Kan een pony die op ijzers stond daarna nog wel zonder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 17:20

Ik zit erover te denken Pjelk op ijzers te zetten zodat ik wat mer buitenrijden kan wat me heel leuk lijkt. Ik weet alleen niet zeker hoeveel ik buiten ga rijden en hij staat op de manege dus als ik toch heel weinig buitenrij wil ik hem wel weer van de ijzers afhalen maar, loopt hij dan nog wel lekker zonder? Zijn ex-eigenaar zei dat een paard waarvan de ijzers weggehaald zijn vier maand niet meer bereden kon worden Verward . Dit omdat de hoeven voor de ijzers heel kort gemaakt worden. Als hij weer blootsvoets zouy worden nadat hij ijzers had rij ik natuurlijk wel alleen in de bak.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 17:21

ja hoor, de mijne heeft de zomer op ijzers gewandelt en zijn er vandaag afgehaald,
doe het ieder jaar zo.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 17:23

Natuurlijk loopt een paard in het begin wat gevoeliger dan toen hij nog ijzers had, maar dat je vier maanden moet wachten met rijden lijkt me onzin.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 17:27

Citaat:
Op 2001-11-12 16:20, schreef Mellien:
Dit omdat de hoeven voor de ijzers heel kort gemaakt worden. Als hij weer blootsvoets zouy worden nadat hij ijzers had rij ik natuurlijk wel alleen in de bak.


De hoeven zijn dan na een week of 6 al weer een heel stuk aangegroeid. Als de hoefsmid de ijzers er afhaalt, de hoeven een klein beetje bekapt dan is er nix aan de hand. De pony kan misschien even gevoelig zijn, maar dat is dan meestal ook alleen op harde ondergrond.