Wie: ervaringen als intercedent (m/v)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Wie: ervaringen als intercedent (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 12:58

Hoihoi,

ik denk erover om eens te gaan informeren voor werk als intercedent. Op een uitzendbureau dus. Toen ik de vorige keer (ruim 2 jaar geleden) op zoek was naar een baan, werd me gevraagd of ik als intercedente bij een van de door mij bezochte uitzendbureaus wilde komen werken; ik vond toen mijn huidige baan en ben dus niet doorgegaan voor die vacature van intercedent.

Inmiddels heb ik het na ruim 2 jaar niet meer zo naar m'n zin in mijn huidige functie bij mij huidige baas. Ik ben sowieso gewoon toe aan wat nieuws! Ik heb wat rondgeneusd op internet en zie veel vraag naar intercedentes. Ik heb geen opleiding afgerond na mijn VWO, maar heb inmiddels wel leuke ervaring als Marketing Assistant en Customer Service Manager.

Zijn er hier mensen die werken of gewerkt hebben als intercedent en hun (positieve/ negatieve) ervaringen met mij willen delen (evt. via pb)?

Alvast bedankt voor je reactie!!

Ries
Berichten: 1
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:47

Lieve Chubby, het lijkt me een heel leuk beroep voor jou! Lachen

Ik ben jaaren intercedent geweesd, maar wees wel gewaarschuwt dat het hoog geschoolt werk ist, niet egt iets voor iemant met VWO. Je moet ook sociaal zijn Bloos!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:59

Ries schreef:
Lieve Chubby, het lijkt me een heel leuk beroep voor jou! Lachen

Ik ben jaaren intercedent geweesd, maar wees wel gewaarschuwt dat het hoog geschoolt werk ist, niet egt iets voor iemant met VWO. Je moet ook sociaal zijn Bloos!


Waarom komt dit bericht zo tegenstrijdig bij mij over....

Of is dit wie ik denk dat t is? Haha!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 12:39

Hoi,

Ries: bij het lezen van jouw reactie bekruipt me het gevoel dat je VWO niet ziet als een goede opleiding en dat je mij niet sociaal vind (gezien het Bloos! wat achter die opmerking staat)...? Kun je je nader verklaren?

Leon: ik weet niet wie jij denkt dat Ries is?!

Groetjes!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:48

Ik denk dat je Ries niet al te serieus moet nemen.

Citaat:
maar wees wel gewaarschuwt dat het hoog geschoolt werk ist, niet egt iets voor iemant met VWO

Iemand die zo schrijft kan onmogelijk een VWO opleiding hebben afgerond, laat staan meer. [/i]

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:52

Ik werk al 4 jaar als intercedente bij een van de grootste uitzendbureaus. Als je bij ons wil komen werken, moet je een afgeronde HBO opleiding hebben, mét 2 jaar commerciële werkervaring.

Ik weet wel dat er andere uitzendbureaus zijn waar je wel met een MBO diploma terecht kan, maar dan heb je een duidelijk andere functie dan bij ons. Onze intercedenten doen namelijk het hele traject (personeelskant en bedrijvenkant). Je bent dan ook 50% op kantoor en 50% in de markt bij bedrijven (zowel bestaande klanten, als het plegen van acquisitie).

Als je meer info wil hebben, dan kan je het beste eens bij verschillende uitzendbureaus binnenlopen.

Succes!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:53

Chubby schreef:
Leon: ik weet niet wie jij denkt dat Ries is?!


Niemand, verkeerd gedacht Knipoog

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:10

Citaat:
Ik ben jaaren intercedent geweesd, maar wees wel gewaarschuwt dat het hoog geschoolt werk ist, niet egt iets voor iemant met VWO. Je moet ook sociaal zijn


Nou ja zeg, wat een belachelijk antwoord is dit Boos! Maar goed, laat ik er maar niet op in gaan Knipoog

Nou chubby, ik hoop dat ik je iets meer kan helpen met je vraag Knipoog Ik werk zelf inmiddels ruim 1,5 jaar als intercedente bij een klein uitzendbureau in Breda Lachen De positieve en negatieve punten kan ik je denk ik wel vertellen Lachen Het positieve aan dit beroep is dat je ontzettend veel mensen kunt helpen natuurlijk Knipoog Het is een zeer veelzijdig beroep en iedere dag maak je weer totaal andere dingen mee OK dan! Gewerkt hebben als intercedente is over het algemeen ook heel positief voor je verdere carrière, het is namelijk ontzettend goed voor je communicatieve vaardigheden en daarbij is kennis van sociale zekerheid en wetgevingen natuurlijk altijd handig Knipoog

Wat betreft de negatieve kanten.... Helaas zul je ook veel mensen teleur moeten stellen wat niet iedereen natuurlijk altijd even goed oppakt. Je zult dus wel sterk in je schoenen moeten staan af en toe Scheve mond Daarnaast ben je als intercedente (wanneer je acquisitie pleegt) niet altijd even geliefd bij bedrijven Knipoog Bedrijven worden over het algemeen namelijk doodgegooid met uitzendbureaus Knipoog Kan me ergens ook wel indenken dat ze af en toe een beetje gek worden van alle telefoontjes. Momenteel is het in de uitzendbranche vrij rustig maar normaal gesproken is het ook een vrij stressvol beroep Knipoog

Qua opleidingsniveau, doorgaans wordt MBO+ niveau gevraagd (aantoonbaar). Met een VWO diploma zit je dus wel in die richting

Ik hoop dat ik je zo een beetje vooruit heb kunnen helpen Knipoog Mocht je nog meer willen weten, vraag maar raak Knipoog
Laatst bijgewerkt door MarchaL op 15-01-04 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:13

Citaat:
Als je bij ons wil komen werken, moet je een afgeronde HBO opleiding hebben, mét 2 jaar commerciële werkervaring.


Klopt inderdaad, bij alle grote bekende uitzendbureaus wordt dit zowiezo verwacht. Je zult dus inderdaad wel aan wat kleinere uitzendbureaus moeten denken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:05

Ik werk inmiddels bijna vier jaar in de uitzendbranche, en zit ook ik zit bij een groot bureau. Bij ons wordt ook HBO en commerciële werkervaring gevraagd, en je wordt uitgebreid getest.

Het leuke van het werk vind ik dat het een mooie mix is van commercieel en menselijk werk. Bovendien zit ik ook aardig veel buiten, dus zeker niet de hele dag achter m'n bureau.
Het grote nadeel is het grote aantal "kaartjesjagers" die moeten solliciteren maar voor geen meter gemotiveerd zijn en dus mijn tijd verdoen. Die gaan ook in een rotvaart naar buiten als ze aan m'n bureau plaatsnemen Haha!