spieren trainen (uhum die van mezelf)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 16:12

Iemand tips voor het trainen van mijn benen.
Volgens mijn instructeur schiet mijn been nog wel eens te kort , vooral aan het einde van de les.
Ik ben wat slap in mijn benen, Joy heeft maar weing been nodig
(het is niet zo dat ze niet reageert ofzo)
maar ik wil nog wel eens kramp krijgen.
heeft iemand tips?
Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:34

Euhm, wij moeten op school altijd hard lopen. Bij fitness hebben ze geloof ik ook van die apparaten om je beenspieren te trainen.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:39

wat je kan doen is staan in de beugels op de lange zijden. zo train je je spieren en maakt ze ook langer. het helpt echt. veel succes.

groetjes joyce

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:54

tai-chi heeft bij mijzelf heel goed geholpen om god soepel te worden. Bij onze les wordt het hele lichaam geofend en ga je goed soepel te paard. Heb tai-chi les vanwege m'n RSI, maar het maakt je ook lekker soepel te paard en das ook weer mooi meegenomen.

Knipoog

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 18:22

Als je je kuiten wilt trainen, moet je op iets gaan staan dat hoger is dan de grond, b.v. je bedrand, de onderste plankt van de bak, een traptree enz.
Je moet dan met je bal van je voet daarop gaan staan en dan omhoog en omlaag gaan met je hielen, dus zeg maar zo ver mogelijk je hakken uitdrukken en dan op je tenen staan.
Na een tijdje voel je dat wel

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 18:42

kuitspieren: ga op je tenen staan, zak terug tot je hiel bijna op de grond is en dan weer omhoog. Dit snel achter elkaar doen, bijvoorbeeld 10x. Even rusten en dan weer 10x. Zo 5 series van 10 herhalingen. Tussendoor je benen stretchen: voorover buigen en met de handen naar de grond.
Natuurlijk kan je het aantal herhalingen later opvoeren. Om je kuitspieren nog sterker te maken kan je het ook op 1 been doen (wel jezelf vasthouden).

Bovenbenen en bilspieren: kniebuigingen, handen in de zij, buikspieren aantrekken en kniebuigingen maken. Bijvoorbeeld starten met 3 series van 10 herhalingen.

Binnenkant dijbenen: ga staan en til 1 been zijwaarts op tot ca 15 cm boven de grond, vanuit deze beginstand 10 x je been zijwaarts omhoog bewegen. Daarna van been wisselen. Dit ook weer 3 series van 10.

Als je dit enige tijd volhoudt en bijvoorbeeld 3 a 5 keer in de week oefent dan krijg je sterke beenspieren en je werkt aan je conditie. Zeker als je het combineert met nog wat andere oefeningen als situps (buikspieren) en opdrukken (borst en armspieren). Knipoog