mijn sokken moet aantrekken?

Ja je trekt gewoon pantykousjes over je sokken aan.
En het werk hetzelfde als die zakjes.

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:32

je kunt de wreven uit laten rekken, en elke keer als je ze aan trekt spiritus doen op de plekken waar je buigt, dan wordt het sneller soepel.

Ik heb ze nog niet zo lang, en met rijden zitten ze lekker maar voor de rest loop ik liever op mijn thermolaarzen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:36

beetje pijnlijk maar werkt wel, de trap op en neer lopen en dat elke dag een uur lang.
(na drie dagen werden mijn ouders gek van me)

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 12:12

Idd. mijn ouders worden ook gek van het traplopen.
Ik ben daar eigenlijk ook mee gestopt, ik fiets nu heel veel !!!!

Hahahha dat is goed voor de lijn en goed voor mijn laarzen !!!!!! Haha! Haha! Haha!

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:18

Toen ik mijn laarzen kocht zei de verkoopster dat je er bij het begin juist NIET mee moest fietsen, omdat anders die knik die er bij je hak inkomt bij het fietsen op de verkeerde plaats komt. Je maakt bij fietsen een andere beweging dan met paardrijden, de knik komt dan dus hoger en daar krijg je later last van.

"Een paard voelt een vlieg op zijn huid. Zou het niet voldoende moeten zijn om met die lichte aanraking met paarden te kunnen rijden....?"

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:13

Ik kan er niet eens mee fietsen. Daar zijn ze veel te hoog voor. Dus pijnlijk achter in m'n knie.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:01

weet je wat ook nog wel wil helpen is voordat je erin gaat talgpoeder (zo heet dat toch??) erin doen, zo blijft de binnenkant droog en kom je er gemakkelijker uit en de volgende dag weer in!!!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:39

Ik kan er ook moeilijk inkomen en uitkomen maar als ze eenmaal zitten, zitten ze heerlijk! Ik had ze ook binnen een paar weken ingelopen. Gewoon een tijdje per dag aan houden en veel fietsen! dan zitten ze echt zo goed!
succes!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers