Delmar pedigree wordt vanaf maart betaalsite...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Delmar pedigree wordt vanaf maart betaalsite...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 09:59

http://www.allbreedpedigree.com:

"Subscriptions

Beginning March 1, this site is going to be partially subscription based. A subscription for unlimited access to this site will cost $20 USD for four months or $50 USD per year (credit card payment or check payment). Until March 1, this site will be completely free. You may need to subscribe to access certain portions of the site, but registration is free and doesn't cost anything nor are there are any obligations to subscribe or pay for the site after the free trial period. "
Boos!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:12

hé, bah. Is er eindelijk eens een deftige site voor het opzoeken van bloedlijnen krijg je dit verdorie. Stoom uit je oren

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:16

Ach wat zullen een hoop mensen hier zich onthand gaan voelen Tong uitsteken Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:17

gelukkig kunnen we wel nog gratis inloggen en pedigree's opzoeken tot 5 generaties ver. OK dan! Dat is dus wel hetzelfde gebleven maar wie info wilt over bepaalde hengsten zelf moet dus betalen als ik goed gelezen heb.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 10:19

sarabande schreef:
Ach wat zullen een hoop mensen hier zich onthand gaan voelen Tong uitsteken Haha!


Ik denk erover te gaan betalen Tong uitsteken .
Ik vind het verkeerd dat hypomating betaald zal moeten worden en paarden toevoegen niet. Op die manier kan je natuurlijk hypomating doen door een hypothetisch paard in te voeren. Zit de database binnen kort vol met deze probeersels.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:21

ik vind het wel veel geld ca 50 euro per jaar of 20 euro voor 4 maanden. Ik ben al tevreden als ik tot 5 generaties ver kan gaan.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:28

Zannekin"]
[quote="sarabande schreef:
Ach wat zullen een hoop mensen hier zich onthand gaan voelen Tong uitsteken Haha!


Ik denk erover te gaan betalen Tong uitsteken .
[/quote]

Er is hierover al melding geweest in September dat er voor betaald dient te gaan worden.

Maar voor het opvragen van de eerste 5 generaties blijft vrij.
Na 3 jaar investering wordt het ook tijd dat er voor betaald dient te gaan worden.
Verder zaten er te veel op die hele pedigrees verziekte.
Dit zal gelukkig ook in de toekomst tot het verleden gaan behoren.

De begeleiding van de database voor nieuwelingen blijft van kracht via :
www.DataHorse.nl

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:02

Kijk, op zich ja, maarre, ik heb daar zelf al heel wat pedigree's en foto's opgedonderd en dat vind ik minder dat ik daar nu voor moet betalen.
Zo veel doe ik er nou niet op want ik heb mijn eigen database maar voor hypomating vind ik het wel erg makkelijk.
Aan de andere kant, ze hebben wel gelijk dat ze er geld voor vragen, dat stukje kan ik wel begrijpen vanaf hun kant.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 16-01-04 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:04

Ik vind het ook erg jammer. HEb altijd dankbaar gebruik gemaakt van die database en ik ga er niet voor betalen. Ik heb daarbij zelf ook vaak informatie aangevuld. Als iedereen dat nu uit eigen beweging doet, wordt de database vollediger, maar als mensen moeten betalen om er gebruik van te kunnen maken, zullen ze allemaal afhaken en niemand zal er nog iets aan hebben.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:04

voor het opzoeken en de foto's hoef je niet te betalen mits je via een gratis account inlogt. Wat ik dus wel wil doen. Alleen als je info wilt over een hengst moet je voor die info inloggen via een betalende account. Zo heb ik het begrepen van hetgeen ik las op de site zelf.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:07

Ik zou het geld er alleen voor over hebben als ALLE KWPN-paarden erin zouden staan vanaf hun geboorte inclusief hun volledige pedigree.
Een complete KWPN-database zou wat mij betreft zeer welkom zijn en daar zou ik nog wel meer geld voor over hebben............
Scheelt ook weer flink op de personeelskosten in Zeist waar de dames veel te veel tijd besteden aan het faxen en mailen van afstammelingenoverzichten naar de liefhebbers.............

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:07

chantal1 schreef:
Kijk, op zich ja, maarre, ik heb daar zelf al heel wat pedigree's en foto's opgedonderd en dat vind ik minder dat ik daar nu voor moet betalen.


Er is niks aan de hand voor de gewonen gebruiker.

Je kunt na 5 generaties gewoon verder zoeken.
via bv. het laatste paard.
Maar een beetje extra werk .
Verder is het programma nu toch veel luxer.
En voor de copieerders is het verleden tijd. Tong uitsteken

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:09

CGJ12 schreef:
Ik zou het geld er alleen voor over hebben als ALLE KWPN-paarden erin zouden staan vanaf hun geboorte inclusief hun volledige pedigree.
Een complete KWPN-database zou wat mij betreft zeer welkom zijn en daar zou ik nog wel meer geld voor over hebben............
Scheelt ook weer flink op de personeelskosten in Zeist waar de dames veel te veel tijd besteden aan het faxen en mailen van afstammelingenoverzichten naar de liefhebbers.............


inclusief hun volledige pedigree.

Jammer, maar die is vaak tekort. Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:13

5 generaties vind ik al teveel van het goed.
En als ik er meer wil kan ik toch gewoon recursief zoeken door de afstamming van de overgrootmoeder op te vragen?
Kwestie van creatief zijn.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:15

CGJ12 schreef:
5 generaties vind ik al teveel van het goed.
En als ik er meer wil kan ik toch gewoon recursief zoeken door de afstamming van de overgrootmoeder op te vragen?
Kwestie van creatief zijn.



Dat laatste vertelde ik toch al.
Alleen voor het fokken op papier,hypomating, ga je voor betalen want dat gaf nogal wat vervuiling.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:16

CGJ12 schreef:
Ik zou het geld er alleen voor over hebben als ALLE KWPN-paarden erin zouden staan vanaf hun geboorte inclusief hun volledige pedigree.
Een complete KWPN-database zou wat mij betreft zeer welkom zijn en daar zou ik nog wel meer geld voor over hebben............
Scheelt ook weer flink op de personeelskosten in Zeist waar de dames veel te veel tijd besteden aan het faxen en mailen van afstammelingenoverzichten naar de liefhebbers.............


Ze zouden eens met een commercieel iemand/team moeten samen werken dan zou zo iets misschien eens van de grond kunnen komen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:17

ceasario"]
En voor de copieerders is het verleden tijd. Tong uitsteken
[/quote]

Aaah, wat jammer nou Knipoog

[quote="ceasario schreef:
Alleen voor het fokken op papier,hypomating, ga je voor betalen want dat gaf nogal wat vervuiling.

En dat vond ik nou net zo interessant maar ja, we zullen het wel zien he, ik ga me er niet druk om maken enne tegen die tijd heb ik het er misschien wel voor over Knipoog

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:22

chantal1"]
[quote="CGJ12 schreef:
Ik zou het geld er alleen voor over hebben als ALLE KWPN-paarden erin zouden staan vanaf hun geboorte inclusief hun volledige pedigree.
Een complete KWPN-database zou wat mij betreft zeer welkom zijn en daar zou ik nog wel meer geld voor over hebben............
Scheelt ook weer flink op de personeelskosten in Zeist waar de dames veel te veel tijd besteden aan het faxen en mailen van afstammelingenoverzichten naar de liefhebbers.............


Ze zouden eens met een commercieel iemand/team moeten samen werken dan zou zo iets misschien eens van de grond kunnen komen.
[/quote]

Dat is Elsevier toch. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:24

Maar kun je je eigen paarden ook niet meer invoeren?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:26

Desiree schreef:
Maar kun je je eigen paarden ook niet meer invoeren?


Wel.
Maintenance

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 11:35

ceasario schreef:
Alleen voor het fokken op papier,hypomating, ga je voor betalen want dat gaf nogal wat vervuiling.


Ja en nu vul je gewoon een hypothetisch paard in, dat vervuilt pas.
De hypomatings werden niet aan de database toegevoegd.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:39

De gemiddelde huis-tuin-en-keuken-fokker heeft daar volgens mij ook geen belang bij.
Ik vind het daarentegen wel handig om van een bepaalde merrie niet zozeer een ouder-overzicht te krijgen als wel een KINDEREN-overzicht. En dat gedeelte werkt nu juist zo slecht op die site.
Ik heb zelf ook het een en ander ingevoerd, maar de link tussen ouder-en-kind is na maanden nog steeds niet bijgewerkt..............

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:46

Zannekin"]
[quote="ceasario schreef:
Alleen voor het fokken op papier,hypomating, ga je voor betalen want dat gaf nogal wat vervuiling.


Ja en nu vul je gewoon een hypothetisch paard in, dat vervuilt pas.
De hypomatings werden niet aan de database toegevoegd.
[/quote]

De hypomatings werden niet aan de database toegevoegd

Maar zijn er wel,vooral als je met 300 tegelijk bezig bent.

Kijk 3 jaar geleden was er niks.
En door initiatieve van een aantal personen is het uitgegroeid tot wat het nu is en samenwerking met liefhebbers over de gehele wereld.
Dus je mag niet klagen of koop een HIS programma.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:02

Het gekke is dat mensen (met name Nederlanders en ik in het bijzonder) niet willen betalen voor informatie. Internet moet geheel gratis zijn en betaald worden uit advertenties en dergelijke (en natuurlijk betaal je het dan ook uiteindelijk weer zelf, dat weet ik).
Daarom loopt dat HIS gedoe ook voor geen meter. Dat geld betaalt toch niemand ervoor?
Vergelijk het met de kranten op Internet. In het begin was het gratis, als lokkertje. Maar sinds de invoering van een betaald abonnement op internet van de Telegraaf e.d. is er geen hond meer die er gebruik van maakt.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:17

Nou, ik wil best betalen maar het moet wel reeël blijven.