Ik wil een hond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 18:04

Al jaren zeur ik om een hond. En ze blijven maar nee zeggen, mijn ouders. Wat moet ik hier nu tegen doen?

Ik ben echt een eenling, ik heb bijna geen vrienden. Mijn vriendschappen zoek ik echt tussen de dieren, ik wil zo graag een hondje voor mezelf!
Ik zou een hond echt een heerlijk leven kunnen geven, ik heb tijd zat en we hebben een grote tuin. Ik weet veel over honden (heb inmiddels alle boeken over honden gelezen)

Ja ik heb Loki wel, maar die zie ik maar een uurtje per dag, ik wil gewoon een vriend die er altijd is als ik thuiskom.

het klinkt misschien zielig en egoistisch. maar ik kan hier echt zo depri van worden, ik verveel me altijd te pletter.

Hoe kan ik mijn ouders overhalen?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:05

Gewoon zeggen dat je alles voor het hondje doet enzo.....

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:21

denk er eens goed over na. stel je voor, over een tijd heb je Loki onder t zadel, en je wilt een dagtocht met m gaan maken. wat dan met je hond?? je hebt aan je ouders beloofd dat jij hem dan altijd doet, dus zij doen m niet voor je. dus wordt ie niet uitgelaten.
stel, je hebt een dag lang school, en moet 's avonds nog naar muziek. geen tijd voor de hond, waar je ook mee moet spelen en uit moet laten. je komt laat thuis van muziek, t regent, t waait en t onweert. niet echt kewl om dan nog naar buiten te moeten met een hond...
vind ik. ik wil ook graag een hond, maar ik zit overdag op school, ben 's avonds best vaak bij mn vriend (of hij bij mij) en ook mn ouders zijn overdag weg, net als mn broer. Mn moeder zou een hond ook heel leuk vinden, maar geen tijd. Wees eerlijk voor de hond, als je niet genoeg tijd hebt doe het dan niet. neem een goudvis ofzo. *LOL* *LOL*
of een boerenkool maar die is van mij Haha! Lovers
ik zou zeggen, denk er nog eens goed over en ga er dan rustig met je ouders over praten

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:24

mmmz wat maaike zegt zit dus echt wel wat in hoor!

waarschijnlijk héb je dr ook wel heeel goed over nagedacht hoor.. twijfel ikniet aan, maar denk nóg eens een keer goed na!
en dan écht realistisch
wij hebben sinsd iets langer dan een jaar ook weer een hond, en daarvoor liep ik dus ook van jaa en ik laat m echt wel uit of t regent of niet maakt me niks uit.. nouja ik geef eerlijk toe dat doe ikdus echt niethoor!
kijk als niemand het doet doeik het, maar nu doen mn ouders hetd us hetmeest, nou moet ik wel zeggen dat de hond niet van mij is en eigenlijk dus van mn moeder.. maargoed we zitten hier in nederland en het is meestal slecht weer en dan i het echt geen lolletje om met de hond te gaan lopen hoor!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 18:59

Ja ik heb er goed over nagedacht......oow ik weet het ook nieet hoor.

We hebben echt een mega tuin, waar onze eigen hond ook zn behoefte doet.

tja het is moeilijk, ik krijg mn ouders echt niet zo ver. ze vinden dat ik egoistisch ben en nooit tevreden.

voel me gewoon zo f*cking eenzaam Huilen

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 19:42

jullie hebben al een hond?
enja ik denk dat als je dan zelf nog een hond er bij hebt het voor jou niet veel oplost. een levend wezen kan je niet op eisen. Als jij je f*cking eenzaam voelt lost een hond niets op. vooral als je al een andere hond hebt dan trekken ze naar elkaar toe en heb jij er nog niets aan. als je je eenzaam voelt moet je daar zelf wat aan doen. begeef je onder de mensen. sluit jezelf niet af. ga eens wat gezelligs doen met je klasgenoten. enja voor de rest sluit ik me bij maaike aan. (heb nog wel een radijsje anders maard ie is al 6 maanden ofzo)

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 20:42

hey dat komt me bekent voor. Mijn ouders wilden geen hond meer, en toch ben ik blijven doorzeuren foto's laten zien van honden die te koop stonden of van de dierenbescherming. Ze werden er zo gek want ik vroeg over een hond voor (de sinterklaas de kerst enz.) Toen met de kerst werd mijn vader heel erg kwaad en hij zei hou nou op met dat gezeur. IK was weer lekker bijdehand (zoals altijd) en ik zeg ja als jij mij een hond geeft. ik zorg er echt wel voor, en wat kreeg ik 3 januari mijn lieve hond scooby van 8 weken oud.

Ik ken mij pap wel een beetje hij zei ooit er komt geen kat in huis want dan ben ik weg! we hebben er nou 2 en hij is er nog steeds

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:02

haha nou als je echt goed hebt nagedacht en als je het echt zeker weet heb ik nog wel een tip...
ga naar zuid-frankrijk, daar zijn heel veel zwerfhonden. en is er eentje bij die niet bijt en die meeloopt, en er lief uitziet? mooi zo. ik wed dat je ouders het niet over hun hart kunnen verkrijgen om hem achter te laten.
nee, geintje. maar dat is het verhaal achter onze hond Haha!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 10:13

Felice, wij hadden onze hond ook uit Zuid-Frankrijk meegemokkeld. Schat van een hond en 10 jaar plezier van gehad. Heeft de jouwe ook het model van een herder maar dan voskleurig?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 10:24

Ik had dat ook destijds toen onze Bessie gestorven was. Ik zei tegen mijn moeder: een paard heb ik niet, en die vriendinnen van mij hebben allemaal verkering dus daar heb ik ook niets aan. Ik ga niet elk weekend uit en flink doorzakken, ik rook niet, drink niet, gebruik geen drugs, ik stel eigenlijk helemaal niet veel eisen. HEt enige wat ik wil is een hond. Is dat nou zoveel gevraagd? Ik heb nu zomervakantie, nu heb ik tijd om de hond zelf op te voeden. Jij kunt gewoon verder gaan werken, hobbyen, whatever. Nu is het het juiste moment! en toen gingen we naar het asiel om een hondje te halen. Dat was 10 jaar geleden, en Polle is nog steeds mijn beste maatje.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 17:26

Ik zou het ook wel leuk vinden alser nog een hondje thuis kwam. Maar sorry dat ik het zeg. Maar eerst loop je heel lang te zeuren voor een paard, en nu heb je die en dan ga je zeuren over een hond?? Verward

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 18:26

Citaat:
Op 2001-11-12 09:13, schreef Barbara:
Heeft de jouwe ook het model van een herder maar dan voskleurig?



het model van een herder ja, maar niet voskleurig, maar zwart, alleen bij haar ogen is het een beetje lichtbruin en bij haar poten ook... check ook envy.nu/felicegirl/fotoalbum.html <= let niet op de foto's van mij maar op die van m'n hond he Haha!

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 18:52

ik wil ook al zo lang een hondje( en nog wat andere dieren) maar het mag ook niet omdat we in de stad wonen, toen ik voorstelde dat we gingen verhuizen naar het platteland werd mijn moeder een beetje boos..................