genieten van je zwangerschap (even klagen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:07

hai,

haha wat een bekende verhalen ik ben nu 8 maanden zwanger ... en heb ook heel wat drama achter de rug, ben het zwanger zijn wel een beetje beu nu.. Gelukkig ben ik er bijna vanaf hahaa...

Mijn ervaring is dat de laatse maanden fijner zijn als de eerste.. heb t wel zwaar met die buik , maar heb minder kwaaltjes als in het begin..
Echt alles is bij mij de revue gepasserd, bekkeninstabiliteid, misselijk, spugen, zwangerschapsjeuk, striemen, duizeligheid, vermoeidheid, vocht vast houden en ga zo maar ff door ... Haha!

Heerlijk he als je het begint te voelen! Echt een wereld gevoel.. Wacht maar tot je wat verder bent dan voel je het de hele dag!.. Al is dat ook niet altijd lekker ik heb er gekeusde ribben aan over gehouden, en verschrikkelijk last van maagzuur... Schijnheilig Haha! ..

Nog even vol houden! Ik kan ook haast niet wachten totdat ik de kleine in mijn armen kan stoppen! gelukkig hoef ik niet meer zo lang als jou te wachten hahaha Haha! Schijnheilig Bloos

( voor de geintereseerden : http://people.zeelandnet.nl/deboradb/baby.htm Knipoog )

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:36

Hey Deborah, Leuke site zeg...
Ben ook aan een site begonnen, en die gaat de lucht in als onze meid geboren is. (jaaaa, wij ook een meisje !!)

mag ik even tussen neus en lippen door vertellen dat ik al 3 uur lang met steken in mijn onderbuik zit.... zou dat iets betekenen ?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:47

ik wil je niet ontmoedigen Tamara, maar het zou me nu werkelijk niets verbazen als jouw kind lekker bleef zitten waar ze zat tot haar 21!!!. HAHHAHA!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:49

Sando schreef:
mag ik even tussen neus en lippen door vertellen dat ik al 3 uur lang met steken in mijn onderbuik zit.... zou dat iets betekenen ?

Dan begint het volgens mij toch wel wat te rommelen in je buik.....ik zal heel hard voor je duimen dat het op gang aan het komen is OK dan!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 23:57

Probeer zo veel mogelijk te ontspannen, dan komen weeën sneller op gang. (daarom beginnen weeën vaak 's nachts) neem een bad of douche. Laat je man/ vriend je masseren.

Misschien is het nog niets, maar wie weet. ...
Ik duim door!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:59

Desiree schreef:
ik wil je niet ontmoedigen Tamara, maar het zou me nu werkelijk niets verbazen als jouw kind lekker bleef zitten waar ze zat tot haar 21!!!. HAHHAHA!


En bij deze kroon ik jou tot "Opper Bokt Muts 2004"

Proficiat met deze titel !! Haha! Haha! Haha! Dooske !!! hahaha....

Ja, ik hoop dat het ook iets is... hmmm.. een bad.. goed idee...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:19

Die kroning van jou stelt niets voor. Voel me nog steeds geen boktmuts! En, is ze er nu NOG niet?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:33

orri schreef:
Je kunt altijd wonderolie proberen Sando!!!

Bij de eerste was ik wel misselijk de eerste 5 maanden maar dat was dan na overgeven wel weg. Verder was ik niet moe. Ik kon absoluut niks handelen dat nauwsluitend om mijn maag/taille zat, daar werd ik al misselijk van.

Bij de tweede ben ik bijna 7 maanden zooooo ontzettend moe geweest, en continu misselijk met maagzuur...en dan heb je er nog een rondhobbelen ook.

Maar goed, vriendin van mij was zo misselijk en zwanger van een tweeling dat ze opgenomen in het ziekenhuis in een donkere kamer lag en alleen maar cola kon drinken Scheve mond


Of Ananas!!! Een vriendin van mij had het over (verse) ananas eten om de bevalling op te wekken. Toen ze 8 dagen overtijd was vroeg ik haar of ze wel aan de ananas zat...ze zei: ja, aan de ananas, rode wijn en verkeersdrempels.... Haha!
Ikzelf had de laatste weken 6-9 cm ontsluiting, ik mocht niet traplopen en niet persen op de wc enz. Eerst de 37 weken halen.. Nou...ik heb zitten persen of mijn leven ervanaf hing, maar er gebeurde echt niks. Tot ik PRECIES 37 weken was, toen kwamen ze uit zichzelf Knipoog Die hebben gedacht: 37 weken en geen dag eerder!!!! Clown

Is je meisje er al Sando?

Min vriendin is zwanger van de 3e en had heel veel bloedingen, ze dachten aan een miskraam. Gisteren is ze bij de gyna geweest voor echo: kleintje zit er nog, met kloppend hartje en al!!!! OK dan!
Nou maar hopen dat het goed blijft gaan, het is nog zo pril (bijna 7 weken pas..)

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:36

hmmmm... vals alarm dus....
De steken en krampen hebben aangehouden tot half 4 vannacht.
En elke keer als ze even weg waren, dacht ik:"Neeee, kom terug !! Doorgaan !!` Maar het is dus gestopt. Nou vandaag maar naar de gyneacoloog, eens kijken wat die te zeggen heeft.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:42

En Sando.... al wat meer bekend???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:47

Goh sando, die kleine zit je NU al voor de gek te houden! Misschien moet je haar toch maar naar mij noemen! *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:50

Sando schreef:
hmmmm... vals alarm dus....
De steken en krampen hebben aangehouden tot half 4 vannacht.
En elke keer als ze even weg waren, dacht ik:"Neeee, kom terug !! Doorgaan !!` Maar het is dus gestopt. Nou vandaag maar naar de gyneacoloog, eens kijken wat die te zeggen heeft.


Ik heb vanaf week 39 bij de tweede steeds harde buiken gekregen in poses van 20 minuten.... uiteindelijk beviel ik met 41 wk in 20 minuten Scheve mond
Voordat de verloskundige er was...waren 2 steken, slijmprop verloren, persdrang... en maar weg puffen maar als het hoofd eenmaal staat moet je wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:36

Sando schreef:
hmmmm... vals alarm dus....
De steken en krampen hebben aangehouden tot half 4 vannacht.
En elke keer als ze even weg waren, dacht ik:"Neeee, kom terug !! Doorgaan !!` Maar het is dus gestopt. Nou vandaag maar naar de gyneacoloog, eens kijken wat die te zeggen heeft.



jeetje spannend!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoop voor je dat t door gaat zetten!! Maar je bent morgen pas uitgerekend toch? Nog ff geduld de meetse blijven nog even lekker een weekje langer zitten, kreeg gister te horen dat je niet langer meer als 2 weken vertijd "mag" zijn dan word de zwangerschap ingeleid.. Kan dus niet zo heel lang meer gaan duren!

Wat betreft de annanas daar zou je het binnenste ( bittere ) van op moeten eten , daar zit een "giftig" stofje in waardor de bevalling opgewekt kan worden.. maar zou hte niet aanraden , mannen kunnen van dit stofje zelfs onvruchtbaar worden dus t is best gevaarlijk spul Tong uitsteken

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:04

Ja,ze had het over dat binnenste....
Lijkt me niks.
Die verkeersdrempels dan misschien????? Haha! Gauw Sando..pak de auto en crossen maar!!!!! Knipoog

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:08

Debo schreef:
Wat betreft de annanas daar zou je het binnenste ( bittere ) van op moeten eten , daar zit een "giftig" stofje in waardor de bevalling opgewekt kan worden.. maar zou hte niet aanraden , mannen kunnen van dit stofje zelfs onvruchtbaar worden dus t is best gevaarlijk spul Tong uitsteken


Das niet giftig hoor, zit nl ook in bitter lemon!!

Ik heb stapels ananassen en flessen bitter lemon geprobeerd in mijn tijd!!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:13

suzanne schreef:
Gauw Sando..pak de auto en crossen maar!!!!! Knipoog



Oke, ik ben effe crossen in de bossen !!! hihi...

nou, zometeen naar de gyneacoloog... wel spannend hoor.
Ik neem mijn tasje met spulletjes maar mee, je weet het nooit, toch ?
Het kan ook zijn dat ze dadelijk zegt,:"nee hoor, jij wacht nog meer lekker 2 weken, niets mis met je.."! aaaarggghh... Mag ik hier dan even komen uithuilen ?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 15:35

Tuurlijk mag je komen uithuilen, daar heb ik dit topic toch voor gemaakt. Ik duim nog steeds, heeel binnenkort kan jij je kleine vasthouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:00

hihi erg he dat wachten hahahaa.. weet er alles van..

Hoeveel zwangeren zijn er trouwens nu op bokt?

juval

Berichten: 13211
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:26

Wat spannend Sando, misschien mag je wel blijven, ik zal voor je duimen..... de 16e is een prachtige dag om geboren te worden.
Veel succes!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:25

Samsam"]
[quote="Debo schreef:
Wat betreft de annanas daar zou je het binnenste ( bittere ) van op moeten eten , daar zit een "giftig" stofje in waardor de bevalling opgewekt kan worden.. maar zou hte niet aanraden , mannen kunnen van dit stofje zelfs onvruchtbaar worden dus t is best gevaarlijk spul Tong uitsteken


Das niet giftig hoor, zit nl ook in bitter lemon!!

Ik heb stapels ananassen en flessen bitter lemon geprobeerd in mijn tijd!!
[/quote]

WONDEROLIE!!! ik moest er direct 2x van overgeven maar diezelfde nacht ben ik nog bevallen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:34

orri"]
[quote="Samsam"][quote="Debo schreef:
Wat betreft de annanas daar zou je het binnenste ( bittere ) van op moeten eten , daar zit een "giftig" stofje in waardor de bevalling opgewekt kan worden.. maar zou hte niet aanraden , mannen kunnen van dit stofje zelfs onvruchtbaar worden dus t is best gevaarlijk spul Tong uitsteken


Das niet giftig hoor, zit nl ook in bitter lemon!!

Ik heb stapels ananassen en flessen bitter lemon geprobeerd in mijn tijd!!
[/quote]

WONDEROLIE!!! ik moest er direct 2x van overgeven maar diezelfde nacht ben ik nog bevallen Haha!
[/quote]

hihi ik zal t dan maar onthouden voor als het mij te lang gaat duren haha .. Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:58

Sando schreef:
Ik wil natuurlijk zonder de ruggeprik, maar we moeten blij zijn dat het wel bestaat. Je kunt dat nooit van te voren aangeven. Het ligt aan het verloop van de weeen. In tegenstelling met Belgie krijg je hier ook niet zomaar de ruggenprik.

Inleiden geen pretje.... nee, dat heb ik ook gehoord. Maar weet echt niet wat ik er moet verwachten, zal eens even gaan neuzen.
Maar liever inleiden en wat meer pijn, dan nog ruim 2 weken zo rondlopen. Ik heb nl niet het idee dat mevrouw eruit wil....


In België krijg je inderdaad wel op gewone vraag een ruggenprik, maar dan hebben ze van die koppige types zoals ik Haha! Kregen ze niet aan mij versleten hoor, dat ding! No Way dat ze in m'n rug zouden prikken, prikken doet pijn hoor Tong uitsteken *LOL* Ingeleid worden is niet zo erg hoor ... m'n zoon hebben ze het water gebroken gewoon, ik had al een cm of 4 ontsluiting en er was nog geen aktie Haha! Gewoon zoon eruitgepoept in zes uurtjes tijd, geen scheurtje te bekennen achteraf OK dan!

M'n dochter is ingeleid eerst met zo'n vaginale pil, maar dat pikte mevrouw niet Tong uitsteken Toen nog één ... en nog geen reactie. Toen maar met een baxter. Die baby heb ik er als het ware uitgeplast *LOL* .... Drie uurtjes, geen centje pijn tot het laatste uur waarin ik volledige ontsluiting had maar moest wachten op de gynecoloog die gaan eten was Boos! ... "Niet persen hoor mevrouw, het kind hangt er al bijna uit en de dokter is er nog niet" Boos! Boos! Boos! ... ja ja ... Tong uitsteken Dokter heeft "het" gewoon nog kunnen vangen *LOL* Inleiden is dus niet altijd gelijk aan enorme pijnen en bloederige bevallingen ... Ik heb ze beiden makkelijk gehad zonder hulp van pijnstillers en ik ben er fier op!

PS die krampen op voorhand zijn niet voor niets, het is de baarmoederhals die rijper aan het worden is en verstrijkt. Eens dit gedaan is gaat het vlot hoor Knipoog ....

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:21

Nou, Update !!

Helaas pindakaas....

Kort gezegd, Afwachten !!

Even bloed geprikt en urine achtergelaten.
Volgende week weer terug... Ik hoop dat ik dat niet haal....hihi...

sonjabelgium schreef:
PS die krampen op voorhand zijn niet voor niets, het is de baarmoederhals die rijper aan het worden is en verstrijkt. Eens dit gedaan is gaat het vlot hoor ....


Mooi... ja, dat zei de gyneacoloog ook al...
Nou, het mag wel door blijven gaan hoor, ik hoop dat het een dezer dagen toch door gaat zetten !

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:27

Idd het hart van de ananas eten, daar zit een hele lage concentratie oxytocine in (hetzelfde middel als waarmee ze weeen opwekken in het ziekenhuis, alleen veel lager gedoseerd). Wonderolie wordt ook wel eens gezegd. Dat zorgt voor darmkrampen, maar het wil wel eens dat je door die krampen ook baarmoederkrampen (weeen) opwekt. Sexen wordt ook wel gezegd, maar of dat nou zo plezierig is....
Op zich is ontspannen prima, als je maar niet gaat liggen wachten. Het wachten kan nog wel uren (dagen?) duren, dus beter in een rustig tempo doorgaan.

Wel grappig om nu ook zo'n on-line bevalling van een ander mee te maken... Moet je nog maar eens terug zoeken rond 28 juli......

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:36

Dat dacht ik al Sando...balen voor je...maar wie weet is je meisje (goh ook al een meisje..volgens mij worden er veel meisjes geboren..wij krijgen ook een meisje) er zeer spoedig.

Welk ziekenhuis/gyn ben je geweest?