Rijbak bodem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Rijbak bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 22:49

We gaan binnenkort verhuizen, en de bodem die we nu hebben is alleen normaal berijdbaar als het veel heeft geregend dan is ie minder zwaar.Het is alleen leemzand, en drainaige dan.

Maar nu waren we een beetje op zoek naar een goede bodem, omdat er maar 2 pony's per dag in hoeven te lopen moet t geen 30.000 euro kosten ofzo.Een eb en vloed bodem leek ideaal, maar eigenlijk te duur, aangezien we ook net een nieuw huis hebben gekocht, nieuwe omheining en alles.En nog wel meer oorzaken.

Maar nu had zo'n 'bodemman' het over kokos en houtsnippers of iets dergelijks.Weet iemand of dit iets is?
Of een andere suggestie.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 01:02

zoek eens op bodems, er zijn de laatste tijd heel veel topics over geweest.

Mijn bodem bestaat uit fijen houtsnippers vermengt met zand. Het is wel een donkere bak, maar KURKDROOG! geen plasje niks! en hij bevriest nauwelijks tot niet!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 01:08

Inderdaad, zoals Ymke ook al zegt: probeer de zoekmachine eens op "bodem", je zal heel wat vinden... Waar wij op rijden? Zand. Wonderbaarlijk vrijwel nooit plassen of mul, gaat eigenlijk erg goed (hoe kan het hè? Haha!)

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 08:55

Een vriendin van mij staat op een stal waar ze een All weather Tuft-bodem hebben. Ziet er goed uit en is vrijwel altijd te berijden. Kijk anders eens op www.buitenbak.nl

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 09:13

En wat vinden jullie dan van kokos op de bodem?

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:46

Ctal schreef:
En wat vinden jullie dan van kokos op de bodem?


Ik weet zelf niet veel over kokos als bakbodem, maar Kanjer hier op Bokt wel. Zij hebben een bedrijf dat kokosvezel verwerkt in o.a. bakbodems. Je kan eens kijken op hun website (www.kokosystems.nl) en anders kan ik haar wel even een mailtje laten sturen (ze komt niet veel op Bokt omdat ze inmiddels in Zuid Afrika woont).

Wat ik me kan herinneren als voordelen is dat het ontzettend veel vocht opneemt en haast niet rot. Houtsnippers moet je bv elk jaar bijstorten omdat er dan niets meer van over is, maar kokos blijft gewoon liggen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:46

wij hebben een all weather bodem op de manege, maar het blijft een probleem met springen/longeren. Dan krijg je er gaten in en die blijven zitten. Ondanks trekken/rollen...
Over geopad (?) hoor ik wel goede dingen - een vriendin van mij heeft dat nu ook (eerst all-weather). Met hout opletten hoe lang het meegaat, als het gaat rotten en verstuiven wordt het er niet beter op.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:25

Bij mij op stal hebben ze zand met van die stukjes stof er door!! Is alleen na een flinke regenbui een beetje nat!! Maar je hebt ook een Achterberg bodem die altijd te rijden is maar daar betaal je dan ook wel veel meer voor!!

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:00

we hebben op stal houtsnipper in de bak en ik moet zeggen hij is echt lekker om in te rijden of hij nu nat is of heel droog

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:37

Bij ons op stal hebben ze een cocotop heritage bodem. Bevalt goed hoor (in combinatie met drainage) Is ook niet glad als het geregend heeft en blijft hard, dus geen zachte bodems waar je 20 cm inzakt.....