vandaag bij een leuke opfok rondgekeken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

vandaag bij een leuke opfok rondgekeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 23:23

Op bokt las ik in een topic dat merilyn haar sprietje naar opfok had gebracht.
En merilyn brengt haar veulen zeker niet naar "zomaar"een opfok Knipoog
Ik ben dus samen met nog een vriendin, gezellig even mee geweest om het zlef eens te bekijken.
Ik krijg er natuurlijk over 2 maanden ook een kleintje bij, en zoek dan waarschijnlijk ook een leuke maar vooral goede opfok!
Wat heerlijk was het om tussen al die veulentjes in te staan Lovers de een met haar neus in mijn nek, de ander met haar hoofd in mijn armen, en nog een ander die mijn tas opvrat Tong uitsteken (uiteraard Xantha van Jolyn Haha! )
Spriet is nog steeds een erg leuk dier,zit een erg leuk koppie ook, met een mooi oog erin *LOL*
Ook liep Xara (van Tessebes) hiertussen.
Ik was maar moeilijk weg te slaan bij al dat jongegrut! wat zalig is dat zeg! *LOL*
Nu kan ik al helemaal niet meer wachten!
de opfok ben ik meer dan tevreden over! dus misschien over een paar maanden breng ik ook mijn hummel daarheen Lachen

Zo, dat moest ik even kwijt hoor dames Bloos


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:33

haha leuk he zo tussen de hummels!

Dag lieve mama...

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:40

Misschien een beetje een onfatsoenlijke vraag, maarehm....wat kost zoiets nou? En kun je daar ook hengsten in de opfok zetten? Ben me alvast al aan het oriëneteren voor in de toekomst Lachen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 23:55

gemiddelde opfok moet je in de winter rekenen op 100 euro per maand (mestal gaan ze elk jaar iets omhoog, een 2 jarige is duurder dan een veulen)
in de zomer tussen de 50-70 euro
hengst of merrie maakt niet uit, die worden vaak apart gestald (iig vanaf 1 jaar)

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:23

peeky schreef:
Misschien een beetje een onfatsoenlijke vraag, maarehm....wat kost zoiets nou? En kun je daar ook hengsten in de opfok zetten? Ben me alvast al aan het oriëneteren voor in de toekomst Lachen


Mijn paarden staat in Chaam in de opfok,kost 50 euro per maand,en dit is incl ontwormen.bekappen en enten.
Zowel mijn hengst als mijn merrie staan daar.

Paardentaxi Zeeland

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:06

Leuk he, dat jonge spul. Wise staat gelukkig vlakbij huis en met 3 andere hengstjes..
Helemaal geweldig!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:26

Viking schreef:
Mijn paarden staat in Chaam in de opfok,kost 50 euro per maand,en dit is incl ontwormen.bekappen en enten.
Zowel mijn hengst als mijn merrie staan daar.


Oh dat is wel goed te doen Ik zit er aan te denken om over een jaar of twee, als ik klaar ben met mijn studie, er een paard bij te kopen, maar dan moet ik eerst mijn vriend even lief aankijken Haha! (Je hebt al een paard en denk eens aan ONS, we moeten nog een huis kopen etc. zeurzeur Lips are sealed )

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:28

wat gaat dat snel zeg. Nog maar twee maanden. Spannend hoor

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:50

Zo, Marloes heeft de peuterschool vast uitgezocht Haha!
Leuk joh, nu gaat de tijd ook best snel hè? Ben ontzettend benieuwd wat voor veulentje eruit komt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:41

Je bent iig lekker op tijd Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 18:52

ja, inderdaad!
Ik had de burd wel in gedachten, maar dat is behoorlijk ver voor mij.
Ik wil toch heel regelmatig m,ijn kleintje zien
heel misschien kan hij of zij zelfs op stal blijven bij Joy
moet even kijken of er wat leuks geregeld kan worden!

de tijd gaat inderdaad heel hard!! 10 maart komt mijn birth-alarm, dus dan "mag "het al gebeuren

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:59

Leuk he, als dat jonge grut. Bij ons op stal komt de eerste al ergens in Februari...en we hebben de jaarlingen en tweejarigen ook nog lopen van de jaren daarvoor. Een koppel van 21 jaarlingen, zo leuk om dat te zien rennen en ravotten en te vechten. En idd, al ga je het land op, wordt je zowat uitgekleed. Haha!

Je suis Charlie.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:02

Zo marloes, jij bent inderdaad wel op tijd!! Maar ja, het gaat binnenkort ook al gebeuren he? Spannend, stressen!!!!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:14

Spannend, het begint nu toch al langzamer dichterbij te komen. En alleen maar makkelijk als je vroeg begint met het zoeken (bekijken) van een geschikte opfok.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:43

Dat verklaart je PB. Haha!
Ik heb absoluut te spreken over deze opfok, ik vind alleen de hoefsmid wat aan de dure kant. Enten, bekappen en ontwormen wordt allemaal geregeld. Als je wilt, dan hoef je alleen maar het geld over te maken en op z'n tijd een nieuw halster te kopen en de rest gaat vanzelf. Wil je iedere dag komen, dan vinden ze het ook prima.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:48

Ja, dat is Xantha, die krijgt graag de aandacht. Als je die haar niet geeft dan eist ze die gewoon op Bloos
Zou wel leuk zij als je veulen ook daarheen komt.
Ook ik ben zeer te spreken over deze opfok, je kan komen en gaan wanneer je wilt en alles is er goed geregeld. Alles is nieuw en ze hebben grootste plannen voor in de toekomst!!

XANTHA

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 00:10

goh, wat kost de hoefsmid daar dan?
Ja vroeg ben ik wel, maar als je nagaat dat we op ze allevroest al spreken over 6 maandjes..vind ik het meevallen.
Ik hoop het veulen alleen wat langer vij mama te houden.

Jolynn, ik heb Xantha echt staan aaien, maar ze wilde maar meer,meer en meer Lachen

Ik ben wel echt het type dat vaak komt kijken, ben blij dat ze daar niet molijk over doen! het ziet er allemaal keurig uit, en heel veilig!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:54

Maak me maar weer jaloers... Haha! Ik heb daar volgens mij ook gekeken en had Clippie daar graag willen stallen, maar het was voor mij helaas niet te doen omdat ik afhankelijk ben van het OV... *snik*... nou ja, nu staat Clips nu ook wel goed hoor Haha! ... maar het leek me wel een hele fijne plek om je gup in opfok te hebben staan.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 19:10

ja, ik wil ook niet tever, wil het wel regelmatig kunnen bewonderen Lachen

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:47

Wat goed marloes dat je nu al een mooie optie hebt gevonden voor je veulentje straks OK dan!
Dat moet een heel goed gevoel zijn Lachen
Ennnnnn nog even en het aftellen kan beginnen jjjjjjjeeeeeeetje wat is dat snel gegaan Knipoog

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:10

Ik ben echt SUPER jaloers op jou zeg.

Een hummeltje op komst.
Lekker met veulentjes in de opfok gespeeld.

Zou ik ook allemaal wel willen.

En is zeker fijn om te weten dat je een goede opfok adres heb kunnen vinden.
Eerst lekker spelen met vriendjes en vriendinnetjes.

Maak een keertje foto's van die hummeltjes.

Kan neit wachten op de foto's Haha!

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Alja

Berichten: 25575
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:35

goed zeg dat je je al aan het orienteren bent, het mooiste is natuurlijk dat ze bij joy kan blijven op dezelfde stal maar op laten groeien met andere veulens is misschien wel beter

ONDERSCHRIFTLOOS


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 22:52

er is op stal bij mij nu een veulen van 7mnd, joyy verwacht haar veulen in maart en een vriendin haar veulen eind juni
We moeten dus even kijken hoe het gaat lopen Lachen

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:03

Die van mij blijft gewoon op stal waar mijn merrie ook staat. Ze doen ook opfok. En dit jaar hebben ze 3 merries drachtig, 1 krijgt in april, de andere 2 in mei. En die van mij komt ook in mei. Dus kunnen ze leuk met zijn allen in de wei. Zolang ze nog bij de merrie zijn, gezellig!!
En daarna gaan ze gewoon samen in de opfok. ( uiteraard, wel hengsten en merries apart... Knipoog ) Ze kopen ook nog wat veulens erbij. Dus ze staan sowieso met zijn 4 of 5en in de wei.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Earth, GoogleAdsense, hokke, Jet, Kellyvanloon, Mel80life, Nicollevs, schumiegirl, Suziiiie, Swift, Waratje, wisja, xSannee, xSCWx, YandexBot en 135 bezoekers