Wie kent Landaris??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 19:14

Hallo!
Mijn verzorgpaard Tinne was een BWP en haar vader is Landaris, haar moeder is Hertogin. Kent iemand nog nakomelingen van Landaris???? En dan misschien ook nog van Landaris en Hertogin?? Hier nog even een foto van Tinne Lovers :
[img]../upload/1865/tinne3.jpg[/img]

xxx

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 09:25

Afbeelding
Pure Holstein, from an exceptional lineage. He is available for Belgian stallion service. Landaris is noted for both his sire's lineage as well as the dam's lineage. Producer of the Olympic Champion Classic Touch who has become a legend under Lutger Beerbaum in 1992 in Barcelona.
Landaris' sire is the legendary Landgraf I, one of the best German top-class stallions since World War II. He has a total winnings of over 62 million BEF in his career, he is most definitely in the elite of German horses.
He has produced many fantastic show jumping horses. The World Cup held in Stockholm (1990) saw four of his offspring: Landlord, Lanciano, Libero and Louis. The latter two also took parts in the Seoul Olympic's (1988).

Landaris' dam is an offspring of Caletto II (son of Corde "Sieger stallion") who unfortunately disappeared at a very early age. In only for seasons this high-class stallion managed to produce 7 approved stallions and several top horses in international competitions such as Classic Touch (Olympic gold 1992), Calgary (German Champion in 1990 and 1991), Caretino, Classic Dream, etc. Caletto is a horse with a great deal of class, a good model who excels at most things.

Peru, Landaris' grand-mother gave us Ladykiller xx. She was active between 1965 and 1979. In her first season she produced eight approved stallions (inclusing "Sieger stallions" Landrat, Laertes, Landsturm and Landgraf I, Landaris' sir). This Ladykiller has become an expression at Holstein. In fourteen years, he has produced 35 approved sons.

Landaris, winner of the Classic Cycle for 5-year-olds in 1994 is a son of Landgraf I, of a wellknown mothers' line. Landaris has the same blood as the Olympic Champion Classic Touch !! He has already proven this at a very early age in sports

PERFORMANCES
1993: winner Classic Cycle for 4-year-olds; finalis Belgian Championships for 4-years-old in Gesves.
1994: winner Classic Cycle for 5-year-olds (24/4); 2nd place in the semi-final of the Belgian Championships in Gesves (4/8); Belgian Championships in Kapellen, winner of the test for 5-year-olds (27/8).
Winner of the fist heat of the stallioncompetition in Putte 1995 (30/11)

(9) RBG LANDARIS
Johan PHILIPPAERTS (BEL) BCM-PRIX CSI Maastricht
International Jumping Competition
Two Phases Table A/A 1.45m.
FEI Art. 284.2.3. **GROUP B**
Friday, November 27th 1998


(7) RBG LANDARIS - holst.
StalliondBr.1987Landgraf I x Cantares Johan PHILIPPAERTS (BEL)
SAAB GROTE PRIJS VAN VLAANDEREN International competition 1m50 CSIO Mechelen
Table A with one jump off against the clock
Sunday, 27 December 98 Class: CSIO IV27 December 98


(3) RBG LANDARIS - holst.
StalliondBr.1987Landgraf I x Cantares Johan PHILIPPAERTS (BEL)
ZANGERSHEIDE - SIRES OF THE WORLD CSIO Mechelen
International competition for appoved stallions in a recogniwed studbook. 7 years old and more.
Table A with one jump off against the clock-FEI 238.3AM5
Tuesday, 29 December 98

(4) RBG LANDARIS - holst.
StalliondBr.1987Landgraf I x Cantares Ludo PHILIPPAERTS (BEL)
CSIW Bordeaux 1999 Cumul PTS Nissan Sires of the World
Ep no 20 Grand Prix Bareme A en 2 Manches 11 fevrier 1999

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 17:22

Heel bedankt voor de info, maar ik bedoelde eigenlijk dat er nog mensen hier zijn die een paard hebben die een afstammeling van Landaris zijn, als je er dan een foto bij kunt plaatsen, dan zou da heel fijn zijn!! *LOL*
xxx Knipoog

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 17:59

Hoi Tinne

Mijn broers paard is een Landaris dochter. Ze springt erg goed maar moet regelmatig bereden worden, anders staat ze te hevig. Vorige week heeft ze nog de Grote Prijs gewonnen op een jumping. Het is een nogal forse, compacte merrie met een roodbruine kleur.
Heb er geen foto van, ik denk zelfs dat m'n broer er geen heeft (mannen weetjewel)

groetjes

Anja

PS Landaris zelf is ondertussen naar Amerika verkocht, dacht ik toch.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 20:49

Hey! Bedankt voor je reactie! Tinne kon ook altijd goed springen, maar dat mocht niet meer omdat ze spat heeft. Zoals je ziet is Tinne ook een beetje grof gebouwd, op de stoeterij waar ik rijd staat nog een Landaris die ook heeel goed is in springen! Weet je toevallig wat de moeder van je broers paard is???
xxx
p.s. Dat onderschrift wat onder je reactie stond is dat toevallig een regel uit een liedje van Twarres? Want in een van hun liedjes komt die regel ook voor!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 20:18

Hoi Tinne

Als ik het helemaal goed heb, is de moeder van Reini (zo heet het paard) een dochter van Lugano. Een zeer goede springafstamming dus.
Landaris zelf voert dan ook weer twee superbloedlijnen : langs vaders kant het Ladykiller xx bloed en langs moederskant Cor de la Bruyere. Superspringbloed dus allemaal.
En ja, dat onderschrift is een regel uit een liedje van Twarres. We zijn van de zomer pas verhuisd en ik had aanvankelijk moeite me aan te passen vandaar dat onderschrift.
Ben trouwens vorige zondag naar hun concert geweest in de AB maar Lips are sealed ik ga off-topic.

groetjes

Anja

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 20:34

Hey Anja!

Goed paardje dus!! Toen Tinne weg ging (ze is 3 juli verkocht naar Zweden Huilen ) Dat was dus HELEMAAL niet leuk, en daar heb ik het ook best moeilijk mee gehad Verdrietig , omdat ik heel veel van Tinne hield en HOUD!! Lovers Maar toen heb ik dus ook heel veel naar de cd van Twarres geluisterd en heel veel gehuild bij het luisteren...al die liedjes zijn zo zielig Verdrietig ! Maar dat luchte altijd wel op...
xxxSanne