trailer oefenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

trailer oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 19:30

Woody 2 keer op de trailer gestaan en hij vind het echt doodeng. Hij kwam helemaal trillend uit de trailer. Hij heeft ook nog heel erg moeite om zijn evenwicht te bewaren.
Maar nu begint hij al 100 meter van te voren te snuiven, want zijn die dingen toch eng.
Iemand tips om te oefenen ?

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:47

Ik weet niet of je de gelegenheid ervoor hebt, maar mijn paard was ook zo naar en bang op de trailer en wij hebben toen de trailer in de bak (wei kan ook ) een tijdje gezet en in de trailer hooi en brokken gelegd. zo kon ze rustig wennen aan dat gevaarlijke ding, en nu is ze makkelijk in te laden Lachen

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:48

Ben je meteen de eerste keer dat hij erin stond, ermee gaan rijden?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 20:07

nee. we hadden daarvoor zo'n drie keer geoefend

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:21

alleen maar blijven oefenen als ie op 100 meter afstand al begint gewoon even geruststellen en net zo lang wachten tot ie weer wat verder met je mee wil lopen en voor de klep ook nog even blijven staan zodat ie nog even kan snuffelen en dat stap voor stap de trailer in lopen! en als ie er instaat alleen maar belonen!! Gewoon een stuk of 10 keer oefenen! Mijn pony had het ook eerst alleen en heb het zo gedaan en nu loopt ie altijd met me mee!
Succes in ieder geval!!

Live,LOve,'ndLaugh

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:23

En toen was er niets aan de hand? Hoe lang heeft hij er toen ingestaan? En met de klep en zijdeurtje open of dicht? En wat had hij ondertussen te doen? Ben je er zelf bij blijven staan? Of had hij wat hooi of brokjes?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 20:25

Hij stond er ongeveer tien minuutjes op met wat hooi en dan haalde we hem er weer af. Deurtje en klep waren wel allebei open

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:37

Dan zou ik de volgende keer inladen, 5 minuutjes wachten. Klep dicht, even wachten en kijken hoe het gaat. Als dat goed gaat deurtje dicht. Nog een paar keer oefenen en daarna een klein rondje rijden.

Of er een paard bijzetten dat al eeuwig met de trailer op pad gaat (en dat ook goed doet Haha!)

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:23

Ik zou niet meteen de eerste keren de klep dichtdoen.
Bij mij op stal is ook iemand die regelmatig oefent. Bij haar is een tijdje terug ook een soort van paardenfluisteraar geweest, maar na 3 uur hebben ze dat maar opgegeven.
Nu is ze dus weer zelf begonnen met oefenen en de laatste tijd gaat het heel goed.
Ik zou hem de eerste paar keren gewoon even erin zetten, zorg dat iemand anders bij het deurtje klaar staat met wat lekker, laat hem dat eten en dan weer eraf. Dit zo een paar keer herhalen.
Als het dan beter gaat kun je het opvoeren dat je hem bij 1 keer oefenen meerdere keren erin en eruit haalt, maar probeer vooral de rust erin te houden, overhaast het niet.
Als hij er na een tijdje gewoon de eerste keer oploopt probeer je hem steeds wat langer te laten staan, probeer ervoor te zorgen dat hij echt op jou wacht mer eraf gaan.
Als dat allemaal lukt zou ik pas de stang erachter doen en de klep dicht, zelf wel erbij blijven staan om het gerust te stellen. Na een tijdje zelf bij het deurtje gaan staan, dat je er nog wel bent maar iets verder weg.
En dan pas echt het deurtje dicht en gaan rijden, maar dat is dus pas na een behoorlijke tijd!

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:42

we hebben nu ook sinds kort een trailer.
ik ging maandag voor het eerst met hem naar de ruiterclub toen na de les ik hem op de trailer wou zetten, struikelde hij vlak van te voren, en wou ie der niet meer op. we hebben hem na f plaren er toch op gekregen,
maar omdat we dit nu niet steeds willen en hij ook heel ongeduldig is op de trailer.. doen we hem nu een paar keer in de week het hooi in een hooinet en dat op de trailer voeren, ik hoop dat hij zo veel rustiger word en er meer aan gaat wennen..

misschien ook een idee Knipoog Bloos ???

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:44

GEef hem anders te eten op de trailer.
Een week lang!
Dan vind hij het leuk om erop te gaan!
En als je dan met de trailer ergens heen gaat, altijd wat voer mee!
Ze moeten het wel leuk blijven vinden!!

SUCCES!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danij, JameyDL, Pinacolada en 48 bezoekers