NRPS in de Westernsport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Glimworm

Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Duitsland

NRPS in de Westernsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 23:24

Ik heb zelfs en NRPS en rij met hem vooral Reining. OK dan!
Na bijna 2 jaar bij de Beginners wil ik dit jaar overstappen naar de Amateurs. Ben benieuwd hoe dat woordt.

Zijn eer nog meer mensen met en NRPS in de Westernwedstrijden?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:07

ja

ik dus, en ook oa in de reining zowel amateur als open. maar ik moet eigenlijk zeggen reed, ik heb haar eigenlijk met pensioen gestuurd.

Axefield

Berichten: 482
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:32

Mijn Rookie (paint x haflinger) is dus officieel ook een NRPS en heb hem vorig jaar gestart in de Showmanship at Halter en 1x in de Pleasure. Ging wat mij betreft hardstikke leuk en goed en was ontzettend meer als tevreden over hem......!!! Dit jaar wil ik meer gaan starten, een beetje allround en in de toekomst hoop ik meer richting Reining te kunnen gaan. Enfin, we trainen......en zien wel. Belangrijkste is natuurlijk dat we er beiden veel plezier aan beleven!!!

Glimworm

Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 13:29

Ik ken dan ook nog wat meer westernruiters met en NRPS. Een paardje is tot nu toe ook al succesrijk in de reining beginners gestart en gaat ook overstappen naar de Amateurs / Jeugd. En een iemand gaat misschien dit jaar beginnen met wedstrijden.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:25

ikke ook eentje..

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 15:12

ik heb ook een nrps, heb er pas twee keer opgezeten, van de eigenaar van mn manege geleent maar moet nog een eigen zadel, daar ben ik voor aan het sparen en dan ga ik met m aan de slag, ik wil ook reining met hem gaan starten maar of dat gaat lukken is natuurlijk nog maar de vraag groetjes rhynstoner

mienmien

Berichten: 920
Geregistreerd: 13-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:10

Ik ga beginnen met een kruising appaloosa keer Nes. (zit hannoveraans achter) Stipje x bont resultaat is bruin. (helaas). Ik heb wel het idee dat ie errug groot is in vergelijking met de andere paardjes die ik meestal zie in deze tak van sport. (ongeveer 1.65) Of valt dat mee????


Groet WP Haha!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:19

Wat is een NRPS ( ikke niet weten)

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:50

Nederlands rij pony stamboek
Van alles met een flinke scheut arabier erin.

Glimworm

Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 23:49

Mijn NRPS vind ook werken met koeien hartstikke leuk. Als wij wat "Cowhorse" doen (met mensen dan, omdat we geen koeien op de manege hebben) woordt hij hartstikke fris. Niet meer zo lui dan anders.
Een vriendin heeft een keer met hem een Cowclinic gedaan. Wow. Dat was geweldig. OK dan!

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:51

Ik heb ook een NRPS. Een bruine ruin. Sjapoer maal Baccarat.
Fijne vent alleen een beetje een flipje af en toe.
Vindt alles eng Rolleyes . Maar goed, hij staat sinds kort op de magnesium en dat lijkt goed aan te slaan.

Marjan

LittleChief

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:22

Ik heb ook een NRPSer (tinker x arabier) en ben van plan dit jaar eens een wedstrijdje te gaan rijden. OK dan!

Glimworm

Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 08:19

missgoldy schreef:
Ik heb ook een NRPS. Een bruine ruin. Sjapoer maal Baccarat.
Fijne vent alleen een beetje een flipje af en toe.
Vindt alles eng Rolleyes .
Marjan


Komt me wel bekent voor. Di van mij is ook een bruine ruin en ook een Sjapoertje. Maar hij woordt steets "cooler" en rennt niet meer voor alles weg.
Voor fotos kijk ook in mijn profiel.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:48

hallo allemaal

ik heb ook een nrps-er swerdy ibn sjapoer dus ook een nakomeling van sjapoer hij is altijd engels gereden en sinds een jaar ben ik nu bezig hem om te scholen naar western wat in het begin niet zo wou vlotten maar nu redelijk gaat.
met behulp van mijn onwijs goede trainer komen we al wel een heel eind of ik ooit nog veel met hem zal bereiken in wedstrijden heb ik geen idee van hij is nu al bijna 10 maar ja een wedstrijdje gewoon voor de fun is ook al errug leuk

groetjes fabske

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:09

Het is tof om te zien dat er zoveel NRPS-ers in de westernsport lopen!

De DAWRA wil dit jaar, vermoedelijk op een wedstrijd in Bunschoten, medio najaar 2004, weer NRPS-klassen uitgaan schrijven, naast onze reguliere 100% Volbloed Arabier klassen. Interesse?
Geef dan even je adres aan mij door, zodat ik je tzt op de hoogte kan houden!

Groetjes,

Krista Sterrenburg
vz DAWRA