Vervolg op: kat erbij??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Vervolg op: kat erbij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 10:05

Ik had al eerder een poll geopend of ik er een kat bij zou nemen, want Bommel werd een beetje eenzaam.

Inmiddels is er een kat bijgekomen. Een lief poesje uit het asiel. Een hele sociale kat.
Maarrr....Bommel moet er nog even niets van hebben. Het lijkt wel of ze er bang van is. Vanacht was de eerste echt confrontatie. Een hoop geblaas, gebrom en wat meppen. Maar meer niet. OK dan!
Nasty, de nieuwe, die trekt zich er weinig van aan.
Ik moet er wel om lachen. Ik heb ook wel het vertrouwen dat het goed komt. Want ondanks dat Bommel wat angstig is, is ze ook heeeel nieuwsgierig... Tong uitsteken OK dan! Clown

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:25

Ja die beesies moeten natuurlijk wennen aan elkaar. Dat duurdt een paar daagjes (normaal gesproken Knipoog) en dan zal het vast goed gaan.
Leuk hoor dat je er nu 2 heb. En ik vind het helemaal geweldig dat je er eentje uit het asiel heb gehaald OK dan! OK dan!

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:45

miss kan je ze eens proberen om samen in een klein kametje te zetten... dat hebben wij ook gedaan met onze katten en hond en na een kwartier lagen ze bij elkaar te slapen Haha! maar je moet natuurlijk wel even opletten dat ze elkaar niet gaan uitmoorden Extreme duivel

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:51

Een klein kamertje zou ik niet doen. Katten in het nauw maken nare sprongen luid het spreekwoord he! Ik zou ze gewoon even de tijd geven om aan elkaar te wennen en de rangorde te bepalen. Dat kan een aantal weken duren... Succes ermee!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:36

Wat leuk dat je nog een kat erbij hebt genomen! Ze moeten inderdaad gewoon even aan elkaar wennen, bepalen wie er de baas is. In de natuur gaat dat ook zo toch Lachen ! Komt vanzelf goed.

Veel (knuffel)plezier met je katten!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:54

Wij twijfelen ook of we er 1 bij zullen nemen. Als we het doen willen wel een jong poesje omdat die makkelijker geaccepteerd worden, die van ons is, denken we, niet de makkelijkste.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:26

griebels schreef:
Een klein kamertje zou ik niet doen. Katten in het nauw maken nare sprongen luid het spreekwoord he! Ik zou ze gewoon even de tijd geven om aan elkaar te wennen en de rangorde te bepalen. Dat kan een aantal weken duren... Succes ermee!


Het stomste wat je kunt doen zelfs... Je moet beiden katten gewoon de ruimte geven om elkaar evt uit de weg te gaan, en zich bovenal te kunnen verstoppen. Die confrontaties horen er gewoon bij, echt vechten zal het vrijwel zeker niet worden. Gewoon lekker zelf laten uitzoeken, niet uit elkaar halen als ze ruzie hebben, maar ze ook niet dwingen in 1 kamer te zitten met z'n 2tjes...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:51

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Soms kan het inderdaad even duren voor ze aan elkaar gewend zijn en beide weten waar hun rang ligt. Bij onze honden met onze kleine Miko heeft het nu een weekje geduurd. Lachen

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 23:14

Nee, in 1 kamer zetten werkt niet. Gelukkig hebben ze me in het asiel een aantal tips gegeven. Ik heb ook nog contact met ze. Nasty heeft nl. 1,5 jaar in het asiel gezeten. En eigenlijk zou ze niet meer weggaan. Ze heeft nl. een medisch verleden. Ze is nu gezond verklaart, maar ze heeft er wel blijvend wat aan overgehouden, dus mensen nemen haar niet zo gauw.
maar goed, met mij durfden ze het wel aan... Haha!

Bommel is echt bang van haar. Ze zoekt heel erg steun van mij. Die krijgt ze niet altijd, want ik vind dat ze het zelf uit moet zoeken. Al krijgt ze natuurlijk wel af en toe een extra aai over haar koppie Ach gut

Nasty boeit het allemaal niet zo. Als een kat haar schouders op kon trekken had ze het vast en zeker gedaan. Het enige enge in huis dat ben ik....helaas Huilen
Ik heb haar in eerste instantie genomen als maatje voor Bommel en ik denk dat ze dat tzt wel wordt.
Ik heb er eigenlijk alle vertrouwen in... OK dan!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:19

Amanda schreef:
Bommel is echt bang van haar. Ze zoekt heel erg steun van mij. Die krijgt ze niet altijd, want ik vind dat ze het zelf uit moet zoeken. Al krijgt ze natuurlijk wel af en toe een extra aai over haar koppie Ach gut


Heel verstandig... Geen van beiden (overduidelijk) extra aandacht geven, ongeacht of de ander het ziet of niet...

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 23:42

Nasty aandacht geven gaat niet verder als praten. Anders heb ik een mep te pakken... ~~}>

Aaahh, ik hoor dat Nasty weer van haar plek af is. Het bromconcert is alweer begonnen....ha ha Muziek!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:47

Hey wat cool dat je er een kat bij hebt!! Is die andere (Dommel/Rommel/Stommel???) het toch niet geworden?
Goed dat je Nasty uit het asiel hebt gehaald, helemaal omdat ze er al zo lang zat en niemand haar wilde.
Je bent toppie!!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 19:49

Frommel heet ze.
Nee, die was al weg. samen met de andere 2 waar ze mee woonde. Dus dat is voor haar wel beter.
Nasty is echt cool. Ze kwam gister helemaal kroelen. Terwijl ze hartstikke mensenschuw is. Echt geweldig! Ik voelde me helemaal blij.
Het had alleen als gevolg dat Bommel me niet zo leuk meer vond. Tsja, ik rook natuurlijk naar Nasty...