Zwarte hengst voor Kyra

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Zwarte hengst voor Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 16:43

Ik was een beetje op onderzoek in deze rubriek en zag dat er hele goede adviezen worden gegeven voor de keuze van een hengst. 'k Weet zelf niet zoveel over de fokkerij, dus elk advies is welkom. Ik overweeg mijn 11 jarige merrie te laten dekken dit jaar. Ze is een Pion x Sultan, 162 cm en vrijwel zwart. Ze is een vrij chique verschijning met een sterk, zeer gevoelig karakter. Ik zou graag een zwart veulen willen met iets meer maat en een wat nuchtere karakter. Ik begrijp wel dat je dit niet op bestelling krijgt Lachen Maar dit zijn wel een aantal uitgangspunten. Ik zal straks proberen om een foto van Kyra in mijn profiel te plaatsen.


petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:53

Ga dan maar voor Rubinstein I bloed.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:58

Zeer gevoelig karakter

Dit heb je mede te danken dat gevoelige karakter aan Abgar.
Sultan valt wel mee. Maar daarbij moet je aan denken dat je een hengst kiest met een sterk achterbeen gebruik.

Verder zou ik opletten dat de hengst geen te vlakke c.q. strakke vererving in het voorbeen geeft.

Wanneer je bloed wilt houden en chiqueheid kun je in Nederland blijven.
Anders zal je uit moeten wijken naar Duitsland daar de keus veel groter is,vooral wat betreft de zwarte kleur .

http://www.warmblutpferdezucht.de/links.html

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 18:12

Ik wil wel graag bloed houden. Ik kan me alleen voorstellen dat bij een erg heet paard dat de combinatie wat te veel heftig wordt. Er staan inmiddels wat foto's van Kyra in mijn profiel

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:19

PaulineS schreef:
Ik wil wel graag bloed houden. Ik kan me alleen voorstellen dat bij een erg heet paard dat de combinatie wat te veel heftig wordt. Er staan inmiddels wat foto's van Kyra in mijn profiel



Hoe groot is dat paardje.
Wil je het zelfde terug. Zit ik aan Painted Black te denken.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 18:24

De merrie is 162 cm. Ja, ik vind een type a la Kyra wel mooi, misschien ietsje groter.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:31


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 23:36

Is er iemand die al ervaring heeft met afstammelingen van Painted Black?
De hengst 007 is mij ook al door iemand aangeraden. Heeft iemand over hem meer info?


Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:41

Merilyn hier op bokt heeft een nakomling gefokt van Painted Black.
Haar zou je wel om informatie kunnen vragen.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 22:55

Ik las vandaag dat Painted Black is afgekeurd door de KWPN. Kan iemand aangeven wat hiervan de consequenties zijn? Verder, nog meer goede tips voor een zwarte hengst, die bij Kyra past?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 08:48

Ik heb Rubiquil gebruikt op mijn Sultano dochter. Sultano is een Sultan x Roemer x Doruto. Ik ben heel tevreden over het veulen dat daar is uitgekomen in 2003.

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:40

Special D vind ik ook een geweldige, mooie zwarte, veel belovende hengst! OK dan!
Ik heb zelf een nakomeling van de hengst Gribaldi en hij is nu 4 jaar en 1.74m hoog. Zie profiel voor foto! Cheese!

Stal Centaurus

Storm

Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:01

Hoi Pauline!

De oude eigenaresse van Kyra heeft er ook aan gedacht om haar te laten dekken, zij was toen helemaal weg van duits bloed voor Kyra. Ze dacht aan een zwarte hengst met Pike Bube bloed erin, en ook was ze weg van Donnerhall-bloed. En vooral de laatste is ook mijn keuze voor jou paard, veel bloed maar wel nuchter!

Succes en groetjes!

Is het al lente?

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 19:34

Ik haal mijn topic toch nog even omhoog omdat ik benieuwd ben naar nieuwe reakties over de hengstenkeuze voor mijn merrie. Magic Turbo is mij aanbevolen als donkere hengst voor mijn merrie. Zien jullie hier wat in? Ik vind het zelf een heel mooi paard!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:08

petraaken schreef:
Ga dan maar voor Rubinstein I bloed.


Waarom geen Ferro? Haha!

Of Rousseau. Zien ze in het buitenland ook iets in.
[FA] O.S. Keuring

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:48

PaulineS schreef:
Ik haal mijn topic toch nog even omhoog omdat ik benieuwd ben naar nieuwe reakties over de hengstenkeuze voor mijn merrie. Magic Turbo is mij aanbevolen als donkere hengst voor mijn merrie. Zien jullie hier wat in? Ik vind het zelf een heel mooi paard!

heb je hem ook in het echt gezien?

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 00:02

nee, nog niet. Toedeledoki: jij blijkbaar wel:-)

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:13

Ik heb Turbo Magic gezien in Den Bosch, erg mooi paard met zo te zien en te lezen op het topic in BM : hengstenkeuring Den Bosch is het een hengst met een braaf karakter.

Ik had OO seven ook op mijn lijstje staan maar is mij afgeraden omdat hij weleens weke ruggen fokt.
Painted Black is wel AES ggk. Maar misschien is Gribaldi wat? Vader van Painted Black. Deze heb ik gekozen, erg chique model, braaf karakter, mooi voorbeentechniek maar misschien af en toe een beetje traag in de achterhand, (niet storend)

^&+ 20 mei 2016

lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:42

Is Stravinsky XX dan niks?
Staat ook op Uytert

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:09

Bij gribdaldi heb je wel kans dat je (surprise!) een vos fokt. Hij is namelijk niet fokzuiver zwart. Over de andere hengsten kan ik dat niet zeggen. Donnerhall geeft inderdaad mooie en nuchtere paarden.

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 01:16

sioux schreef:
Bij gribdaldi heb je wel kans dat je (surprise!) een vos fokt. Hij is namelijk niet fokzuiver zwart..


Dat meen je niet! Dat wist ik nog niet! En ik ging er vanuit dat het een zwart veulen zou worden! De moeder is namelijk ook zwart! Ohoh, ik moet mijn gedachten maar even bijstellen, want anders kon het voor mij nog weleens een tegenvallertje worden! Bedankt OK dan!

^&+ 20 mei 2016

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:14

Als perse een zwart veulen dan moet je echt voor een hengst kijken die zelf al zwart is en waarvan minstens een van de ouders zwart is.

nasheeta

Berichten: 601
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Belgische grensstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:59

wat dacht je van de zwarte Trakhener Kasparow? Is onlangs bij het NRPS goedgekeurd. Heeft goede zonen gefokt. info: via www.nrps.nl

www.facebook.com/stichtingsamira
http://www.facebook.com/nasheetaarabians

nasheeta

Berichten: 601
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Belgische grensstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:00

of anders de Anglo Arabier Emetyt X, niet zwart maar wel interessant

www.facebook.com/stichtingsamira
http://www.facebook.com/nasheetaarabians

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:00

Javmo schreef:
mooi voorbeentechniek


Gribaldi een mooie voorbeentechniek?? Dat gesteek vind ik nou niet echt geweldig.
En erg veel Gribels zijn gewoon slap achter.

San Remo is ook zwart maar fokt ook veel vos.
Ferro zelf fokt geen vos... Saros van het Gestelhof ook niet Haha!
Kennedy?
Don Ruto (Don Gregory)?

Het is maar waar je prioriteiten liggen... ik heb liever een geweldige vos met veel wit dan een kromme zwarte. En al is de moeder 20 generaties zwart gefokt, er kan altijd een ander kleurtje (veelal vos Haha! ) uitkomen.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MallyBelly en 125 bezoekers