Mok + Ivermectine ?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Mok + Ivermectine ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 21:16

Hoi,
Mijn paarden hebben er geen last van....maar ik dacht dat het misschien voor jullie interessant zou zijn ?

Ik sprak net iemand (terwijl ik de paarden binnen ging halen) die een bedrijf heeft die huifkartochten doet. Zij heeft een stuk of 4 Friezen, 8 belgische knollen en 1 Shire. Allen paarden met mokproblemen dus door de beharing.
Zij laat ze sinds kort behandelen met Ivermectine (wat ook in Eqvalan zit Verward ) en volgens haar was het bij alle paarden helemaal over !

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:58

Bedoel je niet ivomec?

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:11

Ivermectine is een mijt-(en ik dacht ook luis)dodend spulletje. Ivomec is een merk waar dus Ivermectine als werkzame stof in zit.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:01

Das waar daarom vraag ik ook of ze niet ivomec bedoeld

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:03

Mist schreef:
Allen paarden met mokproblemen dus door de beharing.

Ook paarden zonder beharing (behang) kunnen mokproblemen krijgen.
Ik denk wel dat paarden met behang er gevoeliger voor kunnen zijn. Maar de problemen komen niet OMDAT ze behang hebben....

Ik heb bij Novia geen last van mok. Maar als ze het krijgt is dit misschien een goede tip!

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 20:03

Kiara"]
[quote="Mist schreef:
Allen paarden met mokproblemen dus door de beharing.

Ook paarden zonder beharing (behang) kunnen mokproblemen krijgen.
Ik denk wel dat paarden met behang er gevoeliger voor kunnen zijn. Maar de problemen komen niet OMDAT ze behang hebben....

Ik heb bij Novia geen last van mok. Maar als ze het krijgt is dit misschien een goede tip!
[/quote]

Sorry hoor !!
Ik snap dat alle paarden mok kunnen krijgen. Alleen die kennis van mij had daar heel veel last van omdat ze ALLEEN maar paarden heeft met veel beharing. Heb er geen ervaring mee ...maar omdat velen hier dat wel hebben dacht ik : laat ik eens sociaal zijn en het melden !

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:16

Ja dit zou kunnen helpen.
Maar dan alleen als de mok veroorzaakt wordt door mijt...parasiet of zo iets.
Als de mok veroorzaakt wordt door te veel nattigheid en schuren in het zand dan helpt het natuurlijk niet.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:59

Mist schreef:
Sorry hoor !!
Ik snap dat alle paarden mok kunnen krijgen. Alleen die kennis van mij had daar heel veel last van omdat ze ALLEEN maar paarden heeft met veel beharing. Heb er geen ervaring mee ...maar omdat velen hier dat wel hebben dacht ik : laat ik eens sociaal zijn en het melden !


Geen probleem! Haha!
Je intentie was goed!
Misschien dat ik wat betweterig overkwam, maar dat was niet de bedoeling hoor.
Scheve mond

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:33

mok kan door een mengelmoes van oorzaken ontstaan, men is er nog steeds niet over uit. maar parasieten spelen vaak een belangrijke rol, als belangrijkste faktor, of in 'bijrol'. en bij die gevallen zal ivermectine (ivomec) idd wel helpen of minstens verbetering brengen.

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:35

waar kan je dat krijgen dan dat spul alvast bedankt voor de tip

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 19:18

Kiara"]
[quote="Mist schreef:
Sorry hoor !!
Ik snap dat alle paarden mok kunnen krijgen. Alleen die kennis van mij had daar heel veel last van omdat ze ALLEEN maar paarden heeft met veel beharing. Heb er geen ervaring mee ...maar omdat velen hier dat wel hebben dacht ik : laat ik eens sociaal zijn en het melden !


Geen probleem! Haha!
Je intentie was goed!
Misschien dat ik wat betweterig overkwam, maar dat was niet de bedoeling hoor.
Scheve mond
[/quote]

k'was ook niet in zo'n beste bui gisteren Knipoog vriendjes ? Haha!

Die kennis van mij had het van de DA, per injectie !

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:04

met mok kun je beter hydrocortiderm halen

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:21

floortje01 schreef:
met mok kun je beter hydrocortiderm halen


En dat helpt niet altijd en niet bij alle paarden, een kennis behandeld haar paarden ook met ivermectine als ze zware mok hebben.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en ook nog niet nodig gehad, de cure mok kan het nog aan Knipoog

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:38

in hydrocortiderm zit cortico steroïden, hormonen
dergelijke smeersels kunnen in bepaalde gevallen ook wel helpen maar maakt de huid ook dunner
als de mok een bacteriele oorzaak heeft kun je eventueel behandelen door te wassen met betadineshampoo of scrub , afdrogen en inspuiten met acedermspray

als de mok door mijten/parasieten word veroorzaakt moet je behandelen met iets wat tegen dergelijke beestjes werkt(ivermectine of ander mijtendodend spul)

ook kunnen droogzetters helpen in sommige gevallen(tubetjes die bij de koe in de uier worden gespoten , bevat een antibioticum)

het ligt er maar net aan waardoor de mok veroorzaakt word.

vocht is niet DE oorzaak van het ontstaan van mok, maar vocht maakt de huid toegankelijker waardoor de bacteriën en mijten die mok kunnen veroorzaken makkelijker de huid kunnen aantasten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:45

Jah idd, ik gebruikte bij mijn paard bij mok altijd Droogzetpeniciline, werkte prima.
Wat ook goed werkt is HELOSAN, een creme o.a. te koop bij de Welkoop. ( werkt ook goed tegen "winterhanden" en zere pootjes bij de honden! )