Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Alsof ik een misdadiger was
meissielief schreef:ja idd en daarom vind ik dat de RAD moet aangepast worden en de mensen hogere straffen
Tiso schreef:ik voeg me even toe..
ik had hier laatst ook over gehad met de klas als een casus.
veel mensen uit mijn klas vinden zolang je een agressie test doet en er komt een goeie uitslag uit dat het dan wel mag.. en als ze er mee gaan fokken dan de agressie uit fokken omdat het vroeger er in is gefokt?
ik heb hier enkele meningen over maar was benieuwd wat jullie er van vinden?
(dit antwoord is voornamelijk vergeleken met andere soord dog rassen, zoals de mastino omdat die alleen gehouden mag worden met stamboom en agressietest.)
meissielief schreef:honden zonder stamboom stereliseren en casteren van mij part ook de honden die gewoon als huishond worden gehouden zodat niet iedereen maar aan fokt
Tiso schreef:wat mij is verteld toen de pitbul als vecht honden werden gebruikt dat juist de agressie er in is gefokt.
katiavl schreef:Tiso schreef:wat mij is verteld toen de pitbul als vecht honden werden gebruikt dat juist de agressie er in is gefokt.
Niet naar mensen toe, want in de pit waar ze vechten staan zowiezo drie mensen om te helpen. En de mensen die plezier hebben aan dat, willen zelf natuurlijk niet gewond raken. Dus agressie naar mensen word eruit gefokt. Natuurlijk altijd uitzonderingen
meissielief schreef:ik ben benieuwd wat er uitkomt , want meestal als ze iets veranderen aan een wet word het alleen maar strenger
katiavl schreef:Tiso schreef:ik voeg me even toe..
ik had hier laatst ook over gehad met de klas als een casus.
veel mensen uit mijn klas vinden zolang je een agressie test doet en er komt een goeie uitslag uit dat het dan wel mag.. en als ze er mee gaan fokken dan de agressie uit fokken omdat het vroeger er in is gefokt?
ik heb hier enkele meningen over maar was benieuwd wat jullie er van vinden?
(dit antwoord is voornamelijk vergeleken met andere soord dog rassen, zoals de mastino omdat die alleen gehouden mag worden met stamboom en agressietest.)
Agressie voor mensen is bij pit nooit ingefokt, juist andersom ze moesten braaf zijn
Fokken met honden zeker zonder stanboek is altijd gevaarlijk, en ja ik besef dat bij rassen ook andere dieren zijn gebruikt maar dat was om het dier zelf te verbeteren dus, een keuze waar over gedacht werd. En dat gebeurd bij gewoon fokken vaak niet, en dan kan je wel is problemen krijgen met agressie, die volgens mij nog door de mazn van de agressietest kan glippen.
verder erfelijke agressie bij pb benk geen voorstander van
katiavl schreef:Tiso schreef:wat mij is verteld toen de pitbul als vecht honden werden gebruikt dat juist de agressie er in is gefokt.
Niet naar mensen toe, want in de pit waar ze vechten staan zowiezo drie mensen om te helpen. En de mensen die plezier hebben aan dat, willen zelf natuurlijk niet gewond raken. Dus agressie naar mensen word eruit gefokt. Natuurlijk altijd uitzonderingen