[VD] Het oppakken van VD gaat gewoon TE goed :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

[VD] Het oppakken van VD gaat gewoon TE goed :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 19:11

Sinds 2 weken had ik de Vd 'training' weer opgepakt. We hadden ruim een half jaar niets nieuws meer gedaan en dat was eigenlijk toch wel jammer.

In nog geen 5 minuten leerde hij zijn achterbeen optillen.
Enkele dagen later in een kwartiertje trappen op commando en sinds gister nog een nieuw kunstje:

Pirouette Haha!

De eerste paar keer snapte hij er werkelijk geen hout van. Na een aantal keer met lijn en daarna alleen met halstertouw gedaan te hebben snapte hij ook dat. Damn mijn SUPER PONY!! Lovers
Ben echt helemaal trots Lachen

Ook gaat het steigeren onder de man (niet ik hoor :p) steeds evenwichtiger en hoger.

Ja, ik ben blij dat we het weer opgepakt hebben Lachen Nu nog nieuwe kunstjes bedenken (wat echt niet meer meevalt) en we trainen weer vrolijk verder Haha!.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:18

Wat goed dat hij VD zo goed oppakt! OK dan!
En gelijk als zoveel nieuwe kunstjes erbij geleerd!
Super!,Ecvht een super pony Lovers

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:23

Goed joh!! Lekker dat ie het zo snel oppakt!
Tip nieuwe kunstje: knielen, en liggen?

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:43

Wat fijn dat Pink het weer zo goed oppakt

Natuurlijk verwachten we wel binnenkort een nieuw fotoxtopic met al zijn (nieuwe) kunstjes Knipoog

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:52

Ahhh lekker toch? Lovers
Veel suc6!


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 20:39

Bedankt voor de leuke antwoorden Lachen

Evy: Ja dat gaat zeker komen.
Ik heb dit geplant in de zomer. Ik wil het gaan doen dmv het zelf gaan liggen na het werk (=zweten) of afspuiten.
Reden:

Knielen lukt (mij?) apsolute niet. Pinky weigert om in het compliment zijn 2e knietje erbij te trekken (lijkt me ook heel moeilijk aangezien dat been echt stijf vooruit staat).
Vanuit het compliment wil ik het niet leren aangezien Pinky het compliment erg mooi (vind ik) uitvoert en dat wil ik apsolute niet kwijt voor liggen.
Dus we gaan het op de 'rol-manier' proberen maar daar moet het warmer voor zijn Lachen

Als dat lukt komt uiteraard liggen, dood liggen (plat, pootjes omhoog enz) en zitten, maar daarvoor moeten we nog even gedult hebben tot het betere weer Lachen

Elke: Haha oke Lachen Al is piroutte moeilijk op de foto te zetten Tong uitsteken Maar ik zal mijn best doen Knipoog

[ITP] Pink's nieuwe kunstje; Trappen op commando
Hier staan de laatste nieuwe foto's van Kick en steigeren onder de man

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:42

Je hebt gewoon een super pony Haha! Misschien kun je hem leren voorwerpen (bv zakdoek) op te laten pakken en naar je toe te brengen? Kan hij ook al ja knikken en nee schudden of flemen? Dat zijn ook nog leuke dingetjes.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 10:40

Apporteren wil ik hem idd nog leren.Verder ga ik maar eens heel die brainstromen Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:15

Vakantie, of een trainingsstop, werpt inderdaad zo opvallend vaak veel vruchten af! Die ervaring had ik laatst ook drie keer, toen de pony's een weekje bij een boer op de wei hadden gestaan terwijl wij op vakantie waren, en ik ook op vakantie was. We kwamen twee dagen voor Oud en Nieuw terug en dit was wat [***] en [***] mij voorschotelden.

Ik was met [***] vd aan het trainen en gebruikte daarvoor twee zwepen (Spaanse pas) en de lange teugel (voor longeren/lange teugel dressuur). Op een gegeven moment gooide ik de zwepen en de teugel op de grond (foei! Haha!), om te kijken hoeveer voer ik nog in mijn zak had zitten. Ik was dus was aan het rommelen en ik zag [***] al zijn hoofd laten zakken richting het gras, waar hij wat begon te rondsnuffelen. Ik dacht nog afkeurend dat hij toch niet weer stiekum ging grazen en wilde net een bestraffend 'nee' zeggen, toen ik wat beter keek naar wat hij eigenlijk aan het doen was. Hij leek de teugels wat opzij te duwen om misschien wat gras eronder vandaan te halen, maar ik vond het wat vreemd. Ik wilde daarom hem weer ter attentie roepen, toen hij plotseling zijn hoofd weer omhoog trok en de teugels in mijn hand duwde. Ik was stomverbaasd en was helemaal verbijsterd toen hij nog een tweede stuk teugels pakte en aan me gaf. Idioot! Ik groef al meteen met mijn hand diep in mijn zakken op zoek naar een beloning, toen [***] me plotseling de ene zweep aanreikte en tenslotte de andere ook nog. Bizar!

[***] kende het apporteren al wel, maar zo goed (lees: echt in mijn hand stoppen) had hij het nog nooit gedaan, bovendien had hij nog nooit eerder zwepen of teugels aangegeven en wat me nog het meest verbijsterde was dat hij ervoor koos om die dingen aan mij terug te geven, terwijl ze in het gras lagen en hij net zo goed kon gaan eten. Ik was in de wolken.

En met [***] gebeurde iets soortgelijks. [***] kan al bijna een jaar het compliment, maar echt goed op zweephulpen krijgen lukte steeds niet echt helemaal. Voor de vakantie waren we op het punt gekomen dat ik met afwisselend aantikken van zijn been en buik met de achterkant van de zweep hem wel omlaag kon krijgen, maar soms moest ik toch weer met de hand te hulp schieten, en kon ik daardoor nooit echt afstand nemen. Nu werkten we aan de lange teugel op ons trainingspleintje en ik stuurde hem zo naar de plaats waar we altijd het compliment oefenen. Ik had de buitenteugel schuin over zijn rug naar mij toe lopen en had een lange koetszweep bij me. Dus ik dacht, waarom niet? En tikte met het uiteinde van die zweep zijn been twee keer aan, zei 'buig', kneep heel licht in de teugels (die hulp accepteert hij anders nooit) et voila; [***] was in het compliment. Ik sprong bijna een gat in de lucht! Ik stond nu echt op drie meter afstand en hij knielde op zweep- en stem! En toen hij het de keer daarna weer deed was ik helemaal high.. En alsof dat nog niet genoeg was, besloot [***] tijdens diezelfde training ook nog eens dat hij heel misschien eens kon proberen om zich te ontspannen tijdens het doodliggen, zijn voorbenen rustig te strekken in plaats van bang opgetrokken te houden en die houding drie seconden vol te houden in plaats van de gebruikelijke 1. Het langeteugelen zelf ging dan weliswaar wel knudde (je kunt niet alles hebben Haha!), maar ik was echt helemaal gelukkig.

Het allermooiste was echter misschien nog wel dat de pony's om 1 over 12, tijdens oud en nieuw, toen ik even de in ging om de pony's te controleren, hun wilde renpartijen ondebraken en bij me kwamen staan. En [***] best wel even een vrije Spaanse pas wilde doen. Waardoor ik bij mezelf dacht, zal ik even proberen...? En ja hoor. [***] zakte keurig door zijn knietjes en lag voor me op de grond. En dat terwijl de wereld om ons heen ontplofte!

Tja, en als dat dan allemaal direct na een weekje vakantie gebeurt, dan weet je weer dat je gewoon niets anders nodig hebt dan een [***] en een [***], en je bent volmaakt gelukkig. Zucht, wat een mannen... Haha!

MuSLi

Berichten: 5204
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:53

Wat leuk dat hij het allemaal zo goed oppakt...
Komen nog wel meer foto's denk ik, of niet? Haha!

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:23

ja apporteren kan je goed leren met de clickertraining ben ik ook meebezig was ff een weekje gestopt met clickeren want had niet veel tijd en zin maar ga nu weer verder

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:47

leuk kunstje van Banjer: ze kan een omgevallen pion rechtop zetten (zo'n grote oranje... Haha!)

Misschien iets voor Pinky??

funkyfellow

Berichten: 34
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:36

da moet toch ook zo
pinki s een super paard.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:26

Lekker hoor veel plezier!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131842
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:07

Dit is al een oud topic, vandaar een slotje.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, OmgiliBot en 7 bezoekers