Wisten jullie dat....?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Wisten jullie dat....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 12:54

een paardenhoofd heel pijn kan doen als je die tegen je neus aan krijgt. Ik heb er vrijdag 1 gevoeld. Ik wilde me beugel goed gaan doen... en mee dat ik om loop singelt me instructrice aan waardoor het paard met haar hoofd omhoog gaat en tegen me hoofd aan knalt. Ik snap nog steeds niet precies wat er gebeurd is.... ben het een beetje vergeten Verward.
Ik moest dus thuis blijven van de dokter 3 dagen...maar het gaat nog steeds niet echt goed met me... en heeft de huisarts besloten dat er toch foto's van moeten worden gemaakt. Dus dat wordt zo een ziekenhuis bezoek waar ik echt tegenop zie....
hebben jullie dit ook weleens gehad????

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3


klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:12

Auw, nee, niet in die maat. Maar ik weet hoe zeer dat kan doen. Heb wel eens een hoef op mijn hoofd gehad van iemand die vlak langs me galopeerde en haar paard uithaalde. Toen werd ik een half uur later wakker in de kantine van de manege.
Beterschap. Verward

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 13:20

Dit lijkt me ook zeer pijnlijk.... Ik ben echt al heel de week misselijk en heel snel heel duizelig... Ik ben toch wel heel erg aan het hopen dat het niet gebroken is ofzo.... Verward

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:35

En of Verdrietig . Iig beterschap.

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:44

Weet wel wat je ongeveer voelt ja, beterschap ermee!!! Knipoog

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:17

Ja..dat is behoorlijk hard.
Een jaar of 6-7 geleden wilde ik een groot paardenhoofd een knuffel geven. Paard gooide z'n hoofd omhoog en ik miste m'n voortanden Bloos! ..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:26

Kan heel pijnlijk zijn ja Verdrietig
Maar als je aldoor misselijk bent en duizelig heb je grote kans dat je een hersenschudding hebt.
Heb op 2 januari een hersenschudding opgelopen en begin nu pas weer op te knappen. Dus dat ik weer dingen kan doen.
Als het idd een hersenschudding is moet je veel rust houden (echt doen!!) want anders heb je kans dat je nog heel lang last houd van hoofdpijnen. In iedergeval beterschap Ach gut

:+: Lady & Viƫnna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 14:35

Dank jullie wel allemaal!!
Ik ga zo naar het ziekenhuis om foto's te laten maken van me hoofd, neus en kaak. Hopelijk valt het allemaal heel erg mee.

Haffie-lady: De dokter zei ook zoiets dat ik dat weleens zou kunnen hebben!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:00

dat doet idd pijn zo'n paardenhoofd!! kan best zijn dat je een hersenschudding ofzo hebt jah, Veel succes in het ziekenhuis!!!
laat je ff weten hoe het is afgelopen? Knipoog

............

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:03

Ja sterkte..

Ik ken het gevoel. Mijn paardje houdt er namelijk van om met haar hoofd te zwaaien als we aan het wandelen zijn. Hierdoor heb ik weleens een tikke gehad ja.. Scheve mond.

Ze heeft me ook express een keer meegesleurd toen ik met een gipse been met haar wandelde.. (niet zo verstandig nee..) na een aantal minuten lag ik gestrekt in de berm.. . En mijn moeder (opala) lachen! Huilen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:06

Weet je wat ook pijn doet?
Als je pony haast heeft om in zn box te komen (energie teveel en lag eten) en hij jou daarbij plet tegen een hoekmuur. Kreeg het wel een beetje benauwd daarna.... Scheve mond

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:20

Ja wel eens meegemaakt maar nooit echt met zulke gevolgen. Ja Anna Jelly Guus wil ook altijd snel zijn stal in en plet mij ook nog wel eens.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:36

Sterkte zeg! Ach gut Ik heb ook wel eens een paardenhoofd tegen mijn hoofd aan gehad, dat deed flink zeer maar het had niet zo'n gevolgen als bij jou Ach gut

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 19:17

Ik ben net terug van 3 uur ziekenhuis bezoek. Ik moest eerst naar de radiologie om foto's te laten maken.... Er is op de foto's gelukkig niets te zien. Toen werd ik door gestuurd naar de acute hulp en werd ik toen weer door gestuurd naar de neurologie. Ik moest toen allemaal testjes doen...waardoor ik echt kotsmisselijk werd. Scheve mond
De conclusie van de neuroloog is dat mijn evenwichtszenuw is aangetast door de klap en dat ik een hersenschudding heb. Ik mag nu 1,5 niet naar school en moet alles weer rustig opbouwen. Ik heb medicijnen gekregen tegen de misselijkheid zodat ik weer normaal kan eten. En ik moet over 3 weken weer terug op controle komen, om te kijken of het niet blijvend is....
zo zie je maar weer een paardenhoofd is erg hard!!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:20

Heyhej debbo,

veel beterschap en sterkte met stilzitten Schijnheilig
stomme lubbes ik zie het nog helemaal gebeuren....

Gaat ie?!
Ja
Nou ja, het doet eigenlijk best wel pijn...
Debbo?
Debbo?
Ja
Ga maar even naar boven!! Clown

(ik reed dus in de les bij idooltje toen Scheve mond )

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:40

veel beterschap Ach gut En zelf weet ik ook dat een paardehoofd veel pijn kan toen.

Ik ging Evita eens in de wei halen. Ik ging langs haar staan met mijn hoofd in dezelfde richting als haar. Toen ik bezig was met mijn halster uit de knoop te halen, en ik met mijn andere hand haar neus vastpakte zag ze dat blijkbaar niet zitten en gaf ze me plots een soort van karateslag met haar hoofd Verward . Ik heb even sterretjes gezien maar gelukkig heb ik een harde kop en ben ik er met een flinke buil vanaf gekomen.

Of dat je juist bukt om met het hooi of zo iets te doen. En dan juist op dat moment dat je weer omhoog komt, besluit dat beest dat hij even om zich heen moet kijken.. Die ontmoeting kan ook pijnlijk zijn voor bijde partijen dan Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 19:55

benneton schreef:
Heyhej debbo,

veel beterschap en sterkte met stilzitten Schijnheilig
stomme lubbes ik zie het nog helemaal gebeuren....

Gaat ie?!
Ja
Nou ja, het doet eigenlijk best wel pijn...
Debbo?
Debbo?
Ja
Ga maar even naar boven!! Clown

(ik reed dus in de les bij idooltje toen Scheve mond )


Haha hier weet ik dus echt helemaal niks meer van....

Bedankt voor de reacties!!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:43

Een paardehoofd is hard....daar ben ik achtergekomen tijdens het opstijgen bij Mist zo'n 10 jaar geleden (mijn tot nu toe, ergste paarden-ongeluk) Ze stond (zoals gewoonlijk) niet stil, en ik verhief mijn stem "Mist ophouden !!" zij gooit haar hoofd omhoog net toen ik erboven hing....ik zag de melkweg en allerlei sterren voorbij komen... een week later viel ik flauw op mijn werk, waardoor ik toch naar de dokter moest, en vervolgens 2wkn plat: hersenschudding !

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:32

Knipoog...kopstoot of onder tegen je kaak....maar neus heb ik gelukkig nog niet meegemaakt!!!
Sterkte dr mee!!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:50

auchh... ik heb t nog nooit zo hard gehad dat ik er mee naar het ziekenhuis maar het doet wel echt verdomde pijn..

ik heb ook wel eens een paar dagen met een dikke lip gelopen, ik was net zn hoeven in aant vetten, toen hij een vlieg of zo op zn buik had, en zo met zn hoef om hoog schopte, precies tegen mijn lip Verdrietig

maarre sterkte ermee Ach gut

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 22:53

eefke schreef:
auchh... ik heb t nog nooit zo hard gehad dat ik er mee naar het ziekenhuis maar het doet wel echt verdomde pijn..

ik heb ook wel eens een paar dagen met een dikke lip gelopen, ik was net zn hoeven in aant vetten, toen hij een vlieg of zo op zn buik had, en zo met zn hoef om hoog schopte, precies tegen mijn lip Verdrietig

maarre sterkte ermee Ach gut


Auww dit lijkt me ook zeer pijnlijk!!! Ach gut

Tnxx allemaal!!!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:53

Goh sterkte ermee joh.

Ik ken een paardenhoofd niet maar wel een paardenknie, maffick trok zn voorbeen uit de handen van de hoefsmid, ik stond bij zn hoofd. Hij trok 'm zo hoog dat ik 'm tegen mn gezicht aan kreeg.
Ik hoorde BOEM, stond 2 meter verderop en het bloed stroomde uit beide neusgaten, tanden waren gevoelig en 2 dagen later stond er een mooi paarse afdruk van mn tanden in mn lip...

Maar een hersenschudding heb ik er nog nooit van gehad.

Beterschap hoor

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 10:56

Dat is ook niet best....
Ik merk nu wel heel goed wat de neuroloog bedoelde met dat me evenwichtszenuw is aangetast. Ik ben al 2 keer bijna gevallen en 1 keer goed. Dus dat word nog leuk. Het duizelige wordt steeds erger en die pillen helpen volgens mij niet echt.

BEdankt allemaal!!!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:08

Auw!

Weet je wat ook leuk is,een paardenhoofd tegen je neus!Bij mij was t zelfs een veulentje dat me een klap tegen mn neus gaf,nou ik heb er een maand last van gehad(vooral bij t neuspeuteren Clown )

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:28

Ooh ja 2x.

Een VOL op mijn neus, de tranen stonden gelijk in mijn ogen.

EN 1x zijn kaakpartij op mijn achterhoofd.
Nou toch lag ik languit in de stal.

Het ging op zich heel voorzichtig maar was gelijk weg Haha!

Sterkte meid.

Wel vervelend als je medicijnen krijgt en ze werken niet.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann en 102 bezoekers